Liberatórium

Gondolatok, morgolódások és miegymás klasszikus-, konzervatív- és horribile dictu neoliberális szemmel. Ha úgy érzed, hogy neked is lenne mit írnod, ne tartsd vissza!

Friss topikok

  • Lord_Valdez: @Csaba222: Mondjuk a burjátok, pont az egyik legnagyobb kisebbségük, de ők sincsenek többen, mint... (2024.04.10. 20:20) Mi is a tét?
  • Lord_Valdez: @IdomitottFoka: lehet, hogy a nekünk alatt a Fideszt értette. (2024.03.27. 20:19) Tanfolyamot Janinak
  • Lord_Valdez: @Gungnir: Érdekes, megérzésem szerint ez lehetett az eredetije annak, amit a bankár felhasznált. ... (2024.03.14. 07:30) A Google ideológiája
  • Lord_Valdez: @gigabursch: Ez egy erősen vitatott kérdés. A két leggyakoribb indok az szokott lenni: 1. nem fen... (2023.08.11. 07:20) Elefánt a szobában
  • Tesz vesz IV: @grundigg: miért nem mondod neki hogy nézze az rtl klib híradóját is, pár családban segített, nézh... (2023.07.22. 14:37) A genderőrület új fejezete

Címkék

abszurdisztán (1) adó (11) ajánló (17) alkotmány (13) alkotmánybíróság (2) állam (65) áltudomány (7) any rand (2) baloldal (19) bastiat (1) belpolitika (33) bevándorlás (5) bürokrácia (4) cigányság (5) co2 (3) család (5) demografia (4) demokrácia (6) diktatúra (13) diszkrimináció (4) dohányzás (1) drog (2) egészségügy (3) egyház (3) emberi természet (17) energia (4) erkölcs (20) etika (13) eu (7) félelem (1) felmelegedés (2) fidesz (33) filozófia (21) fizika (1) friedman (3) fülke (2) gazdaság (83) gender (3) globális (9) heinlein (1) hiány (1) honvédelem (3) imf (4) index (1) individualizmus (9) indulatposzt (5) infláció (4) intro (1) iszlám (1) Izrael (1) jobbik (7) jobboldal (2) jog (12) jogállam (25) kalkulációs probléma (2) kdnp (2) kedvezmények (17) keynesianizmus (12) klíma (4) kollektivizmus (9) kommunizmus (10) konteó (3) konteo (12) konzervatizmus (1) korrupció (14) középosztály (7) közlekedés (1) külpol (18) légkör (3) libertarianizmus (7) lmp (4) malév (1) marx (5) marxizmus (4) média (4) megmondás (59) meleg jogok (1) meritokrácia (2) mesterséges intelligencia (1) mezogazdasag (9) migráció (7) moma (1) morgás (27) MSZP (5) mta (2) multikulti (3) nemiség (3) neoliberalizmus (11) nyugdijrendszer (10) offshore (2) oktatásügy (11) önvédelem (6) Oroszország (1) Palesztina (2) paternalizmus (35) példabeszéd (4) pénz (3) piac (42) polgár (4) politikai korrektség (6) populizmus (26) pratchett (3) profit (1) program (1) propaganda (11) prostitúció (1) protekcionizmus (5) reform (19) rothbard (4) Soros (1) sport (1) szabadság (34) szabad fegyverviselés (3) szarkazmus (2) szdsz (6) szellem (1) szema (1) személyes (2) szociálisrendszer (9) szocializmus (18) szólásszabadság (12) szolgálati közlemény (5) társadalmi igazságosság (4) társadalom (41) tiltás (7) történelem (8) tudomány (7) tulajdon (3) tulajdonjog (3) Ukrajna (2) választás (12) vallás (5) vallásszabadság (1) válság (5) vasút (2) zsidók (3) Címkefelhő

Az ellenség láthatatlan

2012.03.16. 19:53 | Lord_Valdez | 159 komment

Címkék: belpolitika

Orbán Viktor megint megóvta a függetlenséget. Ez nagyon dicséretes, de még menőbb lenne, hogy ha a függetlenség tényleg veszélyben lenne.


Bár a közelmúltban valóban komoly figyelmeztetésekben részesültünk az önként vállalt kötelezettségeink nem teljesítése miatt, de a haza továbbra sincs veszélyben. Viszont mivel nincs veszélyben, nagyon jó érzés megvédeni. Ha ugyanis valóban veszélyben lenne, akkor messze nem lenne ilyen jó érzés. Akkor a védelem érdekében nem lenne elég beszédeket mondani, de áldozatokat is kellene hozni, ami nem lenne túl népszerű dolog. Egy valódi háborúban lőnek, rabolnak és le kell mondani dolgokról a háború miatt, illetve érdekében. Még egy távoli háború is minimum adóemelésekkel, megszorításokkal jár. Egy fiktív háborúban viszont elég gyakorló ruhát ölteni, pózolni egy játékkarabéllyal. Nem sokkal kényelmesebb?

Most ugrok egy másik témára, de hamarosan kiderül, hogy nem is más.
Amikor először olvastam Ángyán államtitkár lemondásáról nagyon tisztelendőnek találtam, bár nem egészen értettem, hogy milyen oligarchák akadályozták a munkáját. Mindenesetre nagyon korrekt dolog, hogy lemond, ha nem végezheti a munkáját.
Később láttam, hogy Bogár László, Papp László és társai, hogy kiálltak mellette.

Ekkor kezdett gyanússá válni a dolog. Ezek az emberek ugyanis fantaszták. A valóságtól messzire elrugaszkodott elmék. Ha valaki mellett csak ilyen emberek állnak ki, akkor annak van némi Don Quijotei kicsengése.

De nem ő az egyetlen, aki mostanság oligarchákat keres. Az Index is feltette a kérdést képviselőknek. A videó igen tanulságos. Képviselők keresik azokat az oligarchákat, akik ellen harcolnak.

Ez Moldova György Abortusz-szigetek című regényét juttatja eszembe. Ott a szigetek lakóinak nem voltak fogai, viszont a hivatalos propaganda szerint a bajok okozói a fogorvos és a lakók szenvedélyes gyűlölték a fogorvosokat.
Valahogy így vagyunk mi is az oligarchákkal. Igazából nem tudjuk, hogy vannak-e, vagy ha vannak is, akkor kik ők, de az biztos, hogy fel kell lépni ellenük.
A fellépés nem csak azért fontos, mert az oligarcha egy nagyon ellenszenves figura, hanem azért, mert a háború sok mindent legitimál. Egy háborúban olyan dolgokat is megtehetünk, amik békében tilosak. És, ha már háború, akkor miért ne vívjuk láthatatlan ellenség ellen?
Ennél kellemesebb dolog a világon nincs.  Bármikor mondhatjuk, hogy mi milyen keményen harcolunk, mivel senki se tudja megítélni  a harc állását. Bármi eladható sikerként, illetve az ellenség bármiért felelőssé tehető. Ha kell még egy kis pénz, akkor ráfoghatjuk az ellenségre. Ha esik a népszerűségünk, riogathatunk az ellenséggel, ígérhetünk még erélyesebb fellépést. Szóval ragyogóan kelthetjük a hasznosság látszatát a lebukás kockázata nélkül.

Mivel Magyarországon az oligarchához a legközelebb Csányi Sándor, Széles Gábor stb. áll, azt kell, hogy mondjam, hogy nincs ilyenünk. Egy valódi orosz oligarchákhoz képest ezek olyan gyenge kezdők, hogy hasonlatot se tudok rá.
Mivel nem vagyok szívtelen ember, rosszul esne, hogy ha ez a harc ellenség híján eredménytelen lenne.
Ha valódi oligarcháink nincsenek is, de azért korrupt politikusaink és a törvényeket maguk irányába görbítő üzletembereink azért akadnak.
Példának okáért kapásból ott van Lázár János, aki piszkosul teper, hogy dohányipar egyik szereplője kiszoríthassa vetélytársait a piacról a politika segítségével. Erőfeszítései idáig ugyan idáig elbuktak a párt többi tagján. Valószínű, hogy őket viszont a többi hasonló szereplő "győzte meg". (Ld. "a dohány lobbi erősebb volt"-Balsay)

A javaslatom a szokásos: kezdjétek saját háztájon és onnan kifelé haladva tisztogassatok.

· 7 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://liberatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr744320908

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Pláza stipi-stopi 2012.03.17. 13:39:28

Brüsszel újabb tárgyban vizsgálódik, immáron górcső alá vették a plázastop-törvényünket is. Érdeklődésüket kiválthatta, hogy Magyarország annak ellenére tévedt ingoványos területre, hogy bár Spanyolországot hasonló témában már rendreutasították, a Fi...

Trackback: Szerencsések szerencséje 2012.03.17. 13:35:25

A „Nemzeti Dohánybolt” után hasonló történet látott napvilágot a fortunaweb.hu szakportál oldalán, ezúttal a Rogán Antal országgyűlési képviselő zárószavazás előtti egyéni képviselői indítványa eredményeképpen megszületett szerencsejáték törvény mó...

Trackback: Nem csak a 70 éveseké a világ! 2012.03.17. 13:33:05

A mai napon megtapasztaltam nem csak én, hanem kedves kollégáim is, hogy Schiffer egy utolsó szemétláda a pártjával együtt, mert el akarja venni a nyugdíjasok ingyenes utazását. Jah, borzasztó, csak tudnám ez milyen jogon járt eddig, a 6 év alatti gyer...

Trackback: A diktátor beszéde 2012.03.17. 10:10:33

Kedves Naplóm!Ezt nem bírom tovább. Félek. Hazámban fasiszta diktatúra van. Hiába próbálnak minket felszabadítani Európa demokratái, mert a Vezér és az ő agymosott hívei ezt nem hagyják. Rajtunk már Dani sem segíthet. Úgy érzem, eljött az idő, hogy nap...

Trackback: Mocsár Zombik Vagyunk! 2012.03.17. 08:09:42

Videónk témája és szereplői kitaláltak. A videóban csúnya szavak hangzanak el. Megtekintését semmilyen korosztálynak nem ajánljuk. (South Park)

Trackback: József Attila-díj 2012: Szőcs mesterben nincs szégyenérzet 2012.03.16. 20:57:29

Idén hatvankettedik alkalommal adták át a József Attila-díjat, ami hosszú ideje a legrangosabb állami irodalmi díjnak számít itthon. Szakmai értékét korábban leginkább az adta, hogy, bár állami díj, a díjazottak személyéről nem politikai funk...

Trackback: Ki az a mi? 2012.03.16. 20:35:58

 "Nem leszünk gyarmat." - szögezte le Orbán Viktor - "A szabadság azt jelenti, hogy magunk állapítjuk meg saját életünk törvényeit. Mi magunk döntjük el, mi a fontos, és mi nem az". De ki az a mi?A kollektív szabadság alap...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

király vagyok 2012.03.16. 20:44:43

kemelós raj csávó esz Viki mégha tiknektek nem tecik is!

OFWGKTA 2012.03.16. 20:48:10

Selmeczi Gabi nem szépül :(

is 2012.03.16. 20:51:10

"Igazából nem tudjuk, hogy vannak-e, vagy ha vannak is, akkor kik ők, de az biztos, hogy fel kell lépni ellenük."

Kulák, feketéző, ebbe a sorba illeszthető. Mondjuk Simicska neve pont ide ne kerüljön be? Tessék bátran az ötvenes évek első felének magyar történelmét olvasgatni...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.03.16. 21:03:06

Jajaj. Index címlap. Lesz itt még anyázás :)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.03.16. 21:17:44

"Orbán Viktor megint megóvta a függetlenséget. Ez nagyon dicséretes, de még menőbb lenne, hogy ha a függetlenség tényleg veszélyben lenne."

Ne feledjük el, hogy egy hatalomnak felhatalmazás kell ahhoz, hogy megtegyen valamit. No ezért volt az 50-es években mindig "békeharc" és 19-be hadikommunizmus. A szabadságharc csak egy tartalom nélküli jelszó, amivel alá lehet támasztani azt a sok böszmeséget, amit a kormány csinál.

Ja és ne feledjük el a külső- és belső ellenségek keresését! Ugye az ellenzék az az EU folyton támad minket, de mi kemények vagyunk, ugye. ;)

Blogger Géza 2012.03.16. 21:27:42

Látom, sokan nem értik meg, mit jelent a függetlenség. A függetlenség (mértéke) azon is múlik hogy most mi írhatjuk meg az alkotmányunkat, vagy mások diktálják, mi szabjuk meg az adórendszerünket, gazdaságpolitikánkat, vagy mások mondják meg, a magyar nemzeti banknak elsődlegesen a magyar nemzet érdekeit kell-e képviselnie vagy másokat stb. Ezek nagyon is aktuális kérdések...

Link Elek 2012.03.16. 21:41:02

veszélyben van, de nem a fuggetlenseg, hanem a demokracia.
Orbán a legnagyobb ellensege a magyar demokacianak.

rohejorszaga · http://rohejorszaga.blog.hu 2012.03.16. 21:41:48

Minden ilyen mögött érdekek állnak. Ezek sosem azokról a publikus célokról szólnak, hanem adott emberek sakkjátszmái. (többek közt erről is szól a könyvem a blogomon ( rohejorszaga.blog.hu ))

Annak idején demonstrációk kezelésére alkalmas viselkedéselemző rendszereket terveztem, akkor beleláttam, hogy mi is van a "kulisszák mögött". Érdekesnek ugyan érdekes, de kiábrándító. Azt hiszem, hogy a mi kis kupacunkon kis oligarchák, a nagy kupacokon nagy oligarckhák vannak... ne kívánjunk magunknak nagyobbat :)

Dinkainka 2012.03.16. 21:41:49

Követelni kellene a Graz-i orvosok diplomájának felülvizsgálatát!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.03.16. 21:44:00

@Blogger Géza:
Eddig is mi írhattuk meg az alkotmányunkat. A 89-es alkotmánynak már semmi köze nem volt a 49-eshez.
Az adórendszerünket is mi szabjuk meg, a gazdaságpolitikánkat is.
Mindezeket, persze, az uniós szerződésben vállalt korlátok között.

A jegybanki függetlenség sejthettem volna, hogy elő fog kerülni. A jegybank a magyar nemzet érdekeit képviseli, de független a kormánytól. Ironikus módon, pont azért kell, hogy független legyen a kormánytól, hogy azt képviselhesse. A magyar nemzet elsődleges érdeke ugyanis a pénzügyi stabilitás.
Ha viszont alárendeltje lenne a kormánynak, akkor ki kellene szolgálnia a kormány költekezési vágyát...

@Schindler Pistája:
Kezeltesd magad!

Blogger Géza 2012.03.16. 21:50:34

@Lord_Valdez: És az vajon tényleg a kormánytól való függetlenség csorbulása, hogy felesküsznek a vezetői a magyar alkotmányra?

1989-ben valóban senki nem akart beleszólni az alkotmány megírásába, de most mintha nem ez lenne a helyzet...

Adókkal kapcsolatban dettó, a külföldi tulajdonú cégek által fizetendő adók miatt mintha most fél Európa a magyar adórendszerrel lenne elfoglalva...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.03.16. 21:59:14

@Blogger Géza:
Nem tudom, mi az eskü szövege, de itt többről is szó volt ennél. Itt direkte kormánydelegáltakat injektáltak a monetáris tanácsba, hogy csökkentsék a nem kormányhű szavazatok arányát.

Ami azt illeti tényleg vannak aggályos pontok benne, de a Velencei bizottság is csak ajánlásokat tehet.

Az EU szerződés egyik pontja, hogy a tőke és a szolgáltatások szabadon áramolhatnak. Tehát nem lehet olyan adót hozni, hogy csak külföldi cégek fizessenek. Egyébként itt sem ez a helyzet.
Ott maguk az érintett cégek háborognak, hogy szerintük direkt ellenük hozták az adókat.

Blogger Géza 2012.03.16. 22:04:15

@Lord_Valdez: "Itt direkte kormánydelegáltakat injektáltak a monetáris tanácsba, hogy csökkentsék a nem kormányhű szavazatok arányát."

Amit ugye Gyurcsány Ferenc kezdett el... De érdekes módon akkor valahogy nem kavart akkora port. A jó öreg kettős mérce...

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.03.16. 22:09:14

Bértüntetők a Nemzeti Ünnepünkön a fideszes szarháziság csúcsa. Jövőre, ha szorul a hurok a tankok is jönnek O.VIktor?
Nekünk el kell fogadni a bóvli orbán kormány döntéseit? Sajnos el bizony senkinek nem tetszik, de most még ők a hatalom.
Akkor miről van szó? Nem tetszenek az EU döntések, ők a hatalom a seggszájú kormányunkkal szemben , tehát..
Nem beszélve, hogy szarházi módon pöffeszkedett soros EU vezetőként, majd másnap szembeköpte és leszarta azokat. Ilyen jellemtelen a mi miniszterelnökünk.
Ha kölcsönre vágyom, akkor jó napot kívánok ezt és ezt szeretném, a válasz oké uram ezek és ezek a feltételeim. Ha nem teljesülnek a kölcsönadó feltételei, ülhet a szarházi az asztalnál és várhatja pökhendien az IMF-et.
Szégyen vagy O. Viktor, a haza és sok magyar szégyene! Isten segíts hogy Orbán végre eltakarodj!

ZSírfeka 2012.03.16. 22:11:38

Kötelező olvasmánnyá kellene tenni itthon Orwell 1984 című könyvét.
Csak hogy mindenkihez eljusson egyszer, milyen szép dolog a politika, ha megfelelő kezekbe kerül. :)
Remekül lefedi a mai magyarországi kormányzati retorikát.
Háború, Goldstein, etc, etc...
Aki beszéli az újbeszédet, annak könnyű követni az eseményeket. :)

IdomitottFoka 2012.03.16. 22:13:04

@Blogger Géza: Nos, ha a külföldi tulajdonú cégek akkorák, mint a Audi meg az Erste és hasonlók, nyilván nem fognak ölbe tett kézzel ülni és nézni, hogy akarja a magyar állam még jobban lenyúlni őket. Egyfelől van az a módszerük, hogy akkor a kedves ügyfelük fizesse ki a töbletterhet, másfelől persze a (politikai) kapcsolataikat is mozgósíthatják. Csak tudnám mért olyan meglepett mindenki? Csak azért mert a magyar lakosság tehetetlennek érzi magát és tűri a kormányzati zabrálást, miért várja bárki is, hogy akinek megvannak az eszközei és a mersze is, az ellenáll?
Az EU a tagjaitól meg joggal várhatja el, hogy az alkotmánya harmonizáljon az EU-s értékekhez. De azért van különbség a 49-eshez képest, nem? Most még győzködnek minket, hogy legyen inkább így meg úgy. De ha mégsem lesz, legfeljebb kirúgnak minket a picsába, nem leszünk megszállva. Ja, és nem adnak több zsét. De függetlenek leszünk. Még a sorsunkhoz sem lesz semmi közünk.

Antoninus Pius 2012.03.16. 22:13:11

@Blogger Géza:" Látom, sokan nem értik meg, mit jelent a függetlenség. A függetlenség (mértéke) azon is múlik hogy most mi írhatjuk meg az alkotmányunkat, vagy mások diktálják, mi szabjuk meg az adórendszerünket, gazdaságpolitikánkat, vagy mások mondják meg, a magyar nemzeti banknak elsődlegesen a magyar nemzet érdekeit kell-e képviselnie vagy másokat stb. Ezek nagyon is aktuális kérdések... "

-Mint ahogy te sem érted, hogy mi a függetlenség..
Senki nem akarta helyettünk megírni az alkotmányt, csupán szóvá mertek tenni olyan, az új alkotmányban rögzített pontokat, amelyek sértik az alapvető emberi jogaid, és nincsenek összhangban az EU normáival.
Nem akarják megszabni a gazdaságpolitikánkat, csak úgy gondolják, ha magyarország tízszer annyi EU-s pénzhez jut támogatások formájában, mint amennyit befizet, akkor legyen beleszólásuk abba, hogy mire költjük és ne O.V. szabjon feltételeket! Természetesen az IMF-nél sem az szab feltételeket, aki a hitelért nyüsszög.
Az MNB-vel kapcsolatban az a helyzet, hogy nagyon jól látod, a nemzet érdekeit kell képviselnie mindenféleképpen! A nemzetét, nem pedig Orbán Viktorét és pártjáét! Mi lesz majd, amikor bejutunk az ERM2-be és az MNB-t átveszi az EKB? Akkor mit mond majd Orbán?
Tudod, az Unio meghagyja a nemzetek függetlenségét, de mint tagállamnak, illik betartani azokat az alapvető szabályokat, alapvető normákat, amelyek a tagság feltételei! Pl., hogy nem szarunk abba a tányérba, amelyikből eszünk! Ezt megtanulhatná már Orbánotok!

Blogger Géza 2012.03.16. 22:19:32

@IdomitottFoka: Valóban minden helyzet más, vannak különbségek, de azért hasonlóságok is 49-Hez képest. Elvileg egyik esetben szólhattak volna bele az alkotmányba, oszt mégis...

Amúgy én nem hibáztatom a cégeket, hogy próbálnak lobbizni, inkább a politikusokat, hogy ekkor bekapcsolják a "aggódunk a demokráciáért" mantrát.. Sárközy levele a kajajegykel elég szánalmas volt...

Antoninus Pius 2012.03.16. 22:19:34

@Dinkainka:" Követelni kellene a Graz-i orvosok diplomájának felülvizsgálatát!"

-Ugyan miért kellene felül vizsgálni? Ők kimondták, hogy beteg!
A jogrendünkkel van baj, hogy "sárga" papírral is lehet valaki vezető!!

Blogger Géza 2012.03.16. 22:22:02

@Antoninus Pius: Egész pontosan melyik alapvetői emberi jogomat sérti az új alkotmány és mivel? Nekem nem tűnt fel...

Ha az eurózna tagjai lennénk, picit más lenne a helyzet, de marhára nem vagyunk, mégis ilyenkor úgy tesznek, mintha...

IdomitottFoka 2012.03.16. 22:31:53

@Blogger Géza: Most se fognak beleszólni. Még elnézegetik ezt a vircsaftot, aztán fel is út, le is út. Sztem Mo.-nak nemigen terem babér az EU nélkül, de az EU remekül meglesz nélkülünk. Aki szerint a kormány jól végzi a dolgát, az egyszerűen nem lát a szemétől. Mint a nyuszika meg a bakter.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.03.16. 22:32:38

@Blogger Géza:
Az biztos, hogy kevesebb okuk volt aggódni. Ez már nem az első húzása volt a témában.

Kajajegy:
Sárközy hasonlóan populista, mint Orbán, de az viszont fontos, hogy nem illendő dolog cégek alól kiállamosítani a piacukat.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.03.16. 22:34:04

@IdomitottFoka:
Egyébként nem is baj. Talán pont ez fog segíteni még pár hasonlóan gondolkodó embert toborozni.

Antoninus Pius 2012.03.16. 22:36:05

@Blogger Géza:" Egész pontosan melyik alapvetői emberi jogomat sérti az új alkotmány és mivel? Nekem nem tűnt fel..."

Pl. az érdek érvényesítési jogodat. Hogy megszűntették/ beszűkítették a sztrájkjogot, a szakszervezetek jogait. Hogy az AB jogkörét tizedelték és fidesznyikekkel varrták tele. Hogy az új alkotmánynak köszönhetően szinte megszűntették a népszavazás lehetőségét.

Blogger Géza 2012.03.16. 22:37:45

@IdomitottFoka: Kizártnak tartom, hogy "kirúgnának" minket (ha lesz is valami, max kilépünk), ez amúgy hatalmas presztízsveszteség lenne az EU-nak.

Blogger Géza 2012.03.16. 22:43:37

@Antoninus Pius:

Hát nem tudom, eddig sem akartam sztrájkolni, de szerintem ugyanúgy megtehetném most is.

Tizedelték??? Ez hogy jött ki? :)

Megszűnt a népszavazás lehetősége? Légy szíves, szólj akkor az LMP-nek, ők biztos nem olvasták ezt. :)

Az a baj, hogy egy szélsőségesen megengedő, liberális szabályozást felvált egy ésszerűbb, azt egyesek "sértésnek" nevezik. Nem, ha ez elfogadnánk, a világ csakis mindig az egyre szélsőségesebb liberális irányba haladhatna. De ez nem így van, hál istennek.

Antoninus Pius 2012.03.16. 22:44:16

@Blogger Géza: Ja és a tulajdon joga, tudod, a Manyup befizetések ellopása. Aztán, nem utolsó sorban, jogom lenne a munkához is..

Blogger Géza 2012.03.16. 22:44:51

@Lord_Valdez: Igen, végül is nem az ő szemüket lőtték ki, ezért nem izgatták magukat...

Stock 2012.03.16. 22:46:18

@Blogger Géza: nem éppen alkotmány, de nekem egy picit sérti az alapvető emberi jogaimat,sőt a függetlenségemet is,hogy lehallgatják a telefonomat!!!!!!!!!! és hogy nincs többé adatvédelmi onbudszman, ahogy a bebetonozott főügyész, a brutál öntörvényű nmhh, szájerné vlaszthat bíróságot........

Blogger Géza 2012.03.16. 22:50:02

@Antoninus Pius: Senki sem tiltja meg, hogy dolgozz. Így az új alkotmány sem. Amúgy a munkanélküliség csökkent az utóbbi 2 évben, csak úgy mondom.

A manyupnak végkép semmi köze az új alkotmányhoz, amikor a visszalépésről döntöttél, még nem is volt hatályban.

Az összes hasfájásodat ne kenjed már az alkotmányra.. Ha lúzer vagy, és nem vesz fel egy munkáltató, ez azért már végképp nem az alkotmányon múlik.

Antoninus Pius 2012.03.16. 22:50:21

@Blogger Géza: Ne csúsztass kérlek! SZINTE megszűnt!
Úgy éertettem, hogy olyan feltételeket szabtak, aminek nehéz eleget tenni.

A tizedelés azt jelenti, hogy az eredeti jogköröket elosztod tízzel. Kb..

A sztrájkok esetében az alapvető szolgáltatások magas szintje miatt torzult a lehetőség.

Antoninus Pius 2012.03.16. 22:53:26

@Blogger Géza: És, ha mondjuk nem vagyok "lúzer", de nincs munkahely?

Antoninus Pius 2012.03.16. 22:55:16

@Blogger Géza: "Amúgy a munkanélküliség csökkent az utóbbi 2 évben, csak úgy mondom"

Megkérdezhetem, hogy az ország melyik részén szaggatod az igát?

Blogger Géza 2012.03.16. 22:56:35

@Antoninus Pius: Sőt, ha nincs nagymellű barátnőd, azért is az alkotmány a felelős? :)

Ez nagyon megy nálunk, mindig a másikira meg a politikusokra mutogatás...

komplikato 2012.03.16. 22:56:44

@Blogger Géza: Arra a magyar alkotmányra, amire pár ügyes részlet okán elvileg semmilyen nem keresztény és sok református leágazás híve SEM tehetne esküt úgy, hogy ne köpje pofán saját vallását?
És ez kb. egy kifogásolt pont volt abból a 100-110 vitatott nagy "újításból".

Blogger Géza 2012.03.16. 22:58:39

@Antoninus Pius: Ezt a 10-zel osztást vezesd már le... Szerintem eddig olyan 150%-os hatásköre volt, most olyan 120 % (ahol 100%, az amennyi elég lenne nekik szerintem)

komplikato 2012.03.16. 22:59:15

@Antoninus Pius: " ha magyarország tízszer annyi EU-s pénzhez jut támogatások formájában, mint amennyit befizet"
Csak 3.84-szer.

Antoninus Pius 2012.03.16. 23:00:20

@Blogger Géza: "Sőt, ha nincs nagymellű barátnőd, azért is az alkotmány a felelős? :)

Ez nagyon megy nálunk, mindig a másikira meg a politikusokra mutogatás... "

Hagyjuk jó, kezd komolytalan irányt venni a "beszélgetésünk".
Köszönöm a lehetőséget!

Blogger Géza 2012.03.16. 23:00:26

@Stock: Te valami maffiózó vagy? Vagy mért félsz attól, melyik bíróságra kerülsz, és hogy lehallgatják a telefonod?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.03.16. 23:06:34

@Blogger Géza:
Jaj, ne idétlenkedjünk már. Az egész azzal kezdődött, hogy negyedelni akarta a jegybank elnök fizetését, holott a kormány nem változtathatja meg a jelenlegi elnök fizetését se fel, se le. Aztán jött, hogy új tagokat nevez ki. Kitalál neki egy esküt. Kitalálja, hogy összevonja a PSZÁF-fel és új alelnököket nevez ki azokhoz a feladatokhoz, amik most a jegybank feladat.
De amúgy tényleg nincs semmi oka az EU-nak feltételeznie, hogy a kormány maga alá akarja gyűrni.

Antoninus Pius 2012.03.16. 23:07:19

@Kompli: 2007 és 2013 között, ha jól tudom GDP arányosan úgy 6% körül kapunk évente, míg a befizetéseink nem érik el az 1%.ot.

Stock 2012.03.16. 23:07:22

@Blogger Géza: tehát szted ez normális, jogszerű, szabad szellemű és független?!

Blogger Géza 2012.03.16. 23:13:06

@Kompli: Miféle baromság ez már megint? Eleve mi az, hogy "református leágazás"? És miért ne tehetne egy református esküt erre az alkotmányra?

Blogger Géza 2012.03.16. 23:16:17

@Stock: Pontosan mi a bajod, nem értem..Elég gyakori, hogy egyes bíróságok sokkal leterheltebbek, azért onnan átirányíthatnak ügyeket. Ez teljesen normális.

komplikato 2012.03.16. 23:17:45

@Blogger Géza: " Amúgy a munkanélküliség csökkent az utóbbi 2 évben, csak úgy mondom."
Én meg állítom, hogy:
1. Nem igaz.
2. pontosan tudod nem igaz, azt is mivel retusálják az adatokat ...

Blogger Géza 2012.03.16. 23:18:47

@Kompli: Nem tudom, mivel retusálták?

Stock 2012.03.16. 23:21:26

@Blogger Géza: ez normális, de te félrebeszélsz, ez pedig sunyi, mint a diktatúra, amit védeni próbálsz....

Blogger Géza 2012.03.16. 23:27:59

@Kompli: Ne csigázz, nem bírom azt sok rejtvényt így este. Mire akarsz kilyukadni? Előbb jött ez a leágazás... Most meg Szűz Mária... Nem a Medgyessy vagy? Neki volt ez a leágazás fixációja..

Blogger Géza 2012.03.16. 23:30:11

@Stock: Hát, nem győztél meg. :) De remélem, valamelyik bíróság elítél majd, ha már lehallgatják a telefonod, akkor valószínűleg valami vaj van a fejeden...

Stock 2012.03.16. 23:44:22

@Blogger Géza: látom képbe vagy,minden köztisztviselő és rokonai tlefonjt lehallgatják! és ezt nem én találom ki, alíratták velük, legalábbis a rájuk vonatkozó részt,a rokonaikatmegcsak úgy kommunistásan, big brotheresen!

Stock 2012.03.16. 23:46:38

@Blogger Géza: de még mindeig mellébeszélsz, hiába is ezt már érvekkelnem lehetvédenicsaktereléssel! :)

Blogger Géza 2012.03.16. 23:47:23

@Stock: Haha. Szerintem csak aláírattak veled egy papírt, hogy lehallgathatják, ha akarják. (Amúgy akkor is megtehetik, ha nem írod alá, jól néznénk ki, ha minden bűnözőtől előbb írásban kéne ilyesmi. :)

Stock 2012.03.16. 23:52:34

@Blogger Géza: te kis főnyalonc, 30 + 15 nap bíróságimegrendelésre lenne a jogállami (köztársaság)..... és ezt így szted hogy?!
énnem írtam alásemmit csak van ilyen rokonom!

miért is hallgat le a kormány egy jogállamban,hacsaknem a kubatov lista kistafírungozáshoz?!?!?!

Stock 2012.03.16. 23:54:33

jah, mellesleg az elején még aztszajkóztad,hogy szted senkit nem akadályoznak sztrájkban, avagy tüntetésben...mostmeg szted korrekt lehallgatni, illegálisan adatot gyűjteni?! adóhatósggal csesztetni...

kela-bá 2012.03.17. 00:02:15

@Blogger Géza: @Stock: @Kompli: @Antoninus Pius: @IdomitottFoka:
Igazán olyan jókat irogatnak,ajánlom figyelmükbe ezt :
youube Ébresztőfilm És még ezt :http://www.földelnijo.hu
Jó éjt mindenkinek !

daito 2012.03.17. 00:13:48

@Blogger Géza: ha picit pillantást is vetnél a "hivatalos" KSH statisztikára, akkor nem mernél bátor kijelentéseket tenni. :-)

A munkanélküliek számának alakulása az elmúlt 2 évben hektikus, hol alacsonyabb, hol magasabb volt a mainál. Az van, hogy pont 2 éve volt a "csúcspont", de a mostani sincs sokkal elmaradva tőle, de TÉNY: most alacsonyabb. (Megint más kérdés, hogy pl. 1 éve is magasabb volt a mainál, aztán csökkent az érték, majd megint emelkedett.)

De ez az egész annyira számszaki jelenleg, hogy 459-498 ezer közötti érték között mozog (ugrál) 2 éve, gyk. egy 10%-os sávon belül.

borovi 2012.03.17. 00:31:22

@Úgyse mersz kattintani!: Pedig valaha úgy kommunikálták, hogy ő a fidesz "jó nő"-je. Én már akkor is remekül szórakoztam ezen, pedig volt vagy 20 éve.

borovi 2012.03.17. 00:33:09

@Blogger Géza: Jó fej vagy Géza! Te már betéve tudod orbán beszédeit.Lehet, hogy te írod őket?

Dr. bögöbö 2012.03.17. 01:04:35

@Blogger Géza:
Bocs, de teljesen elképedek az agymosottság ilyen fokán...
Minden mondatodból visszaköszön a szijjártós-selmeczis demagógia, az ál-értetlenkedő "nem értem, mi a bajotok az új alkotmánnyal/médiatörvénnyel/jegybanktörvénnyel/magánnyugdíj-einstanddal stb." rácsodálkozás. Nem akarok túlzottan személyeskedni, de hány éves vagy te, mert hogy az élettapasztalatod és emberismereted nulla, azt látom.
Egy modern, működő 89-es alkotmányt (és bíróságát) barmoltak szét a példaképeid, azt az alkotmányt, amelyik fékeket tartalmazott a mindenkori hatalommal szemben, hogy Te, a polgár ne legyél kiszolgáltatva neki, tolerálta a vallások, politikai- és világnézetek, nemi hovatartozás különbözőségeit, ehelyett egy dohos, keresztény-ősmagyar-urambátyámos katyvaszt alkottak a fiúk, csakis azért, hogy a hatalmukat bebetonozzák ezer évre (nem, Kerényi és Skiccpali nem mondott ilyet, nem kell fellapozni a Magyar Nemzetet...)
Amúgy miről beszélsz a nagymellű-példáddal, nem ti elmútnyócéveztek úton-útfélen a mai napig, nem ti neveztétek ki Gyurcsányt az egyes számú közellenségnek, miután -politikusoktól, pláne fideszes diktátoroktól idegen retorikával- önkritikát mert gyakorolni? Mitől féltek, a kibaltázott kétharmadotokkal, hogy még mindig be vagytok szarva, ha meghalljátok Bajnai, Oszkó, vagy bármely normális, a kibaszott országunkért valóban aggódó szakember nevét?

Jofiu 2012.03.17. 02:04:06

A videó tanulsága:
Jééézusom, ezek minket?!

Itt az észleltnél is sokkal nagyobb problémák vannak.
Ilyen értelmű és hozzáállású embereket egy normál összeszerelő szalagról kivágnak. Mint alkalmatlan.
Ezek meg alkotmányoznak/alaptörvényeznek.

tundrazuzmo (törölt) 2012.03.17. 02:35:56

Függetlenségről beszélni oligarchaikus...

tucano 2012.03.17. 02:57:43

"Egy valódi orosz oligarchákhoz képest ezek olyan gyenge kezdők, hogy hasonlatot se tudok rá."
Miért is? Nem tudnak törvényeket gyártatni maguknak?
Nem tüntettek el embereket az útból?
Nem építettek fel maguknak magánhadsereget?
Nem képeznek államot az államban?
Ne viccelj. Attól, hogy röhögünk rajtuk, még igenis oligarchák. Nem gazdag és konzervatív üzletemberek vagy milliomos playboyok. Rendes oligarchák és teljesen orosz stílusúak, mert onnan vették át a sorvezetőt. Állami vagyonból magánvagyon. Ezt látták, ezt tudják utánozni, ennyire futja tőlük. Kivéve talán Várszegit, de ő meg ugye menekül, már a részvényei is a luxemburgi tőzsdén forognak.

allegravelli 2012.03.17. 03:32:33

@Blogger Géza:
"ha már lehallgatják a telefonod, akkor valószínűleg valami vaj van a fejeden..."
Kafka és Orwell tételeinek megszemélyesítője egyben.
Senki sem tudja, mi volt Josef K. bűne, de ha már megvádolták, meg kell halnia. Pontosabban azért bűnös, mert megvádolták.
Ideális pribékje leszel Orbánnak.

gerdo 2012.03.17. 03:59:12

+1 az alcimert. Haha. Azert ha a penzt nevezhetjuk szabadsagnak, akkor az allamadossag es a fuggetlenseg is osszefugghet. Orban hasonlata viszont azert valik nevetsegesse/siralmassa, mert eppen az o konok ragaszkodasa matolcsyhoz es a megbukott gazgasagpolitikahoz tartja magasan a kamatokat, novekvo palyan az allamadossagot. Nem erti a penzt, nem erti a demokraciat. Egye viszont nagyon: keverni
a szart es birkakat terelni.

klacus 2012.03.17. 04:09:59

A bloggazdi hol él?

Lassan kivásáolnak minket, a Hollnadok meg a Németek.

Persze ez nyilván annak nem baj, aki azt hiszi, hogy ezzel majd nem élnek vissza. De vissza fognak, mert mátr most is visszaélnek.

pocaklakó minimanó 2012.03.17. 04:15:34

@IdomitottFoka:

"Az EU a tagjaitól meg joggal várhatja el, hogy az alkotmánya harmonizáljon az EU-s értékekhez."

Bár elmagyarázná már egyszer valaki, hogy mik is azok az EU-s értékek.

Meg azt is, hogy ha ezek "véletlenül" más országokban nem kívánnak harmonizálódni, akkor vajon ott miért nincs belőlük ekkora probléma.

pocaklakó minimanó 2012.03.17. 04:17:41

@Dr. bögöbö:

"nem ti elmútnyócéveztek úton-útfélen a mai napig"

Beleszólnék hasonló módon: NEM TI ORBÁNOZTATOK BŐSZEN 2002-2010 KÖZÖTT?

Na, akkor tessék kicsit türelemmel lenni most még pár évet, hogy elmondhasd ugyanezt - ŐSZINTÉN. :)

pocaklakó minimanó 2012.03.17. 04:54:36

@Lord_Valdez:

"Kitalálja, hogy összevonja a PSZÁF-fel..."

Ausztria: "The Draft Law addresses the organisational structure of banking supervision and combines the banking supervision powers of the Austrian Federal Ministry of Finance and the ASSISTING SUPERVISORY FUNCTIONS OF THE OESTERREICHISCHE NATIONALBANK. THE LATTER BECOMES THE SOLE BANKING SUPERVISORY AUTHORITY and takes over the existing resources from the Austrian Ministry of Finance, particularly in terms of staff."

És most ezt így hogy?

Valami frappánsat ide. Lehetőleg jól ekézve ezeket a tirolikalapos osztrák nácikat.

Bebes 2012.03.17. 05:11:27

Kedves Valdez! Lehet, hogy felületesen ítélkezel, amikor egy kalap alá veszed Ángyánt, Bogár Lászlót, Papp Lászlót...
mint "fantasztákat". Vagy mást értünk fantaszta alatt (nekem ez nemes gondolatok vezérelte, jó szándékú, de álomvilágban élő embert jelent, és közülük csak Papp Lajos (az elsőrangú szívsebész, legalábbis azt hiszem, rá gondolsz) felel meg ennek. Bogár konteói se nem nemesek, se nem jó szándékúak.
Ángyán pedig nem fantaszta. Hacsak nem abban az értelemben, hogy elhitte, lehet tisztességgel szolgálni a közt. Amit ő a mezőgazdaságról elképzel, az egy előremutató vízió, és realitása is van - amennyiben nem kizárólagosan, hanem az extenzív, nagy méretű vállalkozások mellett képzelünk el egy kisebb léptékű, környezetkímélő, ellenőrzött minőségi termelést, amelyre kézműves élelmiszergyártás is épül.

Hertelendi 2012.03.17. 06:20:14

Hát tele vagyunk ellenségekkel az már biztos:)))

gerdo 2012.03.17. 06:33:55

@pocaklakó minimanó: Talan el kene gondolkodni, hogy ha az un szabad orszagok kollektive jelzik, hogy Magyarorszagon rohad valami, akkor nem kicsiny hazankat probaljak gyarmatositani, lerohanni, bekebelezni hanem egyszeruen oszintek. Persze lehet birka modjara kovetni az idiotat aki viszi a bovlibol a csodbe meg az elszigeteltsegbe az orszagot. Eszak Korea jo hely, remelem azt is elvezni fogod, hogy nem kolcsonert, hanem elelmiszersegelyert kuncsorog majd a draga viktorotok.

nu pagagyí 2012.03.17. 06:42:46

Nekem az is elég lett volna Ángyántól, ha megnevez egyetlenegy, akármilyen pici oligarchát. Mondjuk egy olyat, amelyik csak egy kis falut tesz tönkre, földspekulánsként, összefonódva a helyi polgármesterrel. Az általános összeesküvés elméletekkel kezd tele lenni a tököm. Magyarországot konkrét és nem általános emberek teszik tönkre.

Blogger Géza 2012.03.17. 06:57:22

@Dr. bögöbö: Nem vagyok beszarva (max károsnak érzeném, ha visszatérnének, és folytatnák káros eladósító politikájukat) , és cseppet sem érzem hogy az új alkotmány rosszabb lenne, mint a régi, sőt. Tudom, ezt nehéz megemészteni, de nem vágyok ultraliberális alkotmányra, ahol a kormányzatot gúzsba kötik a fékek, minden jöttment egyházat alapíthat, ami a homoszexualitást pozitívan diszkriminálja és hasonlókra, amit itt egyesek vizionálnak. És szerintem a magyar társdalom többsége ezzel ugyanígy van. Ez van, próbáljatok ezzel együtt élni.

Blogger Géza 2012.03.17. 06:58:21

@borovi: Á, én sokkal jobbakat írnék neki. :)

Blogger Géza 2012.03.17. 07:00:26

@daito: A munkanélküliségben van egy természetes szezonlátási hullám (nyáron rendszerint alacsonyabb), de ezt ki lehet szűrni, és látszik, hogy a trend azért csökkenő, hál istennek.

Antoninus Pius 2012.03.17. 07:08:42

@kela-bá: Persze-persze, kibújni nem lehet dolgok alól.
Gondolod, hogy Orbán egymaga képes lesz szembeszállni,-ezek szerint az egész világgal? Nevetséges.
Én is ajánlok valamit, légyszi nézd meg a Zeitgeist Movie Forward filmjét.

Zénón 2012.03.17. 08:24:48

@Lord_Valdez:
"Eddig is mi írhattuk meg az alkotmányunkat. A 89-es alkotmánynak már semmi köze nem volt a 49-eshez."
! Hát persze ... sőt a 49-est is mi írtuk, csak mások diktálták.

"Az adórendszerünket is mi szabjuk meg, a gazdaságpolitikánkat is. Mindezeket, persze, az uniós szerződésben vállalt korlátok között."
! Ezek szerint kizárólag magunknak köszönhetjük a helyzetünk. Nagy igazság!

"A jegybank a magyar nemzet érdekeit képviseli, de független a kormánytól. Ironikus módon, pont azért kell, hogy független legyen a kormánytól, hogy azt képviselhesse. A magyar nemzet elsődleges érdeke ugyanis a pénzügyi stabilitás. Ha viszont alárendeltje lenne a kormánynak, akkor ki kellene szolgálnia a kormány költekezési vágyát."
! Tehát a választott kormány kirabolja az országot, a bank pedig őrzi a pénzügyi stabilitásomat... most már értem... értem? Azt akarod velem megetetni hogy a felesküdött kormány ellenem van, a bank pedig az érdekeimet képviseli? Ez érdekes. Nem emlékszem ilyenre. Nyilván az én hibám, hogy inkább támaszkodok a saját személyes tapasztalataimra. :(

nu pagagyí 2012.03.17. 08:24:59

@Blogger Géza: A mostani "alkotmány" a személyi függések rendszere. Minden jogot kötelezettséghez köt, a kötelezettségek meg minden embert a felérendelt hatósághoz kötik. A mindenféle hatóságok vezetéséért kiírt versenyben pedig a legfőbb vezetőhöz való lojalitási teljesítmény a mérce.
A rendszer máris kitermelte a sikerembereket: Plagibá, Plurális Annamária, Annyitérő János. Bizakodva tekintek a fényes jövőbe.

komplikato 2012.03.17. 08:25:22

@Blogger Géza: Kormányzatokat gúzsba-kötő alkotmány? Ehhez képest a narancs elvtársaknak sikerült elmúlt 6 évben a legtöbb önkormányzatot fullosan eladósítani. Persze szigorúan az eladósodottság elleni harc nevében, lol.

komplikato 2012.03.17. 08:27:50

@Zénón: "! Hát persze ... sőt a 49-est is mi írtuk, csak mások diktálták."
És mi a halál fasza köze van a 49-es alkotmánynak a 89-eshez? Ja semmi, addigra 2x írták át a teljes szövegét. És kik szavazták meg anno a 89-es alkotmányt, meg annak módosított verzióját nem sokkal később? Hoppá.

Blogger Géza 2012.03.17. 08:28:54

@Kompli: Na, ennek aztán végképp nem sok köze van az alkotmányhoz. :) De ha úgy teszik, ez is a régi, lecserélt alkotmány alatt történt, ha e ettől most jobban érzed magad. :)

komplikato 2012.03.17. 08:29:37

@pocaklakó minimanó: "Bár elmagyarázná már egyszer valaki, hogy mik is azok az EU-s értékek."

Sajnos nem lehessen tudni, mert az erről és az EU jogról és jogalkotással foglalkozó összes dokumentáció egyetlen hiteles létező példányát eldugták Orbán Viktorék elől, bezárták egy eldugott szekrénybe, a kulcsot meg lenyelték ...

Blogger Géza 2012.03.17. 08:34:26

@nu pagagyí: Igen, senki nem marad kontroll nélkül, az igaz. Sem én, sem az új alkotmány nem igazán hisz az önszabályozásban, "majd a piac megoldja, majd az újságírók kivetik azt, aki..., majd a bankok enyhítenek, majd az önszabályozó testület.. bla-bla" Ezek a tapasztalatok alapján Magyarországon nem igazán működnek. Ez van, ehhez kell alkalmazkodni.

Amúgy fenti emberek még mind a régi alkotmány idején kerültek a tisztségükbe, arra nincs gyógyír, hogy az aktuális hatalom ne a te ízlésednek tetsző embereket juttasson vezető pozíciókba. Ahhoz előbb tessék választást nyerni...

vazzup 2012.03.17. 08:41:12

@Blogger Géza: én olyat szépet, és öblöset röhögnék, ha történetesen 2014-ben MSZP-kormány ülne bele a Fidesz összebaszta tutiba, fékek és ellensúlyok nélkül. Nézném, ahogy remegsz és összefosod magad.

Az más kérdés, hogy én így is, úgy is elhúzok innen a vérvörös picsába, ti meg nyugodtan robbantsátok a fejetekre azt a foshalmot, amit a szeretett vezetőitek (beleértve az elmúlt 20 év összes nyomoronc politikusnak hazudott - egy normális országban köztörvényes bűnözők lennének - gennygombócait) összegrundoltak.

Ebből a szeméthalomból 50 évig még nem lesz élhető ország. Majd ha képesek vagytok leülni egymás mellé és összehozni egy nemzeti minimumot, amit minden oldal tiszteletben tart, majd akkor elkezdődik valami. Addig meg minden oldal a saját zsebét tömi és magasról leszarja, hogy te mennyire lelkendezel vagy sem.

nu pagagyí 2012.03.17. 08:47:37

@Kompli: Ime az Alapvető Jogok Chartája egy kedves, kereszténydemokrata politikus ajánlásával:
www.eppgroup.eu/Activities/docs/charter_eu/hu.pdf

Dr. bögöbö 2012.03.17. 08:49:44

@pocaklakó minimanó:
"Beleszólnék hasonló módon: NEM TI ORBÁNOZTATOK BŐSZEN 2002-2010 KÖZÖTT?"

Nem akarok ebbe az adok-kapokba belemenni, anno is utáltam, ha egy MSZP-s elvtárs buta arccal orbánozott, de a válaszom a kérdésedre: NEM.

Mi, baloldaliak nem orbánoztunk 8 évig, ha jól emlékszem, az őszödi beszéd sem arról szól, hogy Orbánék elkúrták, de Bajnai szájából sem hallottam, hogy az első Fidesz kormány elcseszett lakáskölcsön politikáját szidta volna, pl.

Blogger Géza 2012.03.17. 08:51:00

@vazzup: Szerintem jól megleszünk nélküled, jó utat! Amúgy az nyilvánvaló, hogy az új alkotmány a jövőnek szól, tehát igen, bármiféle színezetű kormányzat lehet, és akkor rá is ezek a szabályok vonatkoznak. Nincs ezzel semmi baj, ez így korrekt. Egyáltalán nem olyan vészesek ezek a szabályok, és ha a mostani ellenzék kerülne hatalomra, hamar "rájönne" (most is tudja persze), hogy jé, tényleg.

Amikor ők voltak kormányon, ezerrel szidták is az AB-t, miért kaszálja el állandóan az adótörvényeiket, hogy mer a nép úgy népszavazni, ahogy az nekik nem tetszik stb.

nu pagagyí 2012.03.17. 08:53:14

@Blogger Géza: Egyáltalán nem vagyok pesszimista abban a tekintetben, hogy ez a rendszer is működni fog. Hiszen a Kádár-rendszer is működőképes volt és azzal a hatékonysággal ez is el fog ketyeregni. Végre megnyílik az út a Rózsa-dombra azok előtt, akik versenyben soha sem jutottak volna el odáig.

Avatar 2012.03.17. 08:53:16

@Zénón:
"Tehát a választott kormány kirabolja az országot, a bank pedig őrzi a pénzügyi stabilitásomat... most már értem... értem? Azt akarod velem megetetni hogy a felesküdött kormány ellenem van, a bank pedig az érdekeimet képviseli? Ez érdekes."

Valahogy úgy van ez, mint mikor a házaspár elmegy bevásárolni karácsony előtt, és (pl) az anyuka minden játékot megvenne a gyerekeknek, az apuka meg időnként figyelmezteti, hogy nem kéne minden pénzt játékokra költeni. Mindketten jót akarnak a gyerekeknek, csak más szempontok fontosak nekik. Az se jó, ha a gyerekek semmit nem kapnak karácsonykor, meg az se, ha januárban nem tudják befizetni a rezsit.

miro1 2012.03.17. 08:58:55

@Bajer Zsót, simlis, jellemtelen, sunyi tapló!: Neked menyit fizetnek, hogy mindennap idenyomod ezt a hányadékot?

vazzup 2012.03.17. 09:01:11

@Blogger Géza: ja szerintem is jól meglesztek nélkülünk, csak mi vagyunk azok, akik a GDP-t termelik is, tudod... De mindegy, ez már nem az én problémám lesz. Persze akkurátusan átíratom a lakásomat is a gyerekre, nehogy véletlenül ez a gennygombóc Orbán kitalálja, hogy akkor én még fizessek extra adót, csak mert külföldre mentem dolgozni a szétcseszett politikája elől. (Megjegyzem, szívem szerint szeretnék itthon dolgozni, csak értelmét nem látom)

Ezek a szabályok meg vészesek sajnos. Mert csökkentik az egyén szabadságát, olyanok döntenek a sorsunk felett, akik életükben nem látták a problémát. S persze rendre szarul.
A következő - nemfidesz - kormány meg remélem 2/3-ot kap, máskülönben esélye sem lesz kirobbantani a most jól odahegesztett fidesz-csókosokat (bíróság, AB, MNB, ügyészség, és még sorolhatnám).

Ha meg azt állítod, hogy a kézivezérelt (igen, Szájerné nagyasszonysága) bíróság nem fogja a hatalmát felhasználni a fidesz céljaira, akkor kisfiam mennyé' vissza az iskolapadba. A hatalom célja a hatalom maga. No meg persze a pénz.

Nekem tetszett, hogy a kormány nem tudott akármit átverni, hogy nem hozhattak meg minden saját szájízszerinti törvényt.
Kordában tartotta ezt a rablóbandát. Hát, most itt van, ti akartátok, korlátok nélküli kormányzás, éljen.

Ez amúgy működik, csak nem itt. Egy olyan országban, ahol a politikusok is tiszteletben tartanak bizonyos normákat, ott lehet. Lásd pl. az USA-t, vagy sok nyugat-európai országot.
Lehet velük példálózni, hogy bezzeg nekik lehet olyan szabályozás. Lehet hát, ott eszükbe sem jut ilyen dolgokat megcsinálni, mint amit itt tapasztalhatun.
S ne tévedjünk, fordított esetben is ugyanez lenne a helyzet (ha az MSZP kapott volna ilyen felhatalmazást, ők is szétbaszták volna azt a kevés működő dolgot is). 94-98 között is csak a sokat szidott SZDSZ miatt nem lett szétbaszva az ország. No meg Hornnak volt egy kis magához való esze, tudta, hogy megy a kukába az egész MSZP mindenesetül, ha nagyon elbassza. Orbán ezt nem fogja fel, lelke rajta, majd idővel rájön.

Dr. bögöbö 2012.03.17. 09:01:59

@Blogger Géza: "Amikor ők voltak kormányon, ezerrel szidták is az AB-t, miért kaszálja el állandóan az adótörvényeiket, hogy mer a nép úgy népszavazni, ahogy az nekik nem tetszik stb. "

Igen szidták, és valszeg a jegybankot is szidták, ha valami nagyívű elképzelést elkaszált. De nem próbálták kiherélni és saját uralmuk alá hajtani ezeket!
Eh, úgysem érted, csak szajkózod a szíjgyártó faszságait...
Méghogy jövőbe mutató alkotmány, Mária országa, aranybulla vazzzzz :))

Blogger Géza 2012.03.17. 09:04:40

@nu pagagyí: Az elit egyik fele mindig és mindenhol a politika útján kerül az elitbe. Ez eddig is így volt. Voltak itt kakaóbiztos számítógépek, autópálya-építések, ingyen "privatizált" kormányüdülők stb.

nu pagagyí 2012.03.17. 09:05:51

@Blogger Géza: Kedves Géza, de most őszintén! Téged mi a rossebb akadályozott az elmúlt 20 évben, hogy alkoss valami nagyot az ország érdekében, céget gründolj, remekművet hozzál létre, szervezkedjél, méltatlankodjál? A régi alkotmány ebben nem gátolt meg. Nem oka sem a Te sikertelenségednek, sem Orbánénak, sem Széles Gáborénak. A mostani alkotmány egyetlen erénye, hogy az ország összes erőforrását azoknak a kezébe juttatja, akik eddig sem produkáltak semmit.

felka 2012.03.17. 09:06:44

kicsit mindkét oldalnak igaza van itt, sok mindenben.

De:

"A következő - nemfidesz - kormány meg remélem 2/3-ot kap, máskülönben esélye sem lesz kirobbantani a most jól odahegesztett fidesz-csókosokat..."

És ki legyen a következő?
Engem már ez aggaszt.

Blogger Géza 2012.03.17. 09:07:08

@Dr. bögöbö: Frászt nem, Járai ellen olyan hecckampány indult, hogy csak na. És jöttek a gyurcsányista kinevezések a Monetáris Tanácsba.

Bod Péter Ákos meg más stílus volt, ő inkább lemondott, hogy ne legyen felesleges civakodás.

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2012.03.17. 09:08:45

Nem értitek ti Orbán Vityát...

Az oligarhák elleni harc, a vele ellenséges oligarhák ellen zajlik.
Az alkotmány, az ő alkotmánya, abba senki bele nem szólhat.
Aki az alkotmányra esküszik, az valójában Viktorra esküszi, hiszen az alkotmány az övé.
A harc a függetlenségért az ő személyes semmitől nem függéséért szükséges.
És így tovább...
Mikor azt mondja ország, haza, nép, nemzet, akkor értsétek úgy: én, én, én, én Viktor!

Egyszerű, mint az egyszeregy.

Blogger Géza 2012.03.17. 09:08:47

@nu pagagyí: Miből gondolod, hogy én sikertelen vagyok? :) Ha az ország fele olyan sikeres lenne, mint én, jóval előbbre tartanánk...

vazzup 2012.03.17. 09:09:13

@felka: őszintén szólva én már leszarom, ki lesz a következő, csak azért gondolnám jónak az MSZP és a sleppjét, hogy a mostnai óbégatók összefossák a bokájukat kicsit.

Ennek az országnak olyan mindegy, hogy ki kormányoz. Nem vagytok (sőt, inkább: nem voltunk) hajlandók értelmes emberekre szavazni, ennyi jár nekünk.

vazzup 2012.03.17. 09:10:06

@Blogger Géza: Járai "nyolcmillát kapok jegybankelnökként" Zsigmondra gondolsz? Aki gründolta a CIG biztosítót haveri alapon, olcsóért?

HaKohen 2012.03.17. 09:10:51

@Lord_Valdez:

"Egy valódi orosz oligarchákhoz képest ezek olyan gyenge kezdők, hogy hasonlatot se tudok rá."

Nagy ország - nagy oligarchák, kis ország - kis oligarchák.

Btw. a zindex címlap következményei miatt részvétem, bár úgy látom, azért szórakoztat téged.

nu pagagyí 2012.03.17. 09:12:34

@Blogger Géza: Eddig is így volt, de kellet hozzá egyezkedni. Most teljhatalommal és sajnos szakmai minimum, megfelelő életút követelménye nélkül kerültek emberek felelős helyekre. Cinikus dolog ez, ami még kamatostól vissza fog ütni, szembeköpték a demokráciát.

Mondatod másik feléhez: most van autópálya építés, vagy bármi, ami a nép számára is használható értéket hoz létre?

nu pagagyí 2012.03.17. 09:13:25

@Blogger Géza: Sikered mennyiben kötődik állami forrásokhoz?

Avatar 2012.03.17. 09:21:57

@Blogger Géza: Szerinted jó lett volna, ha akkor az MSZP úgy tudja átnyomni a hülyeségeit, mint most a Fidesz a sajátjait?
Kell, hogy legyen kontroll felettük, akármelyik álmodozó kerül épp az élre.

Majdnem 2012.03.17. 09:27:31

@Antoninus Pius: amúgy a tizedelés nem azt jelenti, hogy ossztasz tízzel és a tizede marad, hanem azt, hogy a megbüntetendő (katonai) egységet szépen fölállítod sorba és minden tizediket kilövöd ... büntetésnek, elrettentésnek elég kemény, de mégis marad az állományból, csak a tizede veszik el, a többi viszont fosik ezerrel

debreceni.blog 2012.03.17. 09:32:03

Lenin nyomdokain, a proletárdiktatúra ösvényén

lagyimir Iljics Viktor az internacionalista nemzet hőse a nemzetközi ünnepünkön.

www.vagy.hu////tartalom/cikk/1877_lenin_nyomdokain_a_proletardiktatura_osvenyen

villamos alóli kacaj 2012.03.17. 09:37:14

Beleléptem ugyan abba a folyóba:
Jó néhány évvel ezelött - miközben egy srác kesztyűzését nézte - Ádler Zsiga bácsi dünnyögte:
- Jól mozog a fiú. Csak ne kelljen neki ringbe szállni!

Blogger Géza 2012.03.17. 09:39:35

@Avatar: Talán akkor jobban kézben tudták volna tartani a hiányt és az adósságot. Illetve így elő lehetett venni a jó öreg magyar csodafegyvert: hát mi megpróbáltuk, de ugye mindig más a hibás, jött a csúnya ellenzék, meg a csúnya AB, meg a még csúnyább nép...

Blogger Géza 2012.03.17. 09:40:19

@vazzup: Miért ne alapíthatna biztosítót?

vazzup 2012.03.17. 09:51:38

@Blogger Géza: alapítani alapíthat, csak emlékezz a "lex Járai" c. törvényre. Ha esetleg kiment volna a fejedből, olvass utána.

S akkor még Járai az általam is egyik legelismertebb politikus, és ő is akasztást érdemelne az enyves keze miatt....

Azt meg nem túl elegánsan kerülöd ki, hogy az OV kormány 8 millióban határozta meg Járai jegybankelnök fizetését, amit most csökkentene, csak mert nekik nem tetsző személy tölti be a tisztséget.

nu pagagyí 2012.03.17. 10:01:06

@Blogger Géza: Akkor neked liberálisnak kell lenned, mit keresel a kijárásos autokrácia pártján?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.03.17. 10:04:49

@pocaklakó minimanó:
Nem az összevont felügyelettel van baj, hanem azzal, hogy kiszervezi a jegybank feladatköreit két általa kinevezettnek.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.03.17. 10:15:40

@Bebes:
Amennyiben van mellette nagyipar is, de az ő elképzeléseiben nem volt.

@Blogger Géza:
"de nem vágyok ultraliberális alkotmányra, ahol a kormányzatot gúzsba kötik a fékek"
Tehát korlátlan állami önkényre vágysz? De akkor mi bajod a 2006-os rendőri túlkapásokkal?

@Zénón:
A 89-es senki nem diktálta.

A tapasztalat csak akkor ér valamit, ha érted is.
Szóval, a politikus az egy olyan állat, amelyik szeret költekezni. Ez mindig is így volt. Még a királyok is előszerettel üritették ki a kincstárat.
Ilyenkor a legegyszerűbb eszközhöz nyúltak a pénzrontáshoz. Azaz csökkentették a pénz aranytartalmát, illetve nyomtattak még.
Ennek az eredménye infláció, illetve hiperinfláció volt.
Na, ezért van a jegybanki függetlenség doktrínája, hogy kivegye az uralkodó kezéből a pénzverde kulcsát.

sárkányfő 2012.03.17. 10:17:34

Úgy látom Orbán politikai pályafutásában fordulat történt. Eddig az anitkommunizmusban találta meg azt a történetet, amiben magából HŐS-t tudott faragni.

Hogy az ő pártja is dugig van komcsikkal, az a híveket nem zavarja, hogy komcsi mintára pártállamot épít, az se.

Most itt a fordulat. Most az EU gyarmatosítása ellen védekező, hazájáért küzdő HŐS pózát vette fel. Úgy látszik ma már ez jobban hat a mint a komcsizás. A lényeg ugyanaz, a hívei paranoid és alaposan karbantartott félelmét használja ki.

Az EU-nak persze esze ágában sincs gyarmatosítani, sőt, támogat minket, szóval ez valami hihetetlenül szürreális ostobaság, de aki beszopták a neobolsi párt komcsizását, azokat ez sem zavarja.

A kohéziós alap befagyasztását Orbán SZÁNDÉKOSAN provokálta ki. Épp ez volt a célja.
Hússzor figyelmeztettek minket. A háttérben is nyilván szóltak neki. Adjon be rendes terveket vagy kasza. Nem adott be. Pedig nagyon kevésről van szó, mindössze valami 0,25%-os eltérésről, amit bármelyik közgazdász egy délután átcsoportosít, nevetségesen kevés. De arra kiváló, hogy Orbán kiprovokálja az EU - ezerszer beígért, automatikus - büntetését. És lám, a szándékosan kiprovokált büntetés kiváló alkalom rá, hogy Orbán pózolhasson a haza védő hős szerepében.
A fidesz híveknek nem is kell ennél nagyobb igazolás. A csúnya EU büntet. Nyilván tök igazságtalanul. Rosszat akar... de Orbán bácsi keményen véd minket... micsoda hős hazafi...

Ez az egész amúgy cigány-mentalitás. Azok is meg vannak győződve róla, hogy a segély nekik jár, de cserébe nem kell betartaniuk a segély feltételeit. Egy cigány-családban ha egy cigány elítél a rendőrség, az támadás a cigányok ellen, és persze igazságtalan. Az ellenségtől lopni szinte dicsőség, hiszen az az ellenség. Szabályaikat követni, betartani, az meg szinte árulás.

Pipas 2012.03.17. 10:53:28

@Lord_Valdez: "Ez mindig is így volt. Még a királyok is előszerettel üritették ki a kincstárat.
Ilyenkor a legegyszerűbb eszközhöz nyúltak a pénzrontáshoz. "

Ez nem így van. A királyoknak számtalan eszköze volt a kincstáruk feltöltésére, pl (1) pénzt kértek kölcsön, (2) pénzt kértek kölcsön, amiről mindenki tudta, hogy nem adják meg (ez gyakorlatilag rablás volt (3) emelték az adókat, vagy időszakos adókat (pl. hadiadó) hoztak be (4) megsarcoltak városokat vagy (5) felségárulásért elítéltek gazdag caládokat és így megszerezték a följüket/vagyonukat.

Pénzrontásnak azt hívták, amikor magánember a kezében áthaladó arany/ezüst pénz súlyát csökkentette (lereszelte, körbenyírta). Uralkodók ilyen eszközzel nem igazán éltek.

"Azaz csökkentették a pénz aranytartalmát, illetve nyomtattak még."

Királyok magyarországon nem igazán nyomtattak pénzt. Mire papírpénz lett, addigra már nem nagyon voltak királyok. Viszont hadiállapotban kiadtak papírpénzt, sőt, olyan is volt, hogy bevonták az összes aranypénzt. Hadiállapotban.

"Ennek az eredménye infláció, illetve hiperinfláció volt."

Inflácia legtöbb esetben független jegybank mellett lett. Nem a jegybank függetlensége, hanem a fedezet nélküli (gyakorlatilag nem arany) fizetőeszközök miatt. Hiperinfláció papírpénz esetén, a gazdaság összeomlásakor következik be. Nem a királyok miatt.

"Na, ezért van a jegybanki függetlenség doktrínája, hogy kivegye az uralkodó kezéből a pénzverde kulcsát. "

Nos, ez sem igaz. Magyarországon pl. a "pénzverde kulcsa" annyira nem volt az uralkodó kezében, hogy bárki bemehetett és verethetett magának jóféle aranykoronát. Meg is tették, főleg az aranybányák tulajdonosa. Az "uralkodó" csak annyit írt elő, hogy mennyi aranynak kell lennie az egyes érmékben, milyen kell legyen a méretük és mi legyen rajtuk.

Az ezüst "váltópénz" persze más volt, nem is nevezték pénznek, mert az ezüsttartalmának értéke elmaradt a névértéktől.

A legfontosabb viszont azt hiszem a következő: az elmúlt évtizedek (századok) bebizonyították, hogy az infláció, a pénzromlás, a hiperinfláció és a gazdasági összeomlás nagyon jól megfér a független jegybankkal.

Persze a kormányok igen erőteljes felügyeletet biztosít a bűnüldözés, igazságszolgáltatás, az oktatás, a közegészségügy, a járványügy, a közlekedés, az árvízvédelem, a külpolitika, a hadügy területén, de valamiért valakik kitalálták, hogy a legfontosabb, a hivatalos állami fizetőeszköz ne legyen közvetlenül a kormány felügyelete alatt. És te ezt e butaságot népszerűsíted anélkül, hogy a legcsekélyebb mértékben is tisztába lennél azzal, hogy mi történt ebbben az ügyben az elmúlt néhány évszázadban.

Gratulálok! :)

Blogger Géza 2012.03.17. 11:08:02

@vazzup: Mondhatnám, akkor sokkal jobban álltak Magyarország pénzügyei, akkor megengedhettük magunknak, hogy kiemelkedő bért kapjon az elnök (hozzáteszem, ő legalább meg is kereste a pénzt a közösség javára az árfolyamjátékával) , most jóval indokoltabb a költségek leszorítása.

Blogger Géza 2012.03.17. 11:10:36

@nu pagagyí: Én nem liberális vagyok, hanem a kicsi, de ahol kell, határozott és erős állam híve. Ilyen értelemben (neo)konzervatív. Végre elkezdtünk ebbe az irányba elmozdulni, az eddigi nagy, hiányt felhalmozó és egyúttal impotens államtól.

Blogger Géza 2012.03.17. 11:17:10

@Lord_Valdez: Dehogy vágyom korlátlan állami önkényre. Az erőszak a gyávák fegyvere. A rezsim 2006-ban nagyon félt, főleg a néptől, ezért bevetett a fiktív szlovák terroristáktól kezdve a kordonokon át a könnygázig és gumilövedékig mindent. (mindezt a teljesen békés tüntetők ellen, mielőtt valaki a pár tucat erőszakos huligánnal jönne, akik ellen pont nem tettek semmit - szándékosan vagy impotenciából, ki tudja.) Aztán ugye jöttek a kitüntetések hálából, ezt se feledjük... A liberális SZDSZ koporsójába valószínűleg az volt az utolsó beütött szög.

Ennek a rezsimnek erre az erőszakra szemmel láthatóan semmi szüksége. Már ezért megérte a váltás, hogy nem a néptől rettegő vezetőink vannak.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2012.03.17. 11:18:37

@Pipas: hazudsz és evvel tisztában is vagy.
azt is tudod, hogy 8 általános felett mi is tudjuk, hogy hazudsz.

miért csinálod tehát?

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2012.03.17. 11:29:29

@Blogger Géza:

természetesen az állításaid többsége fals, téves, vagy hamis, és néhány kötőszó kivételével nem találok benne olyat, amivel őszintén egyetérthetnék, de most csak erre a kis szösszenetre reagálnék:

"nem a néptől rettegő vezetőink vannak"

egyrészt de. a hős, de tébolyodott vezető és bátor, büszke barátai felemelt fejjel, félelem nélkül távoztak az operából egy "alagúton". bele se merek gondolni, mi lenne, ha rettegne a néptől.

---

egyébként meg nem csinál mást, csak az oszd meg és uralkodj elvet használja, úgy tűnik eddig sikerrel, mert ez a legjobb módszer a magyarok ellen, már ezer éve: oszd meg.

sosem voltunk jók összefogásból, azt a néhányat, amikor mégis pirosbetűs ünnepként tartjuk nyilván.

---

az a kormány, amely nem tesz mást, mint a nép szabadságjogait nyírja ki - nos egyértelmű, hogy mitől is tart az a kormány.

tart, ugyan. fél, retteg, szorong, szűköl.

csak nem rendőrt vet be a népe ellen, hanem adóhivatalt, ügyészséget, visszamenőleges törvényeket, hazug alkotmányt, függő bíróságot, párthű médiatanácsot.

ja. nem fél. lassan érdemes lenne körülnézni a valóságban.

flippant 2012.03.17. 11:38:40

@mcs: Tőlem aztán csinálhatna Vitya fehérterrort is ha így lenne rend 2 hét alatt vagy teremtődne 1 milla új munkahely. De nem. A felcsúti kékszájú ennél durvább dolgot csinál: egy öngyilkos hintapolitikát folytat (egyszer szabadságharc és gonosz EU, másszor meg benyal az EUnak és aláír minden törvényt, diktátumot /szvsz olvasatlanul/ és behódol nekik).

Ideje lenne eldönteni, hogy akkor most szabadságharc van vagy nem! Mert ez az öngyilkos hintapolitika nagyobb károkat okoz az országnak mint a bolsevikok 8 éves országromboló ámokfutása összességében.

73. Vladys - Az antiszemita libernyák · http://youtu.be/SOjwBmdSiKQ 2012.03.17. 11:52:17

@flippant: Sztálinnak voltak hasonló tévképzetei, ő halucinálta, hogy Hitler él és ideje rettegni a drága népnek. Hiába jó komcsi holtáig tanul.

Pipas 2012.03.17. 11:59:52

@mcs: Miben hazudtam te nagyon okos? Butaságokat beszélsz, és mi tudjuk, hogy butaságokat beszélsz... de te úgy tűnik nem. :)

2012.03.17. 12:10:16

@Pipas:

"A legfontosabb viszont azt hiszem a következő: az elmúlt évtizedek (századok) bebizonyították, hogy az infláció, a pénzromlás, a hiperinfláció és a gazdasági összeomlás nagyon jól megfér a független jegybankkal.
"

Ha ez a legfontosabb, akkor kifejthetnéd ez mit jelent! Mert önmagában nem szól semmiről.

73. Vladys - Az antiszemita libernyák · http://youtu.be/SOjwBmdSiKQ 2012.03.17. 12:12:06

"A kommunistánál kártékonyabb és veszélyesebb embertípust még nem produkált a történelem. Cinizmusuk, szemtelenségük, hataloméhségük, gátlástalanságuk, rombolási hajlamuk, kultúra- és szellemellenességük elképzelhetetlen minden más, normális, azaz nem kommunista ember számára. A kommunista nem ismeri a szégyent, az emberi méltóságot, és fogalma sincs arról, amit a keresztény etika így nevez: lelkiismeret. A kommunista eltorzult lélek! Egészséges szellemű európai ember nem lehet kommunista! Nincs olyan vastag bőrt igénylő hazugság, amit egy kommunista szemrebbenés nélkül ki ne mondana, ha azt a mozgalom érdeke, vagy az elvtársak személyes boldogulása így kívánja."
Alekszandr Szolzsenyicin

nu pagagyí 2012.03.17. 12:25:36

@Blogger Géza: Hát akkor most valamiféle (neo)konzervatív irány lehet, mert Neked nagyon teccik.

Viccet félretéve, senki nem szólt volna egy szót se, ha a Fidesz a rendszer konszolidációjára vállalkozott volna, valószínűleg sokan vártak nagyobb rendet, a szabadság rendjét. De a Fidesz nem ezt csinálta, hanem kihajított mindent, lenyomta a nemzeti egyetértést az emberek torkán, majd a viharsebesen összetákolt új alaptörvényének konszolidálásohoz kezdett neki. Mindezt fülkeforradalmi módszerekkel, mondhatni csöppet sem konzervatív mentalitással. A buzgó ténykedés eredménye lesújtó. Elvesztett barátok, cinikus vigyorok, nulla szakértelem, pökhendi stílus. Bimbózó kiskirályok hada. Csak nehogy ezt sikerüljön konszolidálni és bebetonozni 20 évre.

nu pagagyí 2012.03.17. 12:27:33

@vladys73: És még kommunistának sem kell lenni ehhez a mentalitáshoz!

73. Vladys - Az antiszemita libernyák · http://youtu.be/SOjwBmdSiKQ 2012.03.17. 12:34:10

@nu pagagyí: Ó szível lélekkel tagadják, mostanában nem szeretik ezt a szót, mert már egyszer sikerült a fél világot lerombolniuk. Amint változik a széljárás egyből felfogják vállalni igazi énjüket addig meg játsszák a nacionalistát. Hidd le a Blogger Géza és a hozzá hasonlóak lesznek az elsők akik újra csápolni fognak május elsején, meg menetelni a dicsőséges októberi forradalom alkalmából. Meghúzzák magukat még jobb nem lesz a nemzetközi helyzet, hisz tudjuk hamarosan vége a kapitalista imperialista nyugatnak.

Mákosi Rátyás 2012.03.17. 12:49:13

Azt már eldöntöttem, hogy Orbán "egyik héten nyalok az EU-IMF-nek, másik héten - ugyancsak szájjal - harcolok ellenük" Viktor vagy zseni, vagy őrült. Tényleg kíváncsi vagyok, hogy mi fog kisülni ebből az egészből. Az biztos, hogy ha valamelyik ismerősöm csinálná ezt velem, a harmadik alkalom után úgy basznám pofán egy szívlapáttal, hogy utána azonnal el tudná dönteni, hogy szeret, vagy nem szeret. És szerintem ilyen gondolatok még Barroso fejében megfordulnak egy-egy Orbán-böfi után. Amúgy szerintem akkor lett volna tökös, kuruc legény a mi miniszterelnökünk, ha január elején, 324 forintos eurónál összehív egy nemzetközi sajtótájékoztatót, a középső ujját felmutatva merőn belenéz a kamerába, és elrittyenti magát hogyaszondja: - Kedves EU és IMF! Gyűrjétek föl magatoknak a szaros pénzeteket! Egy nyamvadt vas se kell nekünk! Aztán szó nélkül sarkon fordul, kisétál a teremből és jól bebassza maga mögött az ajtót. Nyilván azóta már a hullája is lerohadt volna arról a lámpavasról amire felkötötték volna pár héten belül, de hát az igazi forradalmárok közül kevesen érik el a nyugdíj-korhatárt. :)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.03.17. 12:59:34

@Pipas:
Nem. A pénzrontás eszközével az uralkodók is előszerettel éltek. Ők is rendszeresen áttértek a kisebb és kevesebb nemesfém tartalmú pénz használtára. Ld. Gresham-törvény története.

A hiperinfláció független a pénz formájától. Hovatovább az elsőt még a köztársaság korabeli Róma idején jegyezték fel.
Hiperinfláció akkor keletkezik, amikor már a pénzkibocsájtás üteme sem tud lépést tartani az elértéktelenedésével. Ez valóban leggyakrabban háború után következik be, de nem közvetlenül amiatt.

Lehet, hogy a független jegybank nem csodaszer, de ha a kormány felügyelete alatt van, az gyakorlatilag garantálja a magas inflációt.

@Blogger Géza:
Jaj, ne fárasszál már.

Nem retteg a néptől? Muhaha. Egy saját privát hadsereg vigyáz rá, amit a legbizalmasabb embere vezet. Még előkostólója is van.

takács bálint (törölt) 2012.03.17. 13:08:16

@Mákosi Rátyás:
ez volt a terve. úgy képzelte, hogy majd az arabok segítenek neki a szabadságharcban. a szaudiak sem arról híresek, hogy szeretetből vásárolnak állampapírt. és az, hogy egy kínai mosolyog még nem azt jelenti, hogy folyton egyet is ért.

takács bálint (törölt) 2012.03.17. 13:08:16

@Mákosi Rátyás:
ez volt a terve. úgy képzelte, hogy majd az arabok segítenek neki a szabadságharcban. a szaudiak sem arról híresek, hogy szeretetből vásárolnak állampapírt. és az, hogy egy kínai mosolyog még nem azt jelenti, hogy folyton egyet is ért.

-- dr kotász -- (törölt) 2012.03.17. 13:08:39

@Lord_Valdez: Biztos úgy van, hogy Orbán is retteg a néptől, de akkor azt nem értem, hogy például tegnap miért nem volt rendbontás sem az állami ünnepségeken, sem a Békemeneten? Miért nem volt olyan, hogy Orbán beszél az üres téren kordonok között, a tömeg (akiről most sajnos nem tudom eldönteni, hogy az aktuális ideológia szerint per pill hőbörgő csürhe, vagy éppen jogosan tüntető) meg 3-4 utcával hátrábbról ordít?

Tízszer akkora tömeget tud összehozni, mint az ellenzék együttvéve, mégis miért kellene rettegnie a néptől? Azért, mert te így szeretnéd látni? Ugyan...

kela-bá 2012.03.17. 13:09:00

@Antoninus Pius: Köszönöm a reagálását,és az ajánlott filmet! Nem gondolom, hogy bárki egyedül megoldja e világválságot.

Viszont mindenki tehet a maga szintjén egy ici-picit.Például itt a blogokban nem jutunk el az anyázásokig, mert ugye "szegény anyukák" nem nem hibáztathatók. Én magam azért teszek be sokszor az egészségünkre hasznos cimeket, mert szerintem az egészség a legfontosabb, mert belőlünk csa egy van miközben 7 milliárdan lakjuk bolygónkat
. Rokefeller mondja : " Nem egy gondolkodó nemzetet akarok, hanem egy dolgozó nemzetet akarok " Kapják is a gondolkodás ellenszerét az embertömegek a médiákban...

Tehát itt a jó idő, irány a szabadba és használjuk ki a egészségünk javára : www.mezilabasegeszseg.com. Aztán amikor már nem süt az áldásos Nap, ajánlom ezt : www.aqusnet.hu További szépnapot !

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.03.17. 13:22:36

@-- dr kotász --:
Mégis ki bontott volna rendet?

Sztálin is hatalmas tömeget tudott bármikor összehozni, mégis mindig rettegett a puccstól.

nu pagagyí 2012.03.17. 13:24:30

@-- dr kotász --: Kádár ellen sem tüntetett senki, mégis át volt szőve a társadalom ügynökökkel. Na meg volt Munkásörség és volt látható rendőrség. Volt még emberközeli személyzeti osztály és helyi párttitkár, akiknél kérvényezni lehetett valamilyen kegyet.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.03.17. 13:38:54

@nu pagagyí: szerencsejáték, plázastop, közbeszerzések ....

banánköztársaság bona fides nélkül

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2012.03.17. 13:54:50

2012 márciusában parlamenti képviselők kezdeményezték az 1982/6-os törvény erejű rendelet eltörlését, amely korlátlan jogokat biztosít hazánkban az IMF-nek. Az Országgyűlés 264 szavazattal 53 ellenében elutasította ezt... youtu.be/Po6Lai2tDzY

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.03.17. 14:33:05

@vilagnezet.blog.hu:
Ez egy hoax. Pár hónapja hallottam először.

Nézd meg a rendeletet, szó nincs benne korlátlan jogokról.

nu pagagyí 2012.03.17. 14:34:21

@morgás joga mindenkit megillet: ...dohánykereskedelem, gyógyszertárak, oktatás, kórházak, közmédiumok, járási hivatalok. Minden autonómia felszámolása, minden mindennel összevonása egy db. megbízható vezető alá.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.03.17. 15:53:24

@kela-bá: ", rég "hallottam"
Erről Hofi örökbecsűje jut eszembe.
"- Rég lállam, művész úr!
- Hát régen én is láttam!"
;)

Pipas 2012.03.17. 16:33:34

@Lord_Valdez: "A pénzrontás eszközével az uralkodók is előszerettel éltek."

Királyok! Az eredeti kijelentés azt mondta, hogy "királyok", nem azt, hogy "uralkodók". Kik voltak ezek a "királyok", szívesen tanulok valami újat.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.03.17. 16:44:00

@Pipas:
Egy szóval nem mondtam, hogy ez magyar probléma lenne. Ez teljesen általános probléma. A pénz sose elég.

73. Vladys - Az antiszemita libernyák · http://youtu.be/SOjwBmdSiKQ 2012.03.17. 18:11:03

@tory_t: Tudtam, hogy bizonytalan a forrása, de alapvető mondandóján nem változtat, és nem akartam bunkó lenni, hogy nem jelölöm meg. Így terjed, de azt amit mondani akartam, és mond az idézet nem változik meg még akkor sem, hogy ha közmondás, és szájról-szájra terjed (klaviatúráról-klaviatúrára).

pocaklakó minimanó 2012.03.17. 22:27:21

@gerdo:

"Talan el kene gondolkodni, hogy ha az un szabad orszagok kollektive jelzik, hogy Magyarorszagon rohad valami, akkor nem kicsiny hazankat probaljak gyarmatositani, lerohanni, bekebelezni hanem egyszeruen oszintek."

Talán el kellene azon is gondolkozni, hogy esetleg mégsem az.

Meg azon is, hogy az ún. szabad országok ún. kollektív jelzése nem más, mint lobbicsoportok jelzése.

De azért jó, hogy mindig lehet számítani a szolgalelkű pucsítókra. Hová is lenne az ország nélkülük! :)

pocaklakó minimanó 2012.03.17. 22:28:30

@Kompli:

Szóval azt mondod, még te sem tudod?

Ez szörnyű!

Ki fogja megmondani, mik azok az EU-s értékek, amelyekre bőszen történik hivatkozás - nagy általános semmitmondás formájában.

pocaklakó minimanó 2012.03.17. 22:32:29

@Dr. bögöbö:

"Mi, baloldaliak nem orbánoztunk 8 évig..."

Lófüttyöt nem! Erről szólt a ballib retorika.

pocaklakó minimanó 2012.03.17. 22:35:53

@Lord_Valdez:

Pedig az összevonást is szerepeltetted a kritikádban.

Vagy most már azért nem szerepel, mert hoztam arra forrást, hogy az osztrákok is összevonják?

Akkor tégy meg egy szívességet és írd le, hogy nem baj az összevonás.

Csak hogy lássam, nem amiatt aggódsz. :)

vazzup 2012.03.17. 22:45:16

@Blogger Géza: LOL. Persze, most azért született a lex Járai mer' olyan szarul állunk, csak éppen nekik nem kell kivenniük a részüket a szarból. Elmész te a bús picsába hülye szemellenzős barom.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.03.18. 12:53:49

@pocaklakó minimanó:
Önmagában véve nem lenne baj. De (!) nem önmagában van.
Ha úgy kiragadod, akkor nem tűnik fel, hogy mire is megy ki a játék.

Azonban, ha ez úgy kerül elő, hogy összevonjuk és a feladatkörét majd egy kormány által kinevezett alelnök veszi át, az bizony már gáz.
És ez csak még rosszabb lesz azáltal, hogy a kormány már kezdetektől fogva próbálta Simort lemondatni. Vagy azáltal, hogy megpróbálkozott az inflációs cél emelésével, vagy épp a legújabb Matolcsy "tanulmánytól", ami kifejti, hogy milyen kár, hogy ekkorák a devizatartalékaink.
Ha összerakod a mozaikokat, akkor teljesen nyilvánvaló, hogy a kormány görcsösen keresi, hogy honnan költhet el még több pénzt.

pocaklakó minimanó 2012.03.18. 23:04:20

@Lord_Valdez:

"Vagy azáltal, hogy megpróbálkozott az inflációs cél emelésével..."

Például a BoE esetében ez a célirányú függetlenség ugyanúgy nem létezik, mivel az inflációs célkitűzés az ottani kormány dolga.

Csak egy példa volt.

pocaklakó minimanó 2012.03.18. 23:07:31

De azt is említhetem, hogy a Bear Stearns bukta esetében például milyen hatékonyan "lobbiztak" a Fednél a politikusok: csettintettek és a Fed ugrott.

Ej, ez a függetlenség! :)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.03.19. 07:03:40

@pocaklakó minimanó:
Az inflációs célkitűzés itt is a kormány dolga (pontosabban a parlamenté). A jegybanktörvény szabályozza. Ettől az még független.

A Fed igazából nem jegybank, hanem egy bankszövetségszerű dolog, ami ellátja a jegybank szerepét.
Egyébiránt pedig a függőségnek meg is lett az eredménye, mert az ingatlanbuborék létrehozásában a Fed kulcsszerepet játszott. Mellesleg törvény kötelezi a gazdasági növekedés előmozdítására, szemben más országokkal, ahol nincs ilyen feladata.
süti beállítások módosítása