Liberatórium

Gondolatok, morgolódások és miegymás klasszikus-, konzervatív- és horribile dictu neoliberális szemmel. Ha úgy érzed, hogy neked is lenne mit írnod, ne tartsd vissza!

Friss topikok

  • Lord_Valdez: @Csaba222: Mondjuk a burjátok, pont az egyik legnagyobb kisebbségük, de ők sincsenek többen, mint... (2024.04.10. 20:20) Mi is a tét?
  • Lord_Valdez: @IdomitottFoka: lehet, hogy a nekünk alatt a Fideszt értette. (2024.03.27. 20:19) Tanfolyamot Janinak
  • Lord_Valdez: @Gungnir: Érdekes, megérzésem szerint ez lehetett az eredetije annak, amit a bankár felhasznált. ... (2024.03.14. 07:30) A Google ideológiája
  • Lord_Valdez: @gigabursch: Ez egy erősen vitatott kérdés. A két leggyakoribb indok az szokott lenni: 1. nem fen... (2023.08.11. 07:20) Elefánt a szobában
  • Tesz vesz IV: @grundigg: miért nem mondod neki hogy nézze az rtl klib híradóját is, pár családban segített, nézh... (2023.07.22. 14:37) A genderőrület új fejezete

Címkék

abszurdisztán (1) adó (11) ajánló (17) alkotmány (13) alkotmánybíróság (2) állam (65) áltudomány (7) any rand (2) baloldal (19) bastiat (1) belpolitika (33) bevándorlás (5) bürokrácia (4) cigányság (5) co2 (3) család (5) demografia (4) demokrácia (6) diktatúra (13) diszkrimináció (4) dohányzás (1) drog (2) egészségügy (3) egyház (3) emberi természet (17) energia (4) erkölcs (20) etika (13) eu (7) félelem (1) felmelegedés (2) fidesz (33) filozófia (21) fizika (1) friedman (3) fülke (2) gazdaság (83) gender (3) globális (9) heinlein (1) hiány (1) honvédelem (3) imf (4) index (1) individualizmus (9) indulatposzt (5) infláció (4) intro (1) iszlám (1) Izrael (1) jobbik (7) jobboldal (2) jog (12) jogállam (25) kalkulációs probléma (2) kdnp (2) kedvezmények (17) keynesianizmus (12) klíma (4) kollektivizmus (9) kommunizmus (10) konteó (3) konteo (12) konzervatizmus (1) korrupció (14) középosztály (7) közlekedés (1) külpol (18) légkör (3) libertarianizmus (7) lmp (4) malév (1) marx (5) marxizmus (4) média (4) megmondás (59) meleg jogok (1) meritokrácia (2) mesterséges intelligencia (1) mezogazdasag (9) migráció (7) moma (1) morgás (27) MSZP (5) mta (2) multikulti (3) nemiség (3) neoliberalizmus (11) nyugdijrendszer (10) offshore (2) oktatásügy (11) önvédelem (6) Oroszország (1) Palesztina (2) paternalizmus (35) példabeszéd (4) pénz (3) piac (42) polgár (4) politikai korrektség (6) populizmus (26) pratchett (3) profit (1) program (1) propaganda (11) prostitúció (1) protekcionizmus (5) reform (19) rothbard (4) Soros (1) sport (1) szabadság (34) szabad fegyverviselés (3) szarkazmus (2) szdsz (6) szellem (1) szema (1) személyes (2) szociálisrendszer (9) szocializmus (18) szólásszabadság (12) szolgálati közlemény (5) társadalmi igazságosság (4) társadalom (41) tiltás (7) történelem (8) tudomány (7) tulajdon (3) tulajdonjog (3) Ukrajna (2) választás (12) vallás (5) vallásszabadság (1) válság (5) vasút (2) zsidók (3) Címkefelhő

Kedves Lajos

2013.09.04. 07:58 | Lord_Valdez | 43 komment

Címkék: moma

Kedves Lajos, csak így: Lajos, mert így egyszerűbb, közvetlenebb és valószínűleg úgyse olvasod.
Rátok szavaztam a legutóbbi választáson, mert egyedül ti voltatok képesek kivitelezhető gazdasági programot összerakni.  Amikor láttam, hogy a levitézlett MDF és a rémesen komolytalan JESZ után valami új, talán tényleg kapitalista párt alakul felcsillant a szemem. Azóta is olvasom a gyakori publikációitokat, de egyre kevésbé vagyok elégedett velük. Adnék néhány kéretlen tanácsot.

Az első és legfontosabb, hogy hagyd a demagógiát, érzelmi manipulációt, süketelést, erős szavakat a Fideszre.  Egyrészről, ez egyre kevésbé hatásos, mert a nagy szavak a sok használattól elvesztették erejüket. Ma már hiába nevezed újkommunistának a Fideszt, ezt már annyiszor hallották, hogy a kutya nem fogja komolyan venni. Másrészről, ezen a területen nem győzhetsz. Ezen a területen, alighanem, senki se tudja legyőzni. Nagyon tudnak a srácok és nagyon vastag az arcbőrük is. Ha emlékszel pl. a 2000-es tűzijátékra, amikor a McDonalds maradék rakétáit lőtték fel szokatlanul drágán. Majd amikor rákérdeztek, hogy ez miért került kétszer annyiba, mint a tavalyi, akkor közölték, hogy a nagymamát sem illik megkérdezni arról, hogy mibe került a bejgli. Na, erre, te nem vagy képes élőben. Viktor bármikor képes azt mondani, hogy megvédték a nyugdíjakat és, hogy a külföldi tőzsdék helyett becsatornázták a magyar költségvetésbe, de biztos vagyok benne, hogy nem tudod ezt kimondani elpirulás nélkül. Tehát nem itt kell versenyezni.
Azon a pályán kell küzdeni, ahol tényleg esélyed van, ez pedig a szakma. Ezen a téren építhetsz a már meglévő imázsodra is. Ha esetleg nem tudnád, akkor Magyarországon elég sokan gondolnak rád úgy, mint a hideg szívű technokratára, a kíméletlen neoliberális közgazdára stb. Ez a kép, persze, nem kicsit eltúlzott, de alapnak akkor is nagyon jó. Az emberek szakmát várnak tőled, tehát azt kell adnod nekik.
Ha vádaskodást adsz nekik (pl. Orbán önkényuralmi rendszert épít), akkor csalódást okozol. Amellett, hogy ez le is pereg róluk. Hasonlóan, mintha Orbán elkezdene köldöknéző eszmefuttatásokat közölni. Mindenki megrökönyödne, mert nem illik a kialakult képbe. Olyan, mintha a BMW teherautóval próbálkozna.
Mivel sokáig nem voltál média közelben és a pártod is ismeretlen, újra fel kell építened a márkanevet. Publikálj higgadt, de közérthető elemzéseket! Ezekre nagy a kereslet és jó alkalmat kínálnak arra, hogy elmondd, hogy miért nem jó a mostani megközelítés. Szerintem az index, vagy a HVG szívesen lehoz egy jó publikációt a vélemény rovatában tőled, mert húzó név vagy. Szinte garancia az olvasottságra. (De azért ne bízd el magad:) )
Legyen a publikációknak pozitív üzenete is. Fikázni bárki tud, színvonalasan kritizálni már kevesebben, de alternatívát mutatni tényleg csak kevesek kiváltsága. Mondd meg azt is, hogy hogyan kellene inkább csinálni. Ez egyébként a szakértői imázsnak is jót tesz. Viszont, amikor szakértőként lépsz fel nem saját médiafelületen, akkor kerüld a párt reklámozását. Az visszafele sül el, tartogasd inkább az olyan alkalmakra, amikor politikusként kérdeznek.
Legyen az egyes területeknek meg a maguk arca. Oké, az egészségügynek ott van Pusztai Erzsébet, de ha agyonütsz se tudom, hogy pl. a honvédelemhez, vagy oktatásügyhöz kit javasoltok. Ha megvannak az arcok, akkor nekik is publikálniuk kell, hogy ismertek legyenek és összeforrjon a nevük a területtel.

Legyél őszinte, de empatikus. Például egyáltalán nem gáz kimondani, hogy megszorítás, ha valahol épp arra van szükség, de lehet ezt úgy is mondani, hogy az emberek ne csak a népnyúzást lássák. El kell mondani mellé, hogy miért, hogy sajnálatos és hogy mi a végső célja. Vagy a tandíj. Biztos vagyok abban, hogy megtartanátok. Ezt ki lehet mondani, sőt érdemes. Biztos lehetsz abban, hogy sok diák utálja, hogy bevezetik és letagadják. El lehet mondani, hogy tandíjra szükség van, de nem így és nem az a fő célja, hogy az tartsa el a szakot stb. A lényeg, hogy látszódjon, hogy a pártnak van egy hihető, konzisztens és kivitelezhető programja, még akkor is, ha egyes elemei népszerűtlenek.

Hakni. Ez a legnehezebb része a dolognak. Haknizni kell. Na, nem arra gondolok, hogy húzz gumicsizmát és menj ki fontoskodni a gátra, vagy töltsél kolbászt. Ezek nem hitelesek. Olyasmi kell, ami nem áll távol tőled, teszem azt, nyilvános előadás, szervezzetek véradást stb. A lényeg, hogy látszódjatok és lássanak az emberek cselekvés közben. A magyar embernek, sajnos, nagyon erős igénye van arra, hogy határozott, cselekvő vezetőt lásson, vagy legalább tűnjön úgy a vezető. Elismerem, hogy ez elég kínos, de erre is szükség van.

Mivel most mennem kell GDP-t termelni, ezért csak ennyit mondok. Ha van még kérdésed, csak szólj! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://liberatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr405494524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.04. 09:42:14

Lajos elszúrta. Nem lehet az ember egyszerre liberális és konzervatív.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.09.04. 09:49:10

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Amerikai értelemben vett fogalmakkal nem.

Európai fogalmakkal meg inkább igen.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.09.04. 09:50:19

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Dehogynem, egy régi vágású liberálist manapság gyakran néznek konzervatívnak :) (ld. Hayek)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.04. 09:52:34

@Lord_Valdez:

A gond az, hogy Bokros nem Hayek és nem régivágású, hanem újvágású liberális.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.09.04. 09:58:16

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Hayeknek tényleg nem Hayek, de egyáltalán nem újvágású. Az újvágású az Fodor és társai.

Pistol Pete Maravich 2013.09.04. 10:53:39

@Counter: A konzervatív liberális fából vaskarika. Olyan, mint a húsevő vega, vagy az absztinens alkoholista.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.09.04. 11:06:41

@Pistol Pete: Mint már utaltam rá, ez attól függ, hogy melyik jelentéstartalmát használjuk a fogalompár elemeinek.

Ilyen kategorikus kijelentést tenni annak a jele, hogy nem ismered el, egynél több dolgot jelentenek.

aszterixagall 2013.09.04. 12:31:31

Hát ez jó kis írás. A cím alapján azt hittem, hogy Kósát fog elküldeni valahova, de ez a téma sokkal érdekesebb.

aszterixagall 2013.09.04. 12:40:19

@Pistol Pete:

Úgy tudom, hogy a Tea Party libertáriánusnak és ebből egyértelműen következően konzervatívnak vallja magát.

toportyánzsóti 2013.09.04. 15:18:44

@aszterixagall: Kósa 1 barom,ahogy az egész narancsmaffia vezérkar.

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2013.09.04. 18:38:55

@Pistol Pete: Mint már említették, ez attól függ, hogy a liberálist és a konzervatívot hogyan definiálod, lásd en.wikipedia.org/wiki/Libertarian_conservatism

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.09.04. 20:55:57

@Pistol Pete:
Ma már nagyjából igen, de a feudális-ipari társadalmi átmenet idején ennek a szónak nagyon is volt értelme.

@aszterixagall: @stoic79:
Az amerikai terminológiát inkább ne erőltessük. Szerintem az csak össze zavarna mindent.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.09.04. 22:10:39

@Lord_Valdez: A kortárs honi jobboldal leginkább az amerikai értelemben véve használja a liberális fogalmat, már amikor van észlelhető jelentéstartalma.

Amúgy az egy izgalmas kérdés, hogy vajon térségünkben lezárult-e egyáltalán a XIX. században megkezdődött, s azóta számos alkalommal visszacsinált, kisiklatott etc. ipari forradalom. Nem mondanám, hogy nem, de nem vagyok benne biztos, hogy igen.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.09.05. 07:07:29

@Counter:
Hmm. Erre eddig nem figyeltem fel.

A technikai része biztosan, de a polgárosodási része, szerintem, nem. Szerintem az olyan későn kezdődött, hogy félbeszakította a progresszív korszak.

aszterixagall 2013.09.05. 07:21:16

@Lord_Valdez:

Az amerikai terminológia legalább alkalmas arra, hogy a klasszikus liberalizmust megkülönböztesse a moderntől. Ma Magyarországon a legtöbben nem látják ezt a különbséget. Én mindig azt hittem, hogy ez a blog kifejezetten a klasszikus liberalizmust képviseli, tehát fontosnak tartja ezt a megkülönböztetést.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.09.05. 10:07:20

@aszterixagall:
Fontosnak fontos, de szerintem az amerikai kimondottan zavaró. Azzal, hogy ők liberalnak nevezik a szoclibet és conservative-nak klasszikust, a magyar választókat inkább csak összezavarja.

panelburzsuj 2013.09.05. 14:13:42

@Lord_Valdez:

Nyugtass meg: ugye ez a kommentfolyam arra példa, hogy a Lajosnak hogyan NEM szabad élő emberek előtt megszólania?!

:)

:(

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.09.05. 15:23:48

@panelburzsuj: Nem értem, miért csak a politikai aktivitását mostanáig megőrző agyalágyult szavazók voksaiért lehetne versengeni.

Ez persze nem azt jelenti, hogy a javasolt stratégia sikeres lesz, de az elég valószínű, hogy ebből a körből Bokros nem fog sokat meríteni. Ezeknél már három generációra előre megtörtént az imprinting.

panelburzsuj 2013.09.05. 16:09:31

Ne hülyéskedjetek már: nagyon remélem, hogy megint a blogmotor baromkodik, és nem ti "moderálgattok" felületes olvasásból eredő sértődésből. mert az végtelenül kínos lenne egy "liberatóriumban"...

panelburzsuj 2013.09.05. 16:13:31

@Counter:

Gondolod, hogy a mégoly értelmes választók is arra lennének leginkább kíváncsiak, hogy a Lajos hogyan definiálgatja a BSc bevezető kurzus fogalmait?

És mindezt egy gondolkodást mímelő birca kottájához igazodva?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.09.05. 16:41:00

@panelburzsuj:
Megnyugtatlak, idáig egyetlen egyszer moderáltam és az is egy spammer volt, aki már sokadik blogba másolta be a reklámját.

Egyébként pedig, komolyan gondolom, hogy ő jobban jár ezzel a stílussal, mint azzal hogy ha beszáll a hülyeséglicitbe ld.
Fidesz: legyen 10% rezsicsökkentés
MSZP: nem, legyen 30.

MSZP: legyen 13. havi nyugdíj
Fidesz: legyen 14. havi is

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.09.05. 16:46:49

@Lord_Valdez: Vagy éppen az élelmiszer áfáját illető kampányba.

Fidesz: legyen a hús kedvezményes áfakörben.
MSZP: és a zöldség, tej, kenyér is!

...

(Meg tudja találni valaki a Munkáspárt 2006-os választási programját? Egyetlenegy pontra emlékszem belőle, az így szólt: "OLCSÓ HÚST".)

@panelburzsuj: Azt nem tudom, de az egész biztos, hogy a most politikailag aktív, elkötelezett választók semmire se kíváncsiak. Ettől még persze meg lehet próbálni megszerezni a voksaikat, csak hát elég esélytelen.

unionista (törölt) 2013.09.05. 18:38:21

@Counter:
szerinted egy prolipártnak mégis mivel kellene kampányolni. lehet gyűlölni a szocialistákat, de azon ne csodálkozzon már senki, hogy etatisták.

unionista (törölt) 2013.09.05. 18:42:30

@Lord_Valdez:
szociális demagógia van és nemzeti populizmus. parlamenti választást békeidőkben ezekkel lehet nyerni. meg persze azzal, hogy a másik oldal hazudik.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.09.05. 18:56:58

@unionista: Úgy néztem ki, mint aki nagyon csodálkozik?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.09.05. 21:33:29

@unionista:
Választást igen, de az ország nem ezzel nyer. Illetve én bízom abban, hogy mostanra már felhízott 5+ %-ra az a réteg, aki ennél komolyabb politikai üzenetekre vágyik.

unionista (törölt) 2013.09.05. 22:21:14

@Lord_Valdez:
szerintem nem egy újabb kis liberális párt kell, hanem valódi önkormányzatiság. független budapest egy patrióta és lokálpatrióta frakcióval. abban persze ott ülne a politikai holdudvar. de az intézményesen mégis csak elválna a pártközpontoktól. a közügyekbe mégis csak nagyobb beleszólása lenne a polgárságnak. pl. lehetne azt mondani, hogy budapest befizeti helyben megtermelt jövedelmek felét, cserébe önállóságot kap. de ezt helyi népszavazással is lehet elérni, vagy utcára vonulással.

panelburzsuj 2013.09.05. 22:22:58

@Lord_Valdez: @Counter:

Megpróbálkozom valamivel didaktikusabb kifejtéssel (bár rühellek viccet magyarázni...):

Választó: nem csak az, aki már választott, és kétpofára üvölt, hanem mindenki, aki eztán választhat

Ebből helyesen következtettek arra, hogy a már "elkötelezettek" gyepálása/térítése helyett kecsegtetőbb a "bizonytalanok" felé fordulni.

De rögtön tévedtek is egy óriásit, ha a pártszóvivők aljadék kreténvetékedői helyébe valamiféle mandiner-vincentek típusú csiszolt huzivonit képzeltek. Ami legalább annyira sötét és rejtett indulatoktól és érdektől fűtött - csak éppen kevesebben értik.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2013.09.09. 16:31:50

@unionista: a valódi önkormányzatiság borzasztó fontos lenne, de csak úgy van értelme, ha az állam kivonul az önkormányzatok finanszírozásából, és azok kvázi az államtól teljesen független bevételi rendszerekre állnak át.

és természetesen tilos lenne bármiféle hitelátvállalás, megmentés és kőkemény csődszabályokat vezet(het)nénk be.

talán, ha 2-3 város (vagy lazábban értelmezve 20-30) lehet az országban, amelyek ezt képesek lennének összehozni. és budapest nincs köztük.

szép gondolat lenne bevezetni egy helyi és egy országos szja kulcsot, mondjuk (0-5)+20% formájában, osztán a településen múlna, hogy mit csinálnak.

vagy csodálatos lenne az angol példa, ahol minden évben megkapod a számlát az összes helyi kiadásról (utak, parkok, tűzoltóság, rendőrség, ovi, bölcsi, kórház, hivatalok), elosztva a háztartások számával (bájosan konyhánként számolva), és tessék ezt befizetni, szt helló.

de ne álmodjunk ébren, mégcsak népszavazást sem lehetne kiírni róla.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2013.09.25. 13:18:48

Kedves Lajos felismerte végre, hogy mi is itt a teendő.

hvg.hu/velemeny/20130925_Bokros_sorozat_legyen_nepszavazas

ezt magyarázom már pár éve: kényszerkoalíciót kell kötni, mindenkinek, nem kormányzásra készülni, meg listás helyeken veszekedni, hanem kijelenteni, hogy a mostani választás célja nem több és nem kevesebb, mint eltakarítani a mostani kormány jogi és alkotmányos rombolásának szemetét.

aztán jöhet egy rendes választás, rendes pártokkal, kényszerkoalíciók nélkül.

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2013.09.25. 14:57:31

@mcs: Szerintem meg Bokros ezzel végleg elásta magát. Akár tetszik, akár nem, jelenleg egy kapitalista program felszínen tartása lenne a lényeg, aminek fontos feltétele, hogy hiteles emberek képviseljék. Ez a "fogjunk össze" hozzáállás csak azt eredményezi, hogy egybemossák a jelenlegi ellenzékkel, holott pont az lenne a lényeg, hogy egyrészt a jelenlegi kormányt miért kell leváltani, másrészt a jelenlegi ellenzék erre miért nem képes.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2013.09.25. 16:06:58

@stoic79: épp ellenkezőleg látom.

szerintem ilyen össznépi összefogásnak csak akkor van értelme, ha az egy konkrét cél érdekében születik és szigorúan (ön)korlátozott mandátummal. mint ez a javaslat.

bármi más összefogásos izé az alapvető elvi összeférhetetlenségek miatt kudarcra van ítélve.

viszont jelenleg értelmesen csak azt a kérdést lehet feltenni a választóknak, hogy (a) a jelenlegi zsákutcában robogunk tovább, vagy (b) hátramenet, és vissza a jogállami keretekhez.

az összes többi cizella, hogy bal, vagy jobb, vagy liberális, vagy konzerv, csak aztán jöhet, hogy az alapvető játékszabályokat tisztáztuk és közösen lefektettük.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.09.25. 22:03:21

@mcs: @stoic79:
Az a baj, hogy mindkettőre szükség van, de a kettő ellent mond egymásnak.
Egyrészről, tényleg kell egy kényszerkoaliciószerűség, hogy kialakíthassuk azt a rendszert, ahol komoly választások vannak, mert a jelenlegi választási rendszer szerint csak két nagy párt fog maradni.
Másrészről, viszont a MoMa nem engedheti meg magának, hogy egy platformra kerüljön az MSZP-vel.
Ha ebben a koalícióban a baloldali elemek dominálnak, akkor a MoMa bekerül az N+1. baloldali párt nevű skatulyába, és azt nem éli túl.
Ha a jobboldali elemek, akkor azt az MSZP nem éli túl.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2013.09.25. 22:15:10

@Lord_Valdez: abban az egy esetben érdemes és célszerű a kicsiknek összebútorozni az mszp-vel, ha tényleg kijelentik, hogy ez egy korlátozott mandátumú választás lesz, és leszögezik, hogy csak néhány közjogi kérdéssel fognak foglalkozni.

választási törvények, alkotmánybíróság jogkörei, bíróságok jogkörei, alkotmány módosítása (visszaállítása),
népszavazások szabadabb szabályozása, pártfinanszírozás

szóval egy korrekt jogi háttér kell a normális szavazáshoz

pl. le lehetne szögezni, hogy az adó, média és oktatáspolitika az kormányzati felelősség, azért adó és oktatási törvényeket nem piszkálják.
esetleg bele lehetne rakni az alkotmányba, hogy adótörvényeket legalább egy évvel a hatálybalépés előtt ki kell hirdetni, vagy valami.

ilyen feltételek mellett még én is szavaznék egy ilyen tarka csapatra.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.09.26. 00:01:24

Ez szép elképzelés Lajostól, de ahogy az előttem megszólalók szofisztikáltan már jelezték, kettő kell a házassághoz. Lajosnak egyedül aligha van elég képessége, hogy egy ilyen radikális lépést erőből átnyomjon, a többi reményteljes tettestárs meg lapít a kérdésben, azaz nem így gondolja. Ha meg a Demokratikus Népfront egyetlen elviselhető létoka nem áll meg, akkor minek is az egész?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.09.26. 06:48:46

@Counter:
Demokratikus Népfront, ez így leírva még rosszabbul hangzik.

-Sziasztok! Ti vagytok a Demokratikus Népfront?
-A jó édes anyád. Még, hogy Demokratikus Népfront. Mi Népfront a Demokráciáért vagyunk. Még, hogy Demokratikus Népfront.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2013.09.26. 13:33:54

@Counter: nem gondolom, hogy összejön, egyébiránt.

ahhoz kicsi egó, konstruktív hozzáállás és együttműködési képesség kellene.

a jelenlegi ellenzékben ezekből egyenként is nagyon kevés van, mind a három meg sehol nincs meg.

--

úgyhogy marad a fidesz. még 4 év és leamortizálják magukat nullára, sajnos a teljes gazdasággal és jogrendszerrel együtt.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.10.08. 14:09:01

Lajosnak nincs akkora tábora, hogy bármit elérhessen - ráadásul a baloldal úgy viselkedik, mint aki meg tudja verni a FIDESZ-t. Ennél fogva viszont marad a posztban leírt verzó. Pragmatikus alapon (utáűljatok érte, én is utálom magamat, de legalább önzetlenül javaslom, szigorúan nekem személyesen a FIDESZ nem sokat tud ártani) nem szabad elindulnia ezután a 2014-es választásokon (ahogy meg is ígérte), hanem 2018-ra kell felépítenie magát. Ez neki is könnyebb lenne, ha a FIDESz elbukna 2014-ben.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2013.10.08. 16:04:35

@Kuviklacz: nem reprezentatív beszélgetéseim alapján Lajos egészen egyszerűen elfogadhatatlan egy jobboldali magyar polgár számára.

így ő maximum a centrum jobb fele, a liberális jobbszárny, vagy a független értelmiség közül kaphatna voksokat, ami szerintem egy 5%-os küszöbhöz is kevés.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.10.08. 19:47:41

@mcs: Én is ettől tartok. Viszont azok a jobboldaliak, akiknek ő elfogadhatatlan, sohasem fognak saját pártot kapni Magyarországon, ha nem csinálnak maguknak. Ami kezdeményezést én láttam, az mind valami baloldali beütést kapott (mondjuk elnézve a szavazópolgárokat - szintén nem reprezentatív a mintám - nem vagyok meglepve). Érdekes menet volna kitalálni, hogy miért aktívabbak azok politikailag, akiknek baloldali beütése van. Én próbáltam összehozni embereket, társaságokat, de nem sikerült, nem volt aktivitás (és be kell vallanom, hogy nekem is van egy szociálisan érzékeny oldalam, csak szvsz most Magyarországon nem annak van az ideje). De lehet, hogy csak annyira individualisták a liberálisok (ezt a Friedrich Naumann alapítvány egyik alklubjának vezetője is mondta nekem), hogy nem állnak össze egymással.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.10.08. 19:48:47

@mcs: Ja, és akkor még visszasétálhatunk a kérdéshez, hogy liberális vagy konzervatív.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2013.10.08. 20:03:08

@Kuviklacz: kies hazánk, már sokszor kiderült, hogy egészen szélsőségesen individualista (és meglepő módon vallástalan).

ehhez képest egy kollektivista, klerikális csapat kormányoz kétharmaddal, mondjuk elég rendesen pótolják a másik két tényezőt balos demagógiával.

úgy látszik az nagyobb adu, vagy joker.

de, persze, igazad van, a liberálisok még magukkal sem értenek egyet, nehogy egymással, nem is csoda, hogy csak japánban tudnak hosszú ideig kormányon maradni.

---

viszont valami van a levegőben, mert pl. magamról sem gondoltam volna, hogy pártgyűlésre megyek aktivista szándékkal, de mégis megtettem a napokban. (más kérdés, hogy a rögvalóság persze gyorsan kijózanított)

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.10.08. 20:05:18

@mcs: Igen, a rögvalóság, csak az ne lenne...
süti beállítások módosítása