Liberatórium

Gondolatok, morgolódások és miegymás klasszikus-, konzervatív- és horribile dictu neoliberális szemmel. Ha úgy érzed, hogy neked is lenne mit írnod, ne tartsd vissza!

Friss topikok

  • Lord_Valdez: @IdomitottFoka: Mint azt anno megmondták, a magyar értelmiség két út áll: az egyik az alkoholizmu... (2024.10.07. 21:41) Orbannak igaza van, de melyiknek?
  • Lord_Valdez: @Gungnir: Ez számomra sokkal hihetőbb, mint az, hogy ők valami agendát akartak volna tolni. A goo... (2024.10.01. 07:32) A Google ideológiája
  • Lord_Valdez: @Csaba222: Mondjuk a burjátok, pont az egyik legnagyobb kisebbségük, de ők sincsenek többen, mint... (2024.04.10. 20:20) Mi is a tét?
  • Lord_Valdez: @IdomitottFoka: lehet, hogy a nekünk alatt a Fideszt értette. (2024.03.27. 20:19) Tanfolyamot Janinak
  • Lord_Valdez: @gigabursch: Ez egy erősen vitatott kérdés. A két leggyakoribb indok az szokott lenni: 1. nem fen... (2023.08.11. 07:20) Elefánt a szobában

Címkék

abszurdisztán (1) adó (11) ajánló (17) alkotmány (13) alkotmánybíróság (2) állam (65) áltudomány (7) any rand (2) baloldal (19) bastiat (1) belpolitika (33) bevándorlás (5) bürokrácia (4) cigányság (5) co2 (3) család (5) demografia (4) demokrácia (6) diktatúra (13) diszkrimináció (4) dohányzás (1) drog (2) egészségügy (3) egyház (3) emberi természet (17) energia (4) erkölcs (20) etika (13) eu (7) félelem (1) felmelegedés (2) fidesz (34) filozófia (21) fizika (1) friedman (3) fülke (2) gazdaság (83) gender (3) globális (9) heinlein (1) hiány (1) honvédelem (3) imf (4) index (1) individualizmus (9) indulatposzt (5) infláció (4) intro (1) iszlám (1) Izrael (1) jobbik (7) jobboldal (2) jog (12) jogállam (25) kalkulációs probléma (2) kdnp (2) kedvezmények (17) keynesianizmus (12) klíma (4) kollektivizmus (9) kommunizmus (10) konteo (12) konteó (3) konzervatizmus (1) korrupció (14) középosztály (7) közlekedés (1) külpol (18) légkör (3) libertarianizmus (7) lmp (4) malév (1) marx (5) marxizmus (4) média (4) megmondás (59) meleg jogok (1) meritokrácia (2) mesterséges intelligencia (1) mezogazdasag (9) migráció (7) moma (1) morgás (27) MSZP (5) mta (2) multikulti (3) nemiség (3) neoliberalizmus (11) nyugdijrendszer (10) offshore (2) oktatásügy (11) önvédelem (6) Oroszország (1) Palesztina (2) paternalizmus (35) példabeszéd (4) pénz (3) piac (42) polgár (4) politikai korrektség (6) populizmus (26) pratchett (3) profit (1) program (1) propaganda (11) prostitúció (1) protekcionizmus (5) reform (19) rothbard (4) Soros (1) sport (1) szabadság (34) szabad fegyverviselés (3) szarkazmus (2) szdsz (6) szellem (1) szema (1) személyes (2) szociálisrendszer (9) szocializmus (18) szólásszabadság (12) szolgálati közlemény (5) társadalmi igazságosság (4) társadalom (41) tiltás (7) történelem (8) tudomány (7) tulajdon (3) tulajdonjog (3) Ukrajna (2) választás (12) vallás (5) vallásszabadság (1) válság (5) vasút (2) zsidók (3) Címkefelhő

Polgári gyerekek

2012.12.25. 10:00 | Lord_Valdez | 53 komment

Címkék: fidesz morgás belpolitika

Eredetileg nem akartam Karácsonykor ilyen dolgokkal foglalkozni, de nem tudom magamban tartani a véleményem. Az utóbbi napokban olyan mértékben dőlt a hülyeség a magyar (nem túl jogosan) jobboldalnak nevezett irányból, hogy gyomorfekélyt kapok, ha nem írom ki magamból. Amellett, hogy meggyőződésem, hogy bűn szó nélkül elmenni a hülyeség mellett, mert csak burjánzik.
Most épp kitüntetik egymást. Már az egész békemenetesdi is egy megveszekedett baromság volt, de most még ki is tüntetik egymást érte.
Nem nevezném magam politikailag naiv embernek, de még én is hajlamos vagyok azt hinni, hogy ennél lejjebb már tényleg nincs. Mi sem jellemzőbb a valóságra, hogy rendszeresen megmutatja, hogy van.  Kíváncsian várom, hogy ezt hogy tudják majd alulmúlni. Biztos, hogy megtalálják a módját. Nem tudom elképzelni, hogy hogy a bánatba, de biztos vagyok benne, hogy kitalálnak valami hihetetlenül bornírt dolgot, amivel überelni lehet.

Kezdeném azzal, hogy én nem vártam valami sokat ettől a kormánytól. Azért nem, mert már ellenzékben se tudott épkézláb gondolatokat összehozni, különösen gazdasági téren. Egyfolytában olyan zöldségek jöttek ki a száján, mint hogy egy harmadával csökkenteni kell a TB hozzájárulást és attól majd több lesz a TB bevétele, vagy hogy a Szerencsejáték Zrt. adójából kell finanszírozni az egészségügyet.
Ez már így alapból elég gyenge kezdés volt, de ezt hamarosan erős visszaesés követte.

Kezdték azzal, hogy kifüggesztetették a saját öntömjénező nyilatkozatukat, melyben előre dicsőítették saját történelmi jelentőségüket. Ez már önmagában is elég döbbenetes, mert ilyet normális ember nem csinál. Az ilyesmi felveti a narcisztikus személyiségzavar gyanúját. Legalábbis felvetné, ha emberről lenne szó, mert hát ilyen emberekkel szokott előfordulni, nem szervezetekkel.
Akkor még nem sejtettem, hogy békaemberekkel fogok találkozni a diagnózis mennyire találó.
Találó a leírás a Wikipédián:

  • Reacting to criticism with anger, shame, or humiliation
  • Taking advantage of others to reach their own goals
  • Exaggerating their own importance, achievements, and talents
  • Imagining unrealistic fantasies of success, beauty, power, intelligence, or romance
  • Requiring constant attention and positive reinforcement from others
  • Becoming jealous easily
  • Lacking empathy and disregarding the feelings of others
  • Being obsessed with oneself
  • Pursuing mainly selfish goals
  • Trouble keeping healthy relationships
  • Becoming easily hurt and rejected
  • Setting goals that are unrealistic
  • Wanting "the best" of everything
  • Appearing unemotional

A tettet a közvélemény, szerencsére, a komolyságának megfelelően kezelte: kinevette, de ez nem szegte kedvüket.
Készítettek egy új, bár igencsak elfuserált alkotmányt, pusztán azért, mert az jól mutat az önéletrajzban. Erre aztán annyira büszkék lettek, hogy még szobrot is akartak állítani az emlékére és nemzeti ünneppé tenni. Erről szerencsére idővel megfeledkeztek.

Közben próbálták valóra váltani a Nagy Víziót. Ahol az emberek többet költenek és felpörög a gazdaság és eljöve a Kánaán. A gyerekek pedig úgy fognak születni, mint még soha. Szinte csak úgy potyognak majd.
Ehhez elkölthető pénzt kellett találniuk, de az nem volt. Miután a hiánycél megemelését nem engedték, megpróbálták bebizonyítani, hogy az tényleg magas lenne, tehát nem miattuk magas. Ez se jött be, a csontvázkereső bizottság nem talált szinte semmit. Aztán jobb híján elköltötték a nyugdíjakat és próbálták bebizonyítani, hogy ez jó lesz így. Lesz itt nagy elrugaszkodás, meg száguldás és pannon puma.
Volt is rá alapjuk, még ha téves is. Ők úgy tudják, hogy a 98-2002 közti viszonylagos gazdasági siker az ő érdemük volt, sőt azt is hiszik, hogy a 90-97 közötti negatív demográfiai tendenciát ők állították meg.
Természetesen, az állandó képzelgésnek megvan az a kellemetlen tulajdonsága, hogy a valóság nem vesz róla tudomást, és a vele való szembesülés rendszerint fáj. A nagy elrugaszkodás csak nem akart megtörténni. Hiába halasztották egyre későbbre a bekövetkezés dátumát, az nem akart felbukkanni. Az egykulcsos gyerekek se születtek meg, pedig Matolcsy már látni vélte őket.
Ezt azonban ezek a derék fiúk vegyesen fogadták. Volt, ahol próbáltak alkalmazkodni a körülményekhez és kijavítani. Volt, ahol inkább kidumálni próbálták. Főleg ez utóbbiban értek el sikereket. Ahol a süketelésnél és mellébeszélésnél komolyabb dologra volt szükség, ott a helyzet már közel sem ilyen fényes. De ne legyünk kishitűek, a kimagyarázásban elért siker is siker. Most például megmagyarázták maguknak, hogy nem az volt a baj, hogy eddig kétszer töröltették el a tandíjat, majd bevezették és a világért se ismerték volna el, hogy ezt bizony tandíj. Nem. Az volt a baj, hogy túl nyíltan kommunikáltak.

Azonban a szerény sikerek és gyakori kudarcok nem tántorították el a vezérkart és bátran folytatta elmerülését a virtuális valóságban.
Megalkották a nagy büdös Ellenség képét. Muszáj. Ha nálam van a bölcsek köve és mégse sikerülnek a dolgok, akkor azért valaki felelős, nem? Összegyúrták hát, az IMF-t, a hitelminősítőket, a balliberálisokat, még egy kis CNN is jutott bele. Na, ezek akarták legyőzni, mit legyőzni, leigázni Magyarországot. De ők megvédték és most kiosztják a jól megérdemelt jutalmakat érte. Sőt előzőleg még voltak olyan kedvesek és szántak 200 milliót arra is, hogy bemutassák, hogy milyen derekasan helytálltak a nemlétező ellenséggel szemben.
Az olvasó, most azt hiheti, hogy ez egy zavarodott, megkeseredett elme kreálmánya és nélkülöz minden alapot. Igen, én is azt kívánom, hogy bárcsak úgy lenne. No, de olvassuk el inkább nemzet főmérnökének szavait. Matolcsy György írta vala: (az indextől vettem át a bekezdés végéig)
"Jobb idők jönnek, mert jól halad az ország megújítása. Jönnek a jobb idők, mert jöhetnek: túléltük a Magyarország elleni elsöprő erejű, de végül kudarcba fulladt támadást"
"Sok érdeket sértettünk már 2010-ben is, kockázatossá vált a magyar példa: ha sikeres lesz, sokan sokat átvesznek szokatlan megoldásainkból. Ahogy 1956-ben, most is kicsi, de veszélyes ponttá váltunk a globális sakkasztalon: fegyveresen már nem lehet leverni a magyar szabadságharcot, más eszközöket kell bevetni."
"2011 elején azonnal ádáz politikai támadás indult az EU-elnökséget adó magyar kormány ellen: az egyesül balliberális hadak felvonultak a kétharmados jobbközép magyar miniszterelnök és kormánya ellen. A támadás elhalt, az uniós elnökség szép szakmai siker volt"
Szerinte ezért 2011 tavaszán új forgatókönyvet dolgoztak ki a hadak. A politikai és médiakampány nem volt elég, pénzügyi támadás kellett, akár egy politikai puccs révén is.
"2012 január végén új miniszterelnököt kell választani, mert a kormány belebukott a bankpánikba. Kétharmados kormány csak a parlamentben, vagy az utcán buktatható meg: a bankpánik lett volna az utcai megoldás. A bankpánik során több százezer ember megrohanja a pénzintézeteket, hogy kivegye a pénzét, ezért összeomlik a bankrendszer."
Hogyan áll ez elő, teszi fel a kérdést a miniszter. Úgy, hogy 2011 decemberére államcsőd alakul ki: a magyar kormány nem képes teljesíteni az állam lejáró adósságait. "De hogyan lehet államcsődöt kikényszeríteni? Pénzügyi támadással: a forint-árfolyam, az állampapírhozamok, a csődkockázati mutató és a hitelbesorolások állandó lerontásával."
Matolcsy szerint négy-hat hónap kellett volna az államcsődhöz, ám mi 2011 végén kivédtük a támadást. A miniszter meg is ígéri, hogy egyszer majd megírják, hogyan.  2012 elején a békemenet mindenesetre szerinte világossá tette, hogy nincsen utcai kormánybuktatás. Az ellenfelek nem is értik, hogy miért nem működött a máshol bevált recept, de Matolcsy szerint elég, ha mi értjük.
2013-ban szerinte mát építhetünk a sikeres államháztartási konszolidáció eredményeire, ezért elkezdhetjük a gazdasági stabilizációt. "Rendbe tettük az állam pénzügyeit, ezt mindenki elismeri, ez már jó alap a növekedés újraindításához", írja.
Miből lesz a növekedés, teszi fel a fontos kérdést Matolcsy. "Több pénz marad a családoknál, a véglegessé váló egykulcsos adó, a munkahelyvédelmi akció, a SZÉP kártya módosításai, a rezsiköltségek csökkentése, a leépülő családi és vállalkozói adósságok, az állampapírba befektetők jó hozama és az új munkahelyek bővítik a keresletet: jövőre fogyasztási fordulat jön", válaszolja a miniszter, hozzátéve, hogy az igazi fordulatot az hozza majd, hogy a jegybank vezetése a kormányzati tervek elsőszámú partnere lesz.

Ez itt kérem maga a koncentrált elmebaj. Egyrészről, nem attól féltek, hogy sikeres lesz a magyar példa, hanem, hogy magunkkal rántunk pár szintén a szakadék szélén egyensúlyozó országot. Nem mellesleg, ezen újítások szokatlannak szokatlanok, de nem azért, mert újszerűek, hanem mert erősen túlhaladott szemléletet tükröznek. Másrészről, nemrég az NGM adott ki egy olyan közleményt miszerint a hitelminősítőket azért nem kell komolyan venni, mert már mindenkit leminősítettek. Ezt ebbe a paradigmarendszerbe csak úgy tudjuk beleilleszteni, ha feltételezzük, hogy a balliberálisok megtámadták az egész világot. Ennél, azonban, ésszerűbb feltételezni, hogy sumákolásról van szó. Egyszerűen csak elkúrták és megpróbálták ráfogni másra. Harmadrészről, azt elárulhatná nekem végre valami fideszes megmondó ember, hogy 2-300 ezer ember utcára vitele milyen módon képes megakadályozni az államcsődöt, vagy bank pánikot. És miért nem működik ez a recept mondjuk Görögországban? Vagy miért nem működött Argentínában? Ezt ugyanis még az általam elképzelhető legkifacsartabb logikával se tudom levezetni. Negyedrészről, ha tényleg rendben lennének az állam pénzügyei, akkor nem kukacoskodott volna ennyit az IMF. Csak az IMF van annyira begyöpösödött, hogy ne értse, hogy az államkincstár megadóztatása mitől nevezhető fenntartható bevételnek, hisz annak a veszteségét ugyanúgy a költségvetésből kell kifizetni csak épp jövőre. Ötödrészről, a magas állampapírhozamok rohadtul nem szolgálják a növekedést. Azok arra ösztönöznek, hogy a pénzed ne a reálgazdaságba fektesd, hanem add kölcsön az államnak. Hatodrészről, a jegybanki fordulattól mindenki retteg. Senki nem tudja, hogy ez mit jelent, de ha egy jegybank elkötelezett az árfolyam-stabilitás mellett, mint ahogy kötelessége, akkor nem lehet ebben semmiféle fordulat. Tehát ez valami gyanús dolgot jelent. Ha ész nélküli kamatcsökkentést jelent, akkor elszáll az infláció, de növekedés nem lesz. Ezzel a módszerrel szép kis buborékokat lehet fújni, de tartós növekedést nem lehet elérni. Ha a devizatartalék felélésével jár, akkor még a forint árfolyamnak is búcsút inthetünk. Hetedrészről, se híre, se hamva az új munkahelyeknek. A közmunkaprogram az megy ezerrel, de a magánberuházások rég látott mélységben. Nyolcadrészről,  a fogyasztási fordulatban már csak Matolcsy és Orbán hisz. Még az MFB, ami pedig Fidesz vezetésű, és a Tárki (,ami szintén) se.

Orbán viszont komolyan hisz. Még most is azt mondja, hogy teljesíthetőnek tartja a 10 év alatt 1 millió új munkahely létrejöttét. Hogy ezt mire alapozza, az teljes rejtély. Igaz, ő még 2006 decemberében is ragaszkodott a 14. havi nyugdíjhoz, amikor már egy negyed éve mindenki más tudta, hogy a 13.-hoz sincs fedezet.
Persze, nem csak ez a két észlény van ám itt. Hú, de nem ám. Balog szerint a diákokban nincs meg a Békemenet méltósága. Méltóság? He? Az lenne a méltóság, hogy sikerült beetetni pár százezer embert, hogy tényleg puccs készül? Nagy a baj, ha igen. (Esetleg jövőre gyűjthetnénk Isaura felszabadítására.) És eleve, milyen méltósága lehet bárminek is, amihez egy Bayer Zsoltnak köze van?
Kövér Laci meg közli, hogy nem itt tartanánk, ha már 94-ben is lett volna Békemenet. Ebben, látod, igazat adok neki. Tényleg. Ha már akkor is ennyire el vagyunk hülyülve, akkor sokkal mélyebben lennénk a kakiban.
És mindezért díjat ad a Polgári Magyarországért Alapítvány.

Hát, hadd mondjak én nektek valamit, kedves olvasóim. A polgár ott kezdődik, hogy képes szembenézni magával és a hibáival. Képes felelősen dönteni és vállalni annak következményeit. A Békemenet viszont rohadtul nem erről szólt, hanem arról, hogy "nem mi csinálunk hülyeségeket, hanem ti vagytok gonoszok velünk". Ez minden, csak nem polgári. Ez mezein csak gyerekes. Egy gyerek gondolkodik így: "nem én vagyok rossz, hanem a tanárnéni pikkel rám".

A bejegyzés trackback címe:

https://liberatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr874980462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TheSaurus 2012.12.25. 11:00:28

1998-ban, a választások előtt összeeresztették Horn Gyulát Orbán Viktorral vitázni. Nem volt egy nagy durranás, de a végén (az utolsó szó jogán?) Horn mondott egy jót (nem szó szerinti idézet): Csak egy gyerek ver szét valamit, hogy lássa, hogyan működik.

fg56 2012.12.25. 11:03:04

Über primitív bolsevik mocskok - így nevezném a Békemenetet és a kormányt is - akik egyértelműen pszichopata beállítottságúak, talán skizofrének is, hisz antikommunista retorikával vezetnek kommunista módszerekkel egy országot. Na erre varjatok gombot jobbosok.

panic_button 2012.12.25. 11:13:46

jócikk, csak aztán nehogy elvigyen a fekete autó

Mária 2012.12.25. 11:31:41

Naiv vagy, kedves posztoló.

Ami dől, az nem a hülyeség, hanem a manipulatív üzenetek TUDATOS sulykolása.

Minél gyakrabban találkoznak ugyanis az emberek az épeszű, gondolkodó polgár számára "hülyeségnek" tűnő állításokkal, annál valószínűbb, hogy az üzenet át fogja törni a fejekben a védőgátat, és igazságként ragad meg a gondolkodásukban.

Üdv az Orbán-féle manipulatív média világában :)

Javasolt irodalom angolul, "Noam Chomsky - “10 strategies of manipulation” by the media" cím alatt, teljes szöveg:

noam-chomsky.tumblr.com/post/13867896307/noam-chomsky-10-strategies-of-manipulation-by-the

Ugyanez magyarul, a "Chomsky-tízparancsolat" cím alatt rövidebben összefoglalva:

konteo.blogrepublik.eu/2012/11/06/a-chomsky-tizparancsolat/

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2012.12.25. 11:36:17

"Az ilyesmi felveti a narcisztikus személyiségzavar gyanúját."

Ezzel kapcsolatban eszembe jutott valami, amit Stefan Molyneux a szociopatákkal kapcsolatban mondott (szokás szerint hosszú): www.youtube.com/watch?v=NbNu0Akyj4s
A kapcsolat egyébként ez: www.sociopathworld.com/2009/04/sociopaths-narcissistic-not-narcissists.html
Lehet, hogy ezek nem nárcisztikusak, hanem szociopaták?

3dom'f'speech 2012.12.25. 11:36:43

jó kis gyűlölet-poszt, Karácsonyra, ajándékul a fa alá, nekünk, magyaroknak - te is rohadj meg, liberóbolsikám

na4 2012.12.25. 11:40:58

Ok, kritika van itt böven (talán nem is alaptalanul), de arról nem olvastam, hogy mi a megoldás? Magyarország hogyan fog felemelkedni? A mostani ellenzékkel biztosan nem.

Mária 2012.12.25. 11:41:22

A személyiségzavar ügyében meg érdemes ráguglizni a neten a *paranoid skizofrénia* az *antiszociális személyiségzavar* és a *szociopátia - szociopata* leírásokra.

grani 2012.12.25. 12:03:35

Egyénként lehetünk okosak, felnőttek. A tömegnek viszont 1OO-as az IQ-ja. Másként kell szólni a 1OO-as IQ-val rendelkezőkhöz és másként a 12O felettiekhez.
A bibi azonban ott van, hogy a 1OO-asok a lakossság több mint nyolcvan százalékát teszik ki és itt demokrácia van. A többség akarata dönt. Vagyis a demokrácia játékszabálya szerint nem az egyént kell megnyerni, hanem a tömeget.
Ez van, ezt kell szeretni. Persze, értelmiségiként lehet siránkozni, de lenézni a politikust azért, mert manipulálja a tömegeket, eteti hülyeségekkel és a tömegeket ezt megeszik, nem egészen fair. A politikusnak ez a dolga, ezzel tud nyerni. És ne kérjünk számon a politikusokon az államférfiasságot. Az egy másik kategória. Utoljára Hornnak voltak államférfiui megnyílvánulásai. Azóta csak politikusok vannak.

épészmérnök 2012.12.25. 12:20:43

@grani: "Másként kell szólni a 1OO-as IQ-val rendelkezőkhöz és másként a 12O felettiekhez."

Talán azt akartad írni, hogy "másként kell hazudni"?

A manipuláció pediglen azért manipuláció, mert az értelmeseket is képes meghülyíteni. Ezért veszélyes.

polkupyörä 2012.12.25. 12:32:40

Pontosan ilyen gondolataim voltak, amikor meghallottam a békemenet-kitüntetést. Abszolút egyetértek veled, Valdez.
Ami viszont annál is rosszabb, ami történik, hogy egyelőre nem látok kiutat:

A Fidesznek van egy elég odaadó szavazótábora, (nem kevés remek, értelmes emberrel), akiket gyakorlatilag nem lehet rádöbbenteni, hogy ne az eléjük készített szemüvegen keresztül nézzék a politikát. Vagy mert egyoldalúan tájékozódnak (elképesztőek a jobboldali sajtó/média temékei), vagy mert hinni akarnak az orbáni nemzeti/keresztény víziónak akkor is, ha látják a valóságot, vagy mert nem ismerik fel, hogy mi is van egy-egy fideszes jelszó mögött, amit gyönyörűen megetetnek velük, vagy mert simán látják, mi történik, de az nekik jó (Semjén Zsolt és a budai katolikus elit, az egyházak holdudvara, és az egész fideszes káderrendszer).

A Fidesz zseniálisan kommunikál. Nem a valódi polgári értelmiség felé: arról már rég lemondtak. Viszont az elsőgenerációs (sokszor egyházi kötődésű) értelmiség, a kispolgárok, a vidék pontosan ezekre a szólamokra vár évek óta. Erre kell az Orbán Viktor kép is: nem egy intelligens, diplomatikus, taktikus politikus, hanem egy tisztességesen beszélő bulldózer, a nép fia.

A másik: a baloldal egyáltalán nem hiteles. Tényleg brutálisan lenyúlták az országot nyolc év alatt (többek között azért olyan a Fidesz, amilyen, mert úgy gondolják, hogy az MSZP/SZDSZ után ők is annyit gründolhatnak, amennyi beléjük fér), és most sem képesek arra, hogy tényleg megújuljanak. A hímzőegylet hatalmi bázisával rendelkező LMP ilyen szempontból nem számít. (Bocs grani, de nagyon meredek Horn Gyulának államférfiúi megnyilvánulásokat tulajdonítani.)

Utolsó: ami a legfontosabb, hogy a magyar társadalom frusztrációiról szinte semmi párbeszéd nincs. Az egész város-vidék ellentét, a kommunizmus különböző fázisainak tudatromboló hatásairól nem készült még elég film, színdarab, vers, nem beszélünk róluk. Pedig kellene, mert Orbán ebben a pillanatban a kádári forgatókönyvet használja a hatalom megtartásához, és sikerül is neki. Emiatt.

collateral collector (törölt) 2012.12.25. 12:34:12

Nagyon jó poszt, de az, hogy viktornak nárcisztikus személyiségzavara van, ez tudott volt. Sértettségből, bosszú-alapon politizál.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.25. 12:46:26

@grani:

Igen, ez pontosan így van. Már egy híres német politiikus megmondta ezt 80 éve, amikor megkérdezték tőle miért tart alacsony értelmi szintű beszédeket, ő azt válaszolta: "mindig a hallgatóság legműveletlenebb rétegének szintjén kell beszélni, ezt mindenki megérti". (Egyébként ez a német politikus Hitler volt, s ebben nagyon igaza volt.)

Szóval a dilemma:
- magas értelmiségi szinttel a legjobb esetben parlamenti törpepártot lehet csinálni, de leginkább azt sem, mert ez leginkább parlamenten kívüli párthoz elég,
- a tömegnek demagógia kell, de akkor meg mi a különbség az egyik demagóg és a másik demagóg között.

Mo-n ez jól látható. A Fidesz-elleni kritika jellemzően sosem értelmes, mert azt a többség úgysem érti meg. Ehelyett Fidesz-sítlusú primitívségek mennek. Pl. "fújj egykuilcsos adó, fizessenek a milliomosok!". Ennek van hatása, mert bunkóság és demagóg.

Az alapgond az általános választójog. Nem lett volna szabad bevezetni. Erre egyébként a XIX. sz. végi liberálisok figyelmezetettek is annak idején, de a szocdemek kiharcolták mégis - sajnos a szocdem nem sokkal jobb, mint a komcsi, iszonyúan káros eszme.

tükörfúró 2012.12.25. 13:00:03

@na4: Álmodozol, sehogyan. Ez az ország tönkremegy, majd, egyszer, lehet lesz itt jobb élet, valami politikai tájegységen, amit talán magyarországnak hivnak majd, talán nem.Meglehet 2világrend váltás és 1000év után majd, kitudja.
Már maga ez a felemelkedés duma is jó idikátora a 90es elcseszett gengszterváltás tévedéseinek és hazug retorikájának. Hogy majd ez meg az, és magátol jó lesz minden és felemelkedés. Nem ám az, hogy na magyar, mennyit kérsz a kapitalizmusbol, akarsz-e a világgal versenyezni, tudod-e, hogy mekkora politikai, gazdasági, szellemi szarhalmon élesz, gyáva vagy-e forradalmat csinálni, számonkérni a rendszer bűneit, felkötni a felelőseit, stb?
Á...felemelkedés..varázsütésre..az.
A lecsúszás tökéletes receptje, kicsiben és nagyban is,... ülni a seggeden, a kis szobádban, okoskodni a felemelkedésről és várni a sültgalambot, csodát, szuper kormányt, lottónyereményt, stb.
Amig ezt nem fogja fel a magyar, nem mindig valakitől, valamitől, várja a jobbraforulását, addig ez egy eltünésre és a világközösségben feloldódásra, eleveredésre, elcigányosodásra itéltettett nemzet(iség) lesz.
Boldog, a tényekkel szembenéző, realista, a nehézségekkel számotvető, a hazug álpolitikai rendszerváltó kamupropagandára süket dolgos karácsonyt és új év(eket) mindenkinek itt is!

Tyreo 2012.12.25. 13:12:02

Biztos én vagyok túl naiv de egyszerűen nem akarom elhinni, hogy nincs igény egy új normálisabb pártra. Olyanra amelyik bár használ demagógigát mert tényleg szükség van rá a választások megnyerésére, de közben képes lenne értelmesen kommunikálni is. Bár a passzívak tömegeit elnézve igény az mégis volna rá..

Mária 2012.12.25. 13:30:05

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"a tömegnek demagógia kell, de akkor meg mi a különbség az egyik demagóg és a másik demagóg között"

*

Ezt mindig azok mondják, aki a tömegeket tudatlanságban akarják tartani, hogy információkhoz ne férjenek hozzá, csak a demagógiához.

A tömeg nem buta, hogy csak a demagógiából értsen. Arról van szó, hogy a tömegnek nincs ismeretanyaga, hogy jó döntéseket hozzon, és nincs szókincse, hogy tiltakozzon.

Lehetsz te bármennyire okos, ha elhallgatják előled az információkat, és helyette csak a hamis infókat kapod, nem fogsz jó döntést hozni, bármennyire is okos vagy egyébként.

A manipulátorok stratégiája pontosan erre épül: elhallgatni, elrejteni a tényeket és önteni helyette a demagógiát.

Mária 2012.12.25. 13:40:30

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Az alapgond az általános választójog."

*

Az alapgond, a tudatos, öntudatos, magabiztos, tájékozott választópolgár hiánya Magyarországon.

Az a polgár, aki nem ilyen, ideális préda a Fidesz számára.

Azt azért ne felejtsd el, hogy ez az ország nem a választópolgárok szellemi igénytelensége miatt került 1949 és 1989 között ebbe a lebutított állapotba.

És sajnos 1989 és 2010 között sem bármelyik pártnak, sem bármely civil szervezetnek nem volt fontos az állampolgárok edukálása.

Megágyaztak vele a Fidesz jelenlegi tombolásának.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.25. 13:44:07

@Mária:

"Ezt mindig azok mondják, aki a tömegeket tudatlanságban akarják tartani, hogy információkhoz ne férjenek hozzá, csak a demagógiához."

A tömeg NEM AKAR információt.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.25. 13:45:09

@Mária:

"Az alapgond, a tudatos, öntudatos, magabiztos, tájékozott választópolgár hiánya Magyarországon."

Ez igaz.

vénkujon 2012.12.25. 13:53:00

zseniális, és teljesen világos összefoglaló.

Pan Modry 2012.12.25. 13:55:15

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Ez a jovoben remelhetoleg nem lesz nagy problema. Szaz eve szukseg volt tomegevel ketkezi munkasokra, a buta tomegre a gazdasaghoz.

A jovoben egyre kevesebb alacsony iq emberre lesz szuksege a gazdasagnak, a jovo egyik legfontosabb feladata hogy ezeket a retegeket valahogy kizarjuk a belepofazasbol, esetleg kihalassuk oket, igy vagy ugy.

Amit Orban csinal az zsakutca a magyarsagnak, ugyanis butitja oket, ezzel persze sajat hatalmat konzervalhatja talan, viszont az orszagot elhulyiti, az okosak elmennek, a hulyek es lustak maradnak.

regress 2012.12.25. 14:00:17

@3dom'f'speech: neked annyi közöd van a magyarokhoz ,mint a trójai falónak az angol derbyhez

hungarisztan 2012.12.25. 14:03:08

„ez az ország nem a választópolgárok szellemi igénytelensége miatt került 1949 és 1989 között ebbe a lebutított állapotba”

Nem-e? Hát ki termelte ki a kommunista hatalomátvételt? Tán nem magyarországi állampolgárok voltak? Akkor is megvolt az a réteg, amelyik tapsolt a demagóg populizmusnak és tevékeny részt vállalt a rendszer kiépítésében, üzemeltetésében.
Ugyanez a réteg ma békemenetel. (Még a szóhasználatuk is hátborzongatóan hasonló!)

De mehetünk még messzebb az időben: Móricz, Mikszáth, Ady Magyarországa magáért beszél. Pedig akkor még kommunizmus sem volt...

vénkujon 2012.12.25. 14:06:24

a kommentek is jók... kivéve az ügyeletes idiótáét.

Mária 2012.12.25. 15:26:54

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"A tömeg NEM AKAR információt."

Bájos vagy. Már hogy ne akarna.

Ám a médiamanipuláció során az érdemi információkat tudatosan cserélik le bulvár tartalomra.

Mária 2012.12.25. 15:37:59

@hungarisztan:

A két világháború közti időben nekem úgy rémlik, NEM volt általános választójog.

1949-ben pedig már nem volt sem szabad, sem tiszta a választás.

1949 után meg nyíltan üldözték és züllesztették szét az értelmiségi réteget, egészen odáig, hogy még a gyerekeik sem iskolázhattak és legfeljebb szakmunkásnak állhattak.

Ksőbb ez azért felpuhult, de még a 80-as években is előny volt az egyetemi felvételinél a munkásszármazás és hátrány lehetett a szülők felsőfokú végzettsége.

Jolka40 2012.12.25. 15:42:06

Egy új hangra várok. Egy emberre, aki úgy beszél hozzánk, hogy azt mondom: hoppá! És elkezdek figyelni. A beszéd egyenes, őszinte, semmi ágálás, semmi rádumálás. Azt mondja: itt tartunk, ez a helyzet. Mindegy, hogy ki és mivel okozta. Ha ki akarunk keveredni belőle, ezeket a lépéseket kell megtennünk. Megvizsgáljuk e lépések hatásait. Szükségünk van mindenkire, aki segíteni tud, belföldön és külföldön egyaránt. Minden szakma, ágazat, tudomány legjobb embereire, függetlenül a pártszimpátiájuktól. Meghallgatjuk őket és vitákat kezdeményezünk a számukra a prioritások eldöntésére. Nem ígérünk gyors javulást, de hisszük, hogy ez az egyetlen kiút.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.25. 15:47:13

@Mária:

Mi gátolja meg az embereket, hogy közéleti médiákból tájékozódjanak és ne bulvármédiákból?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.25. 15:51:42

@Mária:

Kérdés mit értünk általános választójogon. Jellemzően azt szokás érteni alatta: nincs vagyoni/adóügy és műveltségi cenzus.

Nos, Mo-n a vagyoni/adóügyi cenzus 1920-ban szűnt meg, a műveltségi pedig 1939-ben. Azaz 1939. óta van Mo-n általános választójog.

Ha pedig az általános választójogot úgy érted, hogy az állampolgárságon és a nagykorúságon kívül nincs más feltétel az aktív választójoghoz, akkor az első ilyen választás 1949-ben volt. Ugyanis 1939-1947 között még volt más feltétel is.

Ha meg a passzív választójogot is beleszámolod, akkor Mo. történetében csak 1990-ben volt az első szabad választás.

Chastar 2012.12.25. 15:52:55

Elolvastam a Chomsky-tízprancsolatot, ez félelmetes! Ezek szóról-szóra ezt viszik véghez!

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.12.25. 15:58:47

A szerző itt-ott keveri az MNB-t az Államkincstárral, de amúgy jó.

sobchak 2012.12.25. 16:00:39

Ezt tényleg kár lett volna magadban tartani... Mondjuk inkább a wc-be kellett volna nyomni és gyorsan lehúzni...

Lesből Támadó Szárítókötél 2012.12.25. 16:00:55

@3dom'f'speech:

Jó kis gyűlöletkomment karácsonyra, ajándékul a fa alá, mindenkinek, aki nem ért veled egyet.

Igazi, keresztény-konzervatív megnyilvánulás, csak így tovább.

árnyékgyuri 2012.12.25. 16:04:23

Most azt képzeljük el, hogy ezek az emberek gyenge tudásúak. De mit mondana a posztoló azokra, akik 53-ről 82 százalékra emelték az államadósságot? Akik hamisították az államháztartási adatokat? Akik alatt a hiány nemhogy 3% nem volt, de 5 sem? Ők mit kapnának a posztolótól, ha orbánék gyengék?

polkupyörä 2012.12.25. 16:38:18

@árnyékgyuri: nem fér a fejembe, miért feltételezed azt, hogy ha valaki a jelenlegi kormányt kritizálja, akkor automatikusan egyetért mindennel, amit a korábbiak műveltek?

Az a gond, hogy azután, hogy 8 évük volt rá, hogy kitaláljanak egy értelmes programot, kétharmados felhatalmazás, hogy meg is valósíthassák a Fidesz-kormány nemhogy nem javított a helyzeten, hanem éppenhogy jobban belenyomta az országot a földbe.

Az egy másik (nem rövid és csöppet sem kellemes) történet, hogy 2010-ben honnan indultunk. De ez a poszt nem pont arról szólt.

polkupyörä 2012.12.25. 16:42:00

@Schindler Pistája: van egy olyen érzésem, hogy nem ismered a jelentését a szavak felének, amiket használsz. Másrészt ne gondold, hogy nem pont az általad támogatott jobboldalt minősíti, ha nem értelmes érvekkel, hanem káromkodással reagálsz egy teljesen kulturált vitaindító írásra.

Pelso.. 2012.12.25. 17:04:31

@Schindler Pistája: Kifejezetten örültem a Békemenet létrejöttének. Világosan rámutatott, hogy kik dőlnek be még az ócska demagógiának. Egy a tábor, egy a zászló, egy a birkanyáj.

agyamputáltak 2012.12.25. 17:13:57

@árnyékgyuri: és? mit akarsz ezzel? ha az szar volt, akkor ez a szar már jó? :D
ennyire futja? ez a mérce? szánalmas..

HaKohen 2012.12.25. 17:18:09

@polkupyörä:

Ne etesd a trollt. Más blogokra is odahány, ennyi telik tőle.

JT_Biopower 2012.12.25. 17:23:12

Ha lesz megint békamenet, azt tervezem, kimegyek rögögni rajtuk!

polkupyörä 2012.12.25. 17:29:29

@HaKohen: nu, lebuktam, hogy nem vagyok elég rutinos kommentelő. akkor most várunk amíg felkel a nap, és kővé válik?

Hertelendi 2012.12.25. 17:49:13

@Pelso..: "Világosan rámutatott, hogy kik dőlnek be még az ócska demagógiának."
Az a baj, hogy tévedsz! Ezek a birkamenetesek pénzért tették, amit tettek és ettől még gusztustalanabb az egész! Ha meggyőződésből tették volna az még valamennyire megbocsájtható lett volna...legfeljebb azt mondhatnánk rájuk, hogy birkák. De ez már egy másik kategória. Tudták mit csinálnak és azt is hogy miért! A Kádár éra elbújhat mellettük mocskosságban. És ami még szépíti is a dolgot, ideküldenek nekünk pár majomparádét, hogy itt fikázzanak minket, akik szóvá merjük tenni mi is az a birkamenet.

nemsirunk 2012.12.25. 18:11:44

@Mária: "1949 után meg nyíltan üldözték és züllesztették szét az értelmiségi réteget, egészen odáig, hogy még a gyerekeik sem iskolázhattak és legfeljebb szakmunkásnak állhattak."

Hát kb megint oda jutottunk.

De a Birkamenetnek is vannak hagyományai, elég csak összevetni az 1947-es kommunista nagygyűléssel:
magyarnarancs.hu/belpol/az_1957-es_majus_elseje_felvonulok_kertek-67037

Ugyanazok a célok, a stílus, de szinte még a jelszavak is.
Félelmetes.

nemsirunk 2012.12.25. 18:14:26

@nemsirunk: 1957-es nagygyűlés, természetesen.

Pelso.. 2012.12.25. 18:20:43

@Hertelendi: A vezetők-fő szervezők nyilván nem dolgoztak ingyen, de kétlem, hogy a tömeg pénzt kapott volna. Van még annyi negatív szellemi tartalék, hogy ne kelljen fizetni a vonulásért.

Hertelendi 2012.12.25. 19:08:34

@Pelso..: Kormányzati forrás szerint az első birkamenet 800 millióba került. Ennyit nem valószínű, hogy szétosztottak volna a vezetők között...ami a negatív szellemi tartalékot illeti, abban igazad lehet:)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.12.25. 19:12:23

@3dom'f'speech:
1. igen, gyűlölöm a hülyeséget.
2. azért Karácsony, mert most jött rájuk a kitüntethetnék
3. ez nem ajándék
4. mi az, hogy "nekünk, magyaroknak"?
5. a liberóbolsi Contradictio in adjecto

@na4:
Más posztokban volt szó erről is. Jelentkező a végrehajtásukra ugyan nem nagyon akad.

@árnyékgyuri:
Az kicsit más eset. Azok gazemberek voltak, ezek hülyék. (na jó, azért nagy gazemberek ezek is)

grani 2012.12.25. 21:16:33

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Valamelyik Tisza mondta: Nem szabad bevezetni az általános választójogot, mert a gazemberek félrevezetik a sötét tömegeket.
A huszadik század és a mostani is erről szól....

grani 2012.12.25. 21:19:07

@polkupyörä: Nekem tetszett, mikor megtette Borost főnöknek. Maga, az eszméi és a pártja érdekei ellen cselekedett. Az országért. Számomra innen számít valaki államférfinak és nem párpolitikusnak.

grani 2012.12.25. 21:23:27

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Vannak ilyen polgárok. A lakosság 1%-a. A tömeg nem gondolkodik, a tömegnek 1OO alatt az IQ-ja. A tömeg jelszavakat akar, a tömegnek cirkusz és kenyér kell. A tömeg a Vezért követi, mert a tömegnek Vezér kell. A tömeg már ilyen. A tömeg pszichológiája és viselkedése nem azonos a tömeget alkotó egyénekkel.

polkupyörä 2012.12.25. 21:46:39

@grani: ha a Bokros-csomagra gondolsz, az valóban egy fontos gazdaságpolitikai lépés volt, amit muszáj volt megcsinálni. Horn viszont kevésbé volt nagyformátumú politikus, mint egy miniszterelnök kényszerhelyzetben: Békesi le is mondott, mert H. eleinte nem támogatta a programot, viszont az ország fizetőképtelenségének a lehetősége miatt aztán nem lehetett halogatni, és Bokros neve alatt megcsinálták.

Ha nagyon bele akarsz erőltetni egy párhuzamot, akkor tessék: Horn azzal kampányolt, hogy szakértő kormányra van az országnak szüksége, és legalább ezt a gazdaságpolitikai csomagot komoly gazdasági szakértő csoport rakta össze. Más kérdés, hogy akkor még volt mit eladni, és megint más, hogy mennyire volt jó vagy nem jó a program. Az valóban Orbán személyiségéből fakad, hogy nem tűr meg maga mellett valóban komoly formátumú szakpolitikusokat, vagy nem oszt nekik lapot, és minden egyes gazdasági intézkedésen látszik a kidolgozatlanság és az ötletszerűség.

Viszont az összehasonlítgatásnak nincs sok értelme annak ellenére, hogy a strukturális problémák nagy része pont ugyanaz, mint 2008-ban (túl nagy állam, eü...). Pont pl. Horn személye az egyik ok arra, hogy az MSZP-nek ne legyen erkölcsi alapja a jobbos politikusok susmusait firtatni (plagizáláls, ügynökmúlt...)
süti beállítások módosítása