Liberatórium

Gondolatok, morgolódások és miegymás klasszikus-, konzervatív- és horribile dictu neoliberális szemmel. Ha úgy érzed, hogy neked is lenne mit írnod, ne tartsd vissza!

Friss topikok

  • Untermensch4: @Lord_Valdez: Az "egyik sem" azt jelenti hogy a szavazó nem csak a legmegfelelőbbet hanem a legkev... (2021.06.14. 00:48) A magyar jogállamról
  • Lord_Valdez: @6.Lenin: De ez nem alanyfüggő. Ez MINDENKIRE így van. És ebben sehol nincs kettős mérce. (2021.04.09. 20:19) A vakcinahiányról
  • Lord_Valdez: @Untermensch4: Ez egy elég jó írás. Jókat írt. Kár, hogy már nem teszi. (2021.03.03. 19:41) Konzervatívok és a normalitás védelme
  • Lord_Valdez: És, ha még mindig azt hiszi valaki, hogy a populizmus a népről szól és nem a vezetőről: telex.hu/k... (2020.12.23. 12:43) Populizmus,illiberalizmus meg minden
  • Lord_Valdez: @Untermensch4: Arra akartam utalni, hogy nem törökök voltak, hanem tatárok és nem az lett volna a... (2020.12.05. 15:36) Pár szó az iszlámról

Címkék

abszurdisztán (1) adó (11) ajánló (16) alkotmány (13) alkotmánybíróság (2) állam (64) áltudomány (7) any rand (2) baloldal (19) bastiat (1) belpolitika (33) bevándorlás (5) bürokrácia (4) cigányság (5) co2 (2) család (5) demografia (4) demokrácia (6) diktatúra (13) diszkrimináció (4) dohányzás (1) drog (2) egészségügy (3) egyház (3) emberi természet (17) energia (3) erkölcs (20) etika (13) eu (6) félelem (1) felmelegedés (2) fidesz (31) filozófia (21) fizika (1) friedman (2) fülke (2) gazdaság (80) gender (2) globális (9) heinlein (1) hiány (1) honvédelem (3) imf (4) index (1) individualizmus (9) indulatposzt (5) infláció (3) intro (1) iszlám (1) Izrael (1) jobbik (7) jobboldal (2) jog (12) jogállam (24) kalkulációs probléma (2) kdnp (2) kedvezmények (17) keynesianizmus (12) klíma (4) kollektivizmus (9) kommunizmus (10) konteó (3) konteo (12) konzervatizmus (1) korrupció (12) középosztály (7) közlekedés (1) külpol (18) légkör (2) libertarianizmus (7) lmp (4) malév (1) marx (5) marxizmus (4) média (4) megmondás (58) meleg jogok (1) meritokrácia (2) mezogazdasag (9) migráció (7) moma (1) morgás (27) MSZP (5) mta (2) multikulti (3) nemiség (3) neoliberalizmus (11) nyugdijrendszer (10) offshore (2) oktatásügy (11) önvédelem (6) Oroszország (1) Palesztina (2) paternalizmus (35) példabeszéd (4) pénz (3) piac (40) polgár (4) politikai korrektség (6) populizmus (26) pratchett (3) profit (1) program (1) propaganda (11) prostitúció (1) protekcionizmus (5) reform (19) rothbard (4) Soros (1) sport (1) szabadság (34) szabad fegyverviselés (3) szarkazmus (2) szdsz (6) szellem (1) szema (1) személyes (2) szociálisrendszer (9) szocializmus (18) szólásszabadság (12) szolgálati közlemény (4) társadalmi igazságosság (4) társadalom (41) tiltás (7) történelem (8) tudomány (7) tulajdon (3) tulajdonjog (3) Ukrajna (1) választás (12) vallás (5) vallásszabadság (1) válság (5) vasút (2) zsidók (3) Címkefelhő

Rabszolgaságod története

2014.10.31. 09:35 | stoic79 | 4 komment

Címkék: történelem társadalom szabadság filozófia etika állam erkölcs propaganda megmondás emberi természet

Alább Stefan Molyneux "The Story of Your Enslavement" videójának fordítása található.

 

 

Ez a rabszolgaságod története ... Hogyan jött létre és hogyan lehetsz végül ... szabad.

Mint minden állat, az ember is szeretné uralni és kihasználni a körülötte található erőforrásokat. Eleinte főleg vadásztunk, halásztunk és a föld erőforrásait fogyasztottuk, de aztán valami varázslatos - és rettenetes - történt az elménkkel. Az állatok közt egyedül mi kezdtünk féli a haláltól ... és a jövőbeni veszteségektől. Ez a kezdete lett egy nagy tragédiának - és még nagyobb lehetőségeknek. Ugyanis amikor félni kezdünk a haláltól, sérüléstől és bebörtönzéstől irányíthatóak leszünk, és annyira ... értékesek, amennyire más erőforrás sosem lehet.

A legfontosabb erőforrás bármely emberi lény számára nem a természeti erőforrások, a szerszámok, állatok vagy a föld, hanem más emberi lények. Mert meg lehet félemlíteni egy állatot, ugyanis az állatok félnek a fájdalomtól az adott pillanatban. De nem lehet megfélemlíteni egy állatot szabadságának elvesztésével, vagy jövőbeni kínzás vagy börtönbüntetés kilátásba helyezésével, mert az állatok számára kevés értelme van a 'holnap' fogalmának. Nem lehet megfenyegetni egy tehenet kínzással, vagy egy birkát a halállal. Nem lehet karddal lóbálva fenyegetni egy fát és üvölteni, hogy még több gyümölcs teremjen rajta, vagy egy égő fáklyát tartani a föld felé és követelni, hogy a területen több búza nőjön. Nem lesz több tojás attól, hogy a tyúkot megfenyegeted, de egy embert meg tudsz fenyegetni, hogy adja oda a tojásait. Ez az 'Embergazdaság' volt a legjövedelmezőbb és legpusztítóbb foglalkozás a történelem során és mostanára elérte pusztításának tetőpontját.

Az emberi társadalmat nem lehet racionálisan megérteni, amíg nem látjuk, hogy  valójában miről szól ... egy sor farm ... ahol az Ember Gazdák ... EMBERI erőforrásokat birtokolnak. Néhány ember összezavarodik, ugyanis a kormányok biztosítanak egészségügyet, vizet, oktatást, valamint utakat, és azt gondolják, hogy ezt 'jóindulatukból' teszik. Semmi sem áll távolabb a valóságtól. A gazdák biztosítanak 'Egészségügyet' és 'Öntözést' és 'Képzést' az erőforrásaiknak. Néhány ember összezavarodik, mert bizonyos szabadságjogokat engedélyeznek nekünk és így azt gondolja, hogy a kormányaink 'védelmezik' a szabadságunkat. De a gazdák a növényeket azért ültetik bizonyos távolságra egymástól, hogy növeljék a hozamot és bizonyos állatoknak nagyobb 'istállót' vagy 'mozgásteret' biztosítanak, ha ez azt jelenti, hogy még több húst vagy tejet produkálnak. A Te országodban ... a Te 'Adófarmodon' ... a gazda biztosít számodra bizonyos szabadságjogokat - nem azért, mert érdekli a szabadságod -, hanem azért, mert növelni akarja a nyereségét. Kezd már körvonalazódni a ketrec, amibe beleszülettél?

Az Embergazdálkodásnak négy jelentősebb fázisa volt.

Az első szakaszban, az ókori Egyiptomban, közvetlen és brutális emberi kényszert alkalmaztak. Az emberi testet uralták, de a kreatív termelékenységét az emberi elmének nem tudták, hiába volt ostor, billog és bilincs. A rabszolgák siralmasan alul teljesítettek és irányításuk jelentős erőforrásokat igényelt.

A második fázis a 'római modell' volt, ahol a rabszolgáknak lehetősége nyílt valamilyen szintű szabadságra, találékonyságra és a kreativitásra, ami növelte termelékenységüket. Ez növelte Róma gazdaságát - és így az állam adóbevételeit is, és ezzel a többlet vagyonnal Rómából birodalom lett, aminek során elpusztította azt a gazdagsági szabadságot, aminek erejét köszönhette és összeomlott. Biztos vagyok benne, hogy ez nem tűnik teljesen ismeretlennek ...

Róma összeomlása után a feudális modell bevezette az 'állatállomány tulajdonlásának' fogalmát és az adózást. Ahelyett, hogy közvetlenül birtokolták volna, a parasztok a megművelt földet megtarthatták mindaddig, amíg fizetett a helyi haduraknak. Ez a modell végül megszűnt a termőföldek folyamatos feldarabolásának következtében és elpusztult a Bekerítési Mozgalom során, amikor is a földterületek konszolidációja befejeződött és több százezer paraszt vesztette el ősei földjét, mert az új mezőgazdasági technológiák segítségével a nagyobb földterületek megművelése kifizetődőbbé vált és kevesebb embert igényelt. A megnövekedett termelékenység következtében a kései középkorban többlet élelmiszer keletkezett, ami lehetővé tette a városok növekedését.

És ez elvezetett az Emberi Tulajdonlás újabb fejezetéhez, a modern demokratikus modellhez. Ahogy a földjeikből kisemmizett parasztok elárasztották a várost, hatalmas mennyiségű emberi erőforrás vált elérhetővé a feltörekvő gyárosok számára és az uralkodó osztály - az Emberi Gazdálkodók - gyorsan rájöttek, hogy több pénzt tudnak keresni, ha lehetővé teszik 'haszonállataik' számára saját foglalkozásuk megválasztását.

A demokratikus modellben a közvetlen rabszolgatartást felváltotta a 'maffia modell'. A maffia ritkán birtokol közvetlenül vállalkozásokat, hanem inkább minden hónapban gengszterek küld a tulajdonosokra, hogy lopjanak azoktól. Most már megteheted, hogy a foglalkozásodat te válasszad ki, ami növeli a termelékenységet, és így a gazdáidnak kifizetett adót is.

"Értékeljétek ezt a kort, gyerekek, mert ez az az időszak az életetekben, amikor még van választási lehetőségetek és ez olyan GYORSAN elmúlik! Amikor tinédzser vagy, akkor azt hiszed, bármit megtehetsz... és meg is teszed! A 20-as éveid teljesen elmosódtak. A 30-as éveidre van már családod és kerestél némi pénzt és azon gondolkozol: mi történt a 20-as éveimben? A 40-es éveidre pocakod lesz és még egy állad nő! A zenét már túl hangosnak találod, az egykori középiskolai barátnőd nagymama lesz. Az 50-es éveidben lesz egy kisebb műtéted - de te ezt beavatkozásnak fogod nevezni - de attól még ez műtét. A 60-as éveidben lesz egy nagyobb műtéted, a zenét MÉG MINDIG hangosnak találod, de ez már nem számít, mert úgysem hallod. A 70-es éveidben a feleségeddel együtt Fort Lauderdale-ben töltitek el nyugdíjas éveiteket, vacsorázni délután 2-kor fogtok, ebédelni 10-kor, reggelizni pedig az előtte valós este. Az időd nagy részét bevásárlóközpontokban történő kóválygással töltöd és keresed a tökéletesen híg joghurtot és magadban mormolgatod:  "Miért nem hívnak a gyerekek? Miért nem hívnak a gyerekek?" A 80-as éveidben súlyos stroke-ot kapsz, és egy jamaicai nővérnek gagyogsz majd, akit a feleséged ki nem állhat, de te mamának szólítod. Van kérdés?"

A kevés létező szabadságod azért maradhat meg, mert azok nyereséget biztosítanak a tulajdonosaidnak. A demokratikus modell nagy kihívása az, hogy a növekvő jólét és szabadság veszélyezteti a 'Gazdákat'! Az uralkodó osztálynak kezdetben a viszonylag 'szabad' piac nyereséget, tőkét és munkaerőt biztosított, de ahogy az emberállomány egyre jobban megszokta szabadságát és növekvő jólétét, feltették a kérdést, hogy miért van szükségük egyáltalán 'Uralkodókra'. Hát igen ... senki nem mondta, hogy az emberi gazdálkodás egyszerű!

Az adófizető állomány béklyóban tartását az uralkodó osztály számára egy három szakaszból álló folyamat biztosítja.

Az első az, hogy a fiatalokat indoktrinációnak vetik alá az állami 'oktatás' keretein belül. Ahogy a demokratikus országok vagyona gyarapodott, az állami iskolákat növekvő mértékben használták arra, hogy az adófizető állomány gondolatait és lelkét ellenőrzés alatt tartsák.

A második szakaszban a polgárokat egymás ellen fordítják azáltal, hogy létrehozzák a 'függők állományát'. Nagyon nehéz uralkodni emberi lények felett közvetlen erőszak alkalmazásával, és ahol ezt megcsinálják, ott az eredmények siralmasak lesznek - mint ahogy azt Észak-Korea esete is mutatja. Az emberi lények nem szaporodnak jól és nem is hatékonyak közvetlen fogságban. Ó, de ha az emberek úgy vélik, hogy 'szabadok', akkor majd sokkal többet nyújtanak a gazdáik számára. A legjobb módja annak, hogy fenntartsák ezt az illúziót, hogy néhány emberi erőforrást a gazdák fizetési listáján szerepeltetnek. Azok a haszonállatok, akik függővé válnak a fennálló hierarchiától megtámadják az összes többi haszonállatot, akik rámutatnak az emberi tulajdonlás erőszakosságára, képmutatására és erkölcstelenségére.

"A rendőrök Grant-et arccal a földre fektették. Egyikük a feje mellett helyezkedett el, egy másik mögötte, egy harmadik pedig a közelében állt. Egy rövid dulakodás történt, majd a 2 éve veterán Bart rendőr feláll, előveszi a fegyverét, és tüzel."

A szabadság rabszolgaság ... és a rabszolgaság szabadság.

Ha rá tudod venni a haszonállatokat, hogy egymást támadják, akkor akárki felhívhatja a figyelmüket a valódi helyzetükre, nem kell annyi energiát ölni az irányításukba, mintha közvetlenül tennénk ezt. Azok a haszonállatok, akik a gazdák lopott adományaiktól válnak függővé hevesen ellenezni fogják az emberi tulajdonlás erkölcsösségének megkérdőjelezését. És az értelmiségiek és művészek, akik mindig is a gazdáktól függtek azt fogják mondani mindenkinek, aki szabadságot követel magának: "Ártani fogsz haszonállat testvéreidnek." A haszonállatokat így úgy tartják kordában, hogy az erőszakos rendszer pusztító hatásainak erkölcsi felelősségét áthárítják azokra, akik valódi szabadságot követlenek.

A harmadik szakaszban ki kell találni folyamatos külső fenyegetéseket, hogy a rémült haszonállatok ragaszkodjanak a gazdáik védelméhez.

Az embergazdálkodás rendszere a végéhez közelít. A modern nyugati gazdasági rendszerek szörnyű tragédiái nem a múltbeli gazdasági szabadság ellenére, hanem amiatt következtek be. A nyugat 19. században bekövetkező masszív vagyonnövekedése a gazdasági szabadság következménye volt és ez a növekvő vagyon növelte az állam méretét és erejét. Amikor a haszonállatok produktivitása exponenciálisan növekszik, a gazdák száma is ennek megfelelően nőni fog az eltartottakéval egyetemben. Az állam növekedése mindig arányos a korábbi gazdasági szabadság mértékével. A gazdasági szabadságok jólétet eredményez, ami több tolvajt és politikai parazitát vonz, akiknek a kapzsisága elpusztítja a gazdasági szabadságot. Más szóval, ha az állam a rák, akkor a szabadság az áttét. . A legvégén mindig a legkisebb államból lesz a legnagyobb. Ezért nincs alternatívája egy életképes és fenntartható, igazán szabad és békés társadalomnak. Egy politikai vezetők nélküli társadalom, ahol nincs emberi tulajdonlás, nincs az adóztatás és az etatizmus erőszakossága.

Valóban szabadnak lenni egyszerre nagyon egyszerű - és nagyon nehéz. Menekülünk leigázásunk szörnyűségeitől, mert annyira fájdalmas azt közvetlenül megtapasztalni. A haldokló rendszert folyamatos erőszakosságát táncoljuk körbe, mert félünk tenyészállat testvéreink támadásaitól. De csak azokban a ketrecben lehetünk rabok, amiket nem vagyunk hajlandóak észrevenni. Ébredj fel. A farm felismerése egyben annak elhagyása is.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://liberatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr306850431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szemet 2014.10.31. 12:16:42

"Ébredj fel. A farm felismerése egyben annak elhagyása is."

Tipikus megmondóembernek tűnik aki más bőrét szeretné vásárra vinni ;)

Gyorsan rá is kerestem:

“Yes I pay taxes... There are no ethics in the face of coercion, that is blaming the victim. Focus on the man with the gun, not the man in the crosshairs trying to survive.”

― Stefan Molyneux

Tehát ő akkor egy olyan birka aki benn van a karámban - szintén betojva a gazda erőszakszerveitől (de ő áldozat), és béget hogy a többiek törjenek ki... :)

Ez nem nagy érdem, a hülye is látja, hogy sok adót kell fizetni... (Még én is ;)

szemet 2014.10.31. 12:18:53

pff. nem jelenik meg a komment. Bump!

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2014.11.02. 11:29:19

@szemet:

"Tehát ő akkor egy olyan birka aki benn van a karámban - szintén betojva a gazda erőszakszerveitől (de ő áldozat), és béget hogy a többiek törjenek ki... :)"

Nem látom, hogy az említett rész bárkit is vádolna, ha nem tör ki.

"Ez nem nagy érdem, a hülye is látja, hogy sok adót kell fizetni... (Még én is ;)"

Itt többről van szó, emiatt: "... nincs az adóztatás és az etatizmus erőszakossága." Azaz nem az a lényeg, hogy MENNYI az adó. Maga az adóztatás, mint olyan - az a probléma.

VaszilUr 2020.08.02. 11:08:10

"ha az állam a rák, akkor a szabadság az áttét. ."

A jelenlegi modellben ez egyre jobban így van, de sokezer év után van kilátás másik modellre is!

Az államok jelenlegi berendezkedése a hagyományos rabszolgarendszerből nőtt ki, nem más mint annak modern, digitalizált "fejlett" változata. Ez pedig a fajon belüli "másik" kizsákmányolására épülő natív rendszer. Csak azért működhetett eddig, mert a rendszergazdák átlagosan minden generációban egyszer-kétszer "vírusirtást" végeztek az elégedetlenkedő rabszolgák között, a maradék meg önként és dalolva gyártotta le a következő nemzedéket... Ide illik Goethe megfogalmazása: “Öröklődnek jogok és szokások, mint végtelen kórság tovább,
mely nemzedékről nemzedékre szálldos, s ország országnak adja át.” (Faust)

Elvileg ez a végtelenségig mehetne tovább, de csak elvileg. Mert a folyamatos kontraszelekció az egész faj olyan genetikai leépülésével jár egy idő után, ami ma már tapasztalható. Mert a saját elménkből és a saját testünkből is mára közlegelőt csináltak. Bár így kevesen látják a bajok gyökerét, a közlegelők tragédiáját, de az ettől függetlenül is bekövetkezik... Tapasztaljuk. Amíg pedig ezek a természeti és társadalmi erőforrások egyesek számára beárazatlanok és szabad prédát jelenthetnek, addig nincs kiút a válságosdiból.

Be kell építeni a rendszerbe a Bosszúállót is... "A szituáció számítógépes elemzése igazolta a fentieket. A Bosszúálló csakugyan evolúciósan stabil stratégiájának bizonyult a Balekkal és Csalóval szemben, mivel egy nagyrészt Bosszúállókból álló populációban sem a Csaló, sem a Balek viselkedési forma nem tud elterjedni."

zvarga.com/versenyahaszonert-jatekelmelet-akozlegeloktragediaja/
süti beállítások módosítása