Liberatórium

Gondolatok, morgolódások és miegymás klasszikus-, konzervatív- és horribile dictu neoliberális szemmel. Ha úgy érzed, hogy neked is lenne mit írnod, ne tartsd vissza!

Friss topikok

  • Lord_Valdez: @IdomitottFoka: Mint azt anno megmondták, a magyar értelmiség két út áll: az egyik az alkoholizmu... (2024.10.07. 21:41) Orbannak igaza van, de melyiknek?
  • Lord_Valdez: @Gungnir: Ez számomra sokkal hihetőbb, mint az, hogy ők valami agendát akartak volna tolni. A goo... (2024.10.01. 07:32) A Google ideológiája
  • Lord_Valdez: @Csaba222: Mondjuk a burjátok, pont az egyik legnagyobb kisebbségük, de ők sincsenek többen, mint... (2024.04.10. 20:20) Mi is a tét?
  • Lord_Valdez: @IdomitottFoka: lehet, hogy a nekünk alatt a Fideszt értette. (2024.03.27. 20:19) Tanfolyamot Janinak
  • Lord_Valdez: @gigabursch: Ez egy erősen vitatott kérdés. A két leggyakoribb indok az szokott lenni: 1. nem fen... (2023.08.11. 07:20) Elefánt a szobában

Címkék

abszurdisztán (1) adó (11) ajánló (17) alkotmány (13) alkotmánybíróság (2) állam (65) áltudomány (7) any rand (2) baloldal (19) bastiat (1) belpolitika (33) bevándorlás (5) bürokrácia (4) cigányság (5) co2 (3) család (5) demografia (4) demokrácia (6) diktatúra (13) diszkrimináció (4) dohányzás (1) drog (2) egészségügy (3) egyház (3) emberi természet (17) energia (4) erkölcs (20) etika (13) eu (7) félelem (1) felmelegedés (2) fidesz (34) filozófia (21) fizika (1) friedman (3) fülke (2) gazdaság (83) gender (3) globális (9) heinlein (1) hiány (1) honvédelem (3) imf (4) index (1) individualizmus (9) indulatposzt (5) infláció (4) intro (1) iszlám (1) Izrael (1) jobbik (7) jobboldal (2) jog (12) jogállam (25) kalkulációs probléma (2) kdnp (2) kedvezmények (17) keynesianizmus (12) klíma (4) kollektivizmus (9) kommunizmus (10) konteó (3) konteo (12) konzervatizmus (1) korrupció (14) középosztály (7) közlekedés (1) külpol (18) légkör (3) libertarianizmus (7) lmp (4) malév (1) marx (5) marxizmus (4) média (4) megmondás (59) meleg jogok (1) meritokrácia (2) mesterséges intelligencia (1) mezogazdasag (9) migráció (7) moma (1) morgás (27) MSZP (5) mta (2) multikulti (3) nemiség (3) neoliberalizmus (11) nyugdijrendszer (10) offshore (2) oktatásügy (11) önvédelem (6) Oroszország (1) Palesztina (2) paternalizmus (35) példabeszéd (4) pénz (3) piac (42) polgár (4) politikai korrektség (6) populizmus (26) pratchett (3) profit (1) program (1) propaganda (11) prostitúció (1) protekcionizmus (5) reform (19) rothbard (4) Soros (1) sport (1) szabadság (34) szabad fegyverviselés (3) szarkazmus (2) szdsz (6) szellem (1) szema (1) személyes (2) szociálisrendszer (9) szocializmus (18) szólásszabadság (12) szolgálati közlemény (5) társadalmi igazságosság (4) társadalom (41) tiltás (7) történelem (8) tudomány (7) tulajdon (3) tulajdonjog (3) Ukrajna (2) választás (12) vallás (5) vallásszabadság (1) válság (5) vasút (2) zsidók (3) Címkefelhő

Szemelvények a PLP programjából

2012.05.14. 20:24 | Lord_Valdez | 40 komment

Címkék: gazdaság fidesz plsz

Felmerült, hogy tulajdonképpen mi a is a blog célja. Elsőre nem tudtam rá válaszolni, de közben rájöttem. Megalapozni, illetve segítséget nyújtani a megalapozáshoz, hogy egy nap létrejöhessen egy polgári liberális párt. (A toborzó iroda ajtaja nyitva, ha érted a célzást :) )
Ennek egy lépéseként most teszek eme (csupán a vágyaimban létező) párt programjának felvázolására. Ezt egy sorozatnak szánom.

 

Először is a név. Ennek a fiktív pártnak a Polgári Liberális Párt nevet adnám (stip-stop! :)). Egyrészről, mert azokat szeretném megszólítani, akik polgárnak érzik magukat. Másrészről, kellemetlen helyzetbe hozza a Fideszt, aki szeret magára polgáriként hivatkozni. Kénytelen egy frontot nyitni, hogy megpróbálja bizonyítani, hogy ő az igazi polgári és nem mi. Harmadrészről, így nehezebb lesz egyszerű balliberálisozással elintézni.
Arra számítok, hogy talán még a Fidesz táborának egy kis részét is meg lehet kaparintani. Azokat, akik komolyan gondolják a polgári létet, illetve nem idegen tőlük az angolszász liberalizmusfelfogás.

Nézzük a fiktív párt fiktív programját!
Politikusi körben mindig jó ötletnek tűnik a lakáscélú hitelek támogatása. Egyrészről könnyű eladni, mert hát a fizetések és az ingatlanárak közt nem kicsi a szakadék. Másrészről ÁFA bevételt generál már rövid távon.
Mellékhatása, hogy egyúttal implicit adósság keletkezik, ami sok évre terheli a költségvetést, valamint az előrehozott fogyasztás eredményeként sok évig csökkent fogyasztást eredményez, de ez már mind-mind már a következő kormányok baja. Rövidtávú siker, hosszútávú kudarc.

Pontosan ez az, amivel a Polgári Liberális Párt szakítani szeretne. A polgár nem attól polgár, hogy elmegy szavazni. Szavazni a proli is tud. Nem is attól, hogy 3 méter feletti belmagasságú lakásban lakik, hanem attól, hogy nem csak rövid távon tervez. Van célja és hajlandó lemondani dolgokról érte. Tudja, hogy ő felelős a saját sorsáért.
Azaz cselekvésre lefordítva a lakáshitelek helyett a lakáscélú megtakarítást kell támogatni. A már létező Fundamenta modellt kellene általánosabbá tenni, illetve az évi 72000 forintos határ felemelni.
Az ilyen intézkedés ugyan nem segít azonnal az építőiparon, de közvetve így is juttat tőkét a gazdaságba befektetések formájában. Emellett a lakossági megtakarítások növekedése csökkenti az országkockázatot, ami közvetlen haszon az államháztartásnak is, illetve a bankszektor hitelezőképességét növeli, ami az egész vállalati szektor teljesítményét növeli. Ám való igaz, hogy az igazi hasznot mégis a későbbi kormányok aratják le, de miért ne pont egy polgári kormány mutasson példát?
Már csak azért is megéri, mert a Fidesz orra alá lehet dörgölni :), de ez nem öncélú dörgölés, hanem nevelőszándékú. Ezzel színvallásra akarom kényszeríteni a Fideszt. Vagy tovább tolódik balra és a Zemberek hős védelmezője lesz (,de ezen a piacon már nagyon sokan vannak), vagy kénytelen jobbra fordulni és konkurálni. Így vagy úgy, az ország profitál belőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://liberatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr864508569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

forgalomkorlatozas · http://forgalomkorlatozas.blog.hu/ 2012.05.14. 21:44:07

Azért ne legyen a neve Polgári Liberális Párt, hogy megpukkassza Orbánt. Egyrészt, mert nem foga. Másrészt, mert a liberalizmusnak nem lételeme mások megpukkasztása.
Egyébként a név találó és rendben van, jogos a stipi-stopi :-)

A program: javaslom, hogy ne abból indulj ki, hogy mi jelenthet nagyobb politikai hasznot. (És főleg ne abból, hogy mit lehet a Fidesz orra alá dörgölni és mit nem.) Habár lehet, hogy eredményes (mint láthatjuk is), de akkor lehet, hogy hamarabb eljutsz a libsibolsizáshoz, mint gondolnád. Ha érted, mire gondolok :-)

Abból indulj ki, hogy Te hogyan definiálnád azt, hogy liberális. Egy egyszerű, mindenki által érthető mondatra van szükség. Például azzal, hogy azt mondod, hogy "nem értek egyet azzal, amit mondasz, de az életemet adnám azért, hogy elmondhasd". (nem feltétlenül ez, de például ez szerintem ez nagyon jól jellemzi a liberális gondolkodást. Mindenki, aki ezt nem így gondolja és gyakorolja, az egyszerűen nem liberális. (emlékszel például a legutóbbi "nagy port kavart" Milla vs Pesty László dokumentum filmre? Ez egy nagyszerű példája annak, hogy mekkora feszültségek és félreértések vannak a liberális szó körül.)

Nos, ha ez megvan, kezdetnek elég lesz :-)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.05.14. 22:27:51

@forgalomkorlatozas:
Egyáltalán nem abból indulok ki, hogy mivel lehet bosszantani. Az csak bónusz :)

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2012.05.15. 10:12:06

@Lord_Valdez: én is gondolkodtam liberális pártnéven, már majdnem eljutottam a bejegyzésig is.

az én befutóm a szabadság és felelősség (SZÉF) volt.

részben le is fedi az általad említett dolgokat, ugyanakkor nem kell polgárnak lenned se a szabadsághoz, se ahhoz, hogy felelős polgári magatartást folytass. :)

szerintem nincs szabadság felelősség nélkül, és polgárság (középosztály) pedig egyik nélkül sincs.

---

abban természetesen nincs vita, hogy a megtakarításokat ösztönözni kell, de nem igazán látom, hogy ennek a kormánynak bárki elhinne bármit is. nehéz dió.

jogrend kéne, meg stabil pontok. és nem utolsósorban pár évnyi kiszámíthatóság, de mivel éves távlaton belül az államcsőd is simán benne van a pakliban ez messze túl van a számomra reális forgatókönyveken.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.05.15. 15:02:06

@mcs:
Hát, ennek a kormánynak nem is. De egy olyannak, aki már a kampányban is igazat mond már könnyebb.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.05.15. 22:27:40

@mcs:
Semmit, csak tudod, írtam arról, hogy hogyan kellene kampányolni.

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.05.15. 22:46:14

In two minds...
Egyrészt jó, hogy valakiben még maradt elszántság és idealizmus.
Másrészt olyan szomorú lenne látni, ahogy elmerültök a mgyar politika dagonyájában.
És persze érdekes, hogy mennyire aktívan érdekel a téma.

2012.05.15. 22:48:11

A névhez én is hozzászólnék: egyik érvként azt írod, hogy így nehezebb ’leballiberálisozni’, pedig. A balliberális jelzővel illetett pártok (MSZP, SZDSZ) egyik fontos közös vonása éppen az, hogy a nevüknek a Fidesz rövidítési (pontosan: szóösszevonási) séma szerinti összeolvasása (2 betű + 2 betű + 1 betű) negatív konnotációval bír:

FIatal DEmokraták SZövetsége*: Fidesz (ez jól hangzik)

SZAbad DEmokraták SZövetsége: Szadesz (ez kevésbé)

MAgyar SZOcialista Párt: Maszop (ez még kevésbé)

Jó, a POlgári LIberális Párt (Polip) nem hangzik rosszul, sőt, de az azonos című olasz filmsorozat miatt mégis van egy negatív mellékzöngéje.

Lakástémában én bedobnám a bérlakáspiac élénkítését, mint lehetséges irányt.

Hajrá, és elnézést a komolytalan kritikáért. :)

*: A hivatalos nevüket azóta többször megváltoztatták.

Deadasfak 2012.05.16. 03:35:10

Meg lehetne próbálni választást nyerő tömegpárttá nőni, csak akkor a liberális szót el kell hagyni. Persze akkor már simán Polgári Párt nem lehet mert azt gyakorlatilag a fidesz stipistopizta. De szerintem egy őszínte szókimondó, tabukat döngető, de mégis racionalista retorika esélyes lenne. Csak sajnos ebben az országban (vagy kábé bárhol a világban) a liberális szóval ezt nem tudod elérni.

Akkor már legyen mcs-é, a SZÉF. Mondjuk ez a rövidítés azért szerencsétlen mint mindenki egy masszív vasajtóra fog gondolni, bár akár ezt a témát is meg lehet valahogy lovagolni.
Biztosan jobb mint az én pártom a Fiatal Ateisták Szövetsége. Mibe hogy ezt a viccet már mindenki kitalálta egyszer középsuliba?:)

Konstruktív ötletem nincs a programhoz:) Esetleg valami olyasmi hogy bizonyíték és tudomány alapú politika. Társadalmi kérdésekről is független kutatások eredményeire alapozva döntünk. Ez esetleg csak ilyen manifesztó vagy miatök. Nemértek én ehez:)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.05.16. 07:20:00

@Quadrille Lobster:
Itt a gond. Nekem van egy tisztességes polgári szakmám és nem áll szándékomban feladni.

@tory_t:
Szóviccekre alkalmatlan pártnevet nem könnyű kitalálni. Hogy a polip elnevezésre ne legyünk méltók arról a pártvezetésnek kell gondoskodnia. Erős korrupcióellenes légkört kell fenntartani.

Ami a bérlakásokat illeti arról is van elképzelésem. Nagyobb városok számára adhatnánk (,ha lenne miből) célzott támogatás formájában.

@Deadasfak:
Isten őrizz, hogy igazi tömegpárt legyünk. Nekem már az is elég, ha a parlamentbe bejutunk és ott racionális megnyilvánulásokkal segíthetjük kitisztítani a magyar politikai gondolkodást.

Épp ezért kell elvenni tőlük a polgári szót. Tisztába kell tenni, hogy a polgári nem azt jelenti, amit a Fidesz művel.

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.05.16. 11:20:23

Nekem van ám ötletem a programhoz. Több is mint kéne.

Mit szóltok ehhez:

Mostantól minden adóbevétel "pántlikázott" legyen!
Ne azt kérdezzük, hogy mi az indoklás, mert akkor mindig megmagyarázzák, h a mi érdekünkben van. Azt kérdezzük, mire kell az extra bevétel. Milyen extra szolgáltatás lesz belőle? És kell-e nekünk az a szolgáltatás. És hogy arra megy-e el.
Nem igazán demagóg, mert ebbe az irányba kéne haladni.
És idővel kiterjeszthető a régi bevételekre is. Egy honlap, számlálóval, valamelyik lelkes quant fenntartaná.

gazso.fodor.istvan 2012.05.16. 14:12:00

@tory_t: ez jó észrevétel. És a Polgári Liberális Szövetség (POLISZ)?

IdomitottFoka 2012.05.16. 15:16:43

Legyetek Júdeai Népfront.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2012.05.16. 16:06:31

@tory_t: @Lord_Valdez: a bérlakásprogramot nem kell kitalálni. egyrészt már kitalálták kb. 2 századdal hamarabb, de ami a fontosabb, sikerrel meg is valósították.

roppant egyszerű:

1. bevezetni az általános értékalapú ingatlanadót.
2. adókedvezményeket adni a bérlakás-építőknek.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.05.16. 16:14:19

@szlotty:
A Polisz nem lenne rossz, mert utal a görög városállamokra, de sajnos a rendőrségre is.

@IdomitottFoka:
Nem a Júdea Népe Frontra gondoltál? :)
Egyébként nem túl jó, mert a sok szittya fejében úgyis az él, hogy mi egytől egyik zsidók vagyunk. Ilyen névvel meg még rá is teszünk egy lapáttal...

@mcs:
Az ingatlanadóra úgyis szükség lesz...

gazso.fodor.istvan 2012.05.16. 23:01:11

@Lord_Valdez: Á, az igaz, utóbbi nem is jutott eszembe és tényleg nem szerencsés.

IdomitottFoka 2012.05.17. 09:50:15

@Lord_Valdez: Igazából a csöcsre gondoltam (mint általában).

Szittyák:
1. Azt írtad nem ők a célcsoport.
2. Az a lapátnyi annyit számít, mintha az Everestre tennénk még egy lapát földet.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.05.17. 13:41:48

@IdomitottFoka:
A hülyeség olyan, mint egy járvány. Nem ők a cél, de terjesztik és ez csökkenti a többi ember rezisztenciáját.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.05.18. 10:38:47

Hülyeségnek hangozhat, de tulajdonképp a polip dologból még akár jól is ki lehet jönni. Adja magát a logó. A lelki szemeim előtt látok egy rajzolt polipot sétapálcával, monoklival és piros-fehér-zöld cilinderben. Ha ezt meg tudjuk rajzol(tat)ni cukira, vagy humorosra, akkor egy olyan brandet alkotunk, ami könnyen az emberek fejében marad.

f.domino 2012.05.18. 10:56:25

A polgári lét jelenleg kevesek kiváltsága. Viszonylag biztos, és megélhetésre is alkalmas állás kevés van, vállalkozást gründolni meg nagy macera és drága. Amíg Béla bácsi svarcban nyírja a füvet, és söpri az udvart, addig nem lehet belőle polgár. Béla Bácsi Fűnyíró Bt-t meg nem alapíthat, mert abban a pillanatban beindul a pénzszivattyú, és elég egy gyenge hónap, hogy fejre álljon, és még a fűnyírót is elbukja. Arról nem is beszélve, hogy nem fog OKJ-s fűnyíró tanfolyamot végezni 200 ezerért, meg munkavédelmi tervet csináltatni 500-ért. Ezért vagy illegálisan csinálja (zsarolható), vagy sehogy, és a söntésben várja a segélyt. De a proliból is kehetne (nagyon kis-) polgár, ha ez nem így lenne.

Avatar 2012.05.21. 14:35:49

@Lord_Valdez: Szerintem a POLISZ jó, még a rendőrséges asszociációt se tartom károsnak, hiszen a rend iránt van társadalmi igény. A liberálisok esetében persze nem a "rend" szó az ami beugrik az embereknek, ezt ez a név ellensúlyozhatná, azt sugallná, hogy ez a párt rendet tesz a korrupt politikai viszonyokban.
(Mellesleg ilyen néven fut már biztonsági szolgálat...)

Vagy lehetne a párt neve PINA, azt mindenki szereti, aki meg nem, az úgyis szégyelli bevallani... ;) (Már csak valami rendes nevet kell kitalálni, amiből ez összeáll.)

A POLIP-pal az a baj, hogy a "Nomen est omen" jelenség rabjává válhat az első korrupciós ügy után. Az aranyos monoklis, sétapálcás logó hirtelen mindenki fejében átalakulna a mindenhova elérő csápokká és tintafelhőben eltűnő felelősökké.

Érdekes módon a Fideszben is látom a "Nomen est omen"-t, hiszen a szó jelentése "hűség" és mára a Viktorhoz való hűség lett a párt legfőbb szervező ereje, a tagok fiatalsága, demokratasága immár lényegtelen.

Ha a névválasztás nehézségein sikerül túllendülni, akkor viszont az én javaslatom az állami szerepvállalás csökkentése. Se a lakáshitelt, se a lakáskasszát nem kéne államilag támogatni. Nem az építőiparnak kell húznia a gazdaságot, hanem a gazdaságnak az építőipart: Az épüljön, amibe érdemes befektetni, amire fizetőképes kereslet van.
A pénzt az tudja leghatékonyabban elkölteni aki megkeresi, nem a visszaosztás módján kell javítani, hanem el se kell szedni az emberektől. Az állam GDP arányos költekezését a mostani kb. 50%-ról meredeken le kellene vinni, sok-sok állami feladatot meg kellene szüntetni, és csökkenteni kéne az adókat.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.05.21. 20:30:38

@Avatar:
Nekem tetszik a Polisz is, illetve PLSZ.

Egy ideális világban egyet is értenék veled és elvi szinten most is, de jelenleg komoly probléma, hogy a keresetek és a lakásárak között túl nagy a szakadék. Jóformán áthidalhatatlan. A bérlakás piac pedig nagyon fejletlen. A lakossági megtakarítások a béka segge alatt. Egyszóval nem igazán érett a helyzet a laisezz-faire-re.

Avatar 2012.05.22. 10:09:31

@Lord_Valdez: A keresetek és a lakásárak között lévő szakadék áthidalásának két módja van: A keresetek növekedése (ez nem nagyon halad) és a lakásárak csökkenése (ez folyamatban van). A lakásárak a támogatott lakáshitel rendszer bevezetésével szaladtak el, ugyanis akkortól kezdve sokkal több pénzt is el lehetett kérni a lakásokért. Mondhatni az volt a kapudrog a lakosság hitelezésre szoktatásában, aztán ha már a lakásnál bevállaltuk a hitelt, akkor a kocsit is vehetjük abból, meg a plazmaTVt, mobiltelefont stb.
A bérlakás piac pedig éppen azért fejletlen, mert eddig a tulajdonszerzés volt szubvencionálva, így mindenki arra hajtott, hogy tulajdonos legyen, hiszen ehhez kaphatott az államtól pénzt, míg a bérleti díj fizetéséhez nem.
Sajnos a lakástakarék-pénztárakon keresztüli támogatás se túl hatékony, hiszen az állam jelentős támogatást tesz a megtakarítások mellé, de az LTPk hozama ezzel együtt is alig valamivel van az egyéb megtakarítási formák hozama felett, tehát a kasszák működtetése az állami támogatás nagy részét fel is emészti. Senki nem is takarít meg ebben a formában többet annál, mint amire a maximális állami támogatást megkaphatja...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.05.22. 13:26:50

@Avatar:
Ez mind igaz (a hozam felől vannak kétségeim), de egy politikusnak gyakorlatorientáltnak kell lennie. Szükségünk van arra, hogy növekedjenek a lakossági megtakarítások (erre nagyon) és arra is, hogy az emberek kevesebb hitelt vegyenek fel. Ez el lehet érni totális kivonulással is, de valószínűleg gyorsabb és eredményesebb a támogatás, még ha hosszabb távon a kivonulás is lenne a célszerűbb.

Avatar 2012.05.22. 13:45:39

@Lord_Valdez: A politikusnak arra van szüksége, hogy igazolja az ő létezésének szükségszerűségét. Szereti csavargatni a szabályozószelepeket az országgépen, még ha fogalma sincs róla, hogy mivel fog az járni. Meg ugye mi másért vannak azok a szelepek, ha nem azért, hogy csavargassák? :)

A gondoskodó állam a megtakarítások nagy ellensége, hiszen ha bízhatsz abban, hogy baj esetén majd az állam gondoskodik rólad, akkor nem kell egyénileg felkészülnöd a bajra és tartalékot képezned, hogy legyen hova nyúlni, ha beüt a krach.

Bár már egy éves, de még mindig időszerű:
econstories.tv/2011/04/28/fight-of-the-century-music-video/
:)

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2012.05.28. 15:00:05

@f.domino: Nekem itt indul a program: megtalálni az egyensúlyt a szükséges rend és a kezdeményezéseket lehetővé tevő szabadság között.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2012.05.28. 15:05:09

@Avatar: A szelepeket be kell állítani, mert most biztos, hogy rosszul vannak beállítva. Aztán hagyni beállítva, amíg nagy zűrt nem okoznak (esetleg finomhangolás lehetséges).
Ami az LTP-ket illeti, a kérdés az, hogy a megtakarítást támogatjuk, vagy az eladósodást (a végtörlesztésen, árfolyamrögzítésen keresztül, vagy akár csak azzal, hogy a forintot mesterségesen magasan tartjuk magas forintkamatokkal - ezt tette Járai és egy ideig Simor is). Az LTP-k hozama azért alacsony, mert nincs gazdaságos üzemméretük és a kihelyezési lehetőségük is olyan, amilyen (csak forintban hitelezhettek kezdettől fogva, persze nem azt mondom, hogy szabadítsák fel a devizahitelezésüket, csak megállapítom a tényt).

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2012.05.28. 15:06:44

Várom a folytatást! Meg rakd fel a belépési nyilatkozatot, de csak a ha program alapvonalai megvannak (kicsit általánosabban, mint ebben a posztban).

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.05.28. 17:32:16

@Kuviklacz:
Belépési nyilatkozat? Azt hiszem, egy kicsit előreszaladtál :)
Ennél is általánosabban?

Avatar 2012.05.29. 13:53:37

@Kuviklacz: "A szelepeket be kell állítani, mert most biztos, hogy rosszul vannak beállítva."

Szerintem a szelepek folyamatos csavargatása sem jobb, mint ha nem állnak túl jól a szelepek, de legalább tudunk hozzájuk alkalmazkodni... De azt tapasztalom, hogy akik 10-15-20 éve "erre" (direkt nem írok jobbra-balrát) csavarták a szelepet, azok most iszonyt sebességgel tekerik "arra", tulajdonképpen fogalmuk sincs róla, hogy mi is lenne a "jó" állapot, csak az a lényeg, hogy az ő köreik csavargathassanak...

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2012.06.05. 21:29:44

@Avatar: Érdekes álláspont. Tehát marad az egykulcsos adó, a rengeteg kisadó, adminisztratív kötöttség, nem lesz vagyonadó, hogy a legdemagógabb "helyükön maradó pártkatonák" poént kihagyjam?

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2012.06.05. 21:30:55

@Lord_Valdez: Nem voltam elég világos: több témában, mert ez a poszt programszinten csak a lakás"támogatás"-sal foglalkozott.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.06.05. 21:37:35

@Kuviklacz:
Értem. Meglesz az is, bár lehet segíteni is :)

Avatar 2012.06.06. 10:58:39

@Kuviklacz: A kormány megszüntetett egy csomó kisadót, meg bevezette az egykétkulcsos SZJA-t az egyszerűsítés jelszavával, mert a szelepek helyes beállítása szerintük ez. Majd bevezetett egy pár új adónemet, mert annyira helyesre sikerült beállítani a szelepeket, hogy hipp-hopp a csődbe mentünk volna. Szóval most ott tartunk, hogy sem az adók számában, sem a szumma adóterhelésben nem sikerült szignifikánsan javítani, de legalább újra kell paraméterezni minden számlázó és bérszámfejtő szoftvert és pénztárgépet... No meg persze hangoztathatják hogy "igazságosabbá" tették az adórendszert. Mivel ez egy akkora gumifogalom, hogy bármire ráhúzható, így a következő tekergetésnél megint megkapjuk majd, hogy most még igazságosabb lett...

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2012.06.06. 22:40:44

@Lord_Valdez: Facebook oldal?
Két lehetőség van: Group vagy Page.
Úgy emlékszem, a Millának az volt a baja, hogy a csoportnak van egy tagszám-korlátja és leállították őket egy időre. A face nem árulja el a létszámot, valamelyik sötét sarokban annyit találtam, hogy bizonyos létszám felett egyes funkciók nem működnek. A javaslat az mellette, hogy hozzunk létre egy oldalt, és értesítsük a csoport tagjait róla (nem lehet egy csoportot oldallá alakítani).
Lehet oldalt csinálni, ott az interaktivitás kisebb, inkább egyirányú az információáramlás.
Itt is lehet választani: "Cause or community" vagy "Company, Organization or Institution".
Nekem sincs sok időm adminisztrálni, de elindíthatnánk egy csoportot, persze Polgári Liberális Kör és nem párt néven, meg akár egy oldalt is párhuzamosan, hogy amikor a csoporttal túllépjük a létszámot, át lehessen nyergelni, és addigra az oldal már működjön, meg ismerjék a tagok.
Végül, de nem utolsósorban, megkérdezhetem (jük) a millásokat, hogy végül hogy oldották meg, merthogy hosszas egyeztetések után megoldották, és ha időben kezdjük, akkor lehet, hogy sikerül megoldani, hogy a nagyobb létszámú csoport megmaradjon.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.06.07. 20:51:51

@Kuviklacz:
Nem igazán ismerem a Facebook képességeit, de hiszek neked :)

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2012.06.07. 23:44:57

@Avatar: Nem szeretnék beleveszni a hány kisadó és a pénztárgépek átállítása (azokban egyébként is csak az ÁFA van benne, az ÁFA-kulcs változása meg viszonylag könnyen kezelhető) kérdésébe, tehát:
- azért kormányra törekedni, hogy ne változtassunk semmit, nem érdemes
- minden adó igazságtalan, ezzel szemben az adórendszernek vannak funkciói, és ha azt nem látja el, akkor meg kell változtatni.
- az adórendszer stabilitása szép és fontos, de van fontosabb is (és ha alkalmazkodóképességről beszélünk, abba bizonyos adóváltozások beletartoznak)
- azért 40-50 kisadót és egyéb agyrémeket csak azért meghagyni, hogy ne kelljen szoftvert átparaméterezni, kicsit durva
- nem csak adórendszer van, sok máson is változtatni kell (a már megírt listám korántsem teljes).

Avatar 2012.06.08. 14:02:06

@Kuviklacz: Nem mondom én azt, hogy most minden fasza, és ezer évig ne nyúljanak semmihez! :)
Viszont ha már hozzányúlnak, akkor nem ártana koncepcióval nekilátni, megtervezni, hogy mit hova akarnak csavarni, felmérni ennek a rövid/közép/hosszú távú hatásait, egyeztetni az érintettekkel, és jól szövegezve megírni a törvényt, hogy az utána legalább pár évig változtatás nélkül is jó legyen.
Ehelyett az van, hogy ad-hoc törvényeket hoznak, amire a piacnak esélye sincs felkészülni, a kormányzatnak hatástanulmány híján fogalma sincs a várható következményekről, és az elfogadás után még meg se szárad a tinta, már módosítják is...
süti beállítások módosítása