Liberatórium

Gondolatok, morgolódások és miegymás klasszikus-, konzervatív- és horribile dictu neoliberális szemmel. Ha úgy érzed, hogy neked is lenne mit írnod, ne tartsd vissza!

Friss topikok

  • Lord_Valdez: @IdomitottFoka: Mint azt anno megmondták, a magyar értelmiség két út áll: az egyik az alkoholizmu... (2024.10.07. 21:41) Orbannak igaza van, de melyiknek?
  • Lord_Valdez: @Gungnir: Ez számomra sokkal hihetőbb, mint az, hogy ők valami agendát akartak volna tolni. A goo... (2024.10.01. 07:32) A Google ideológiája
  • Lord_Valdez: @Csaba222: Mondjuk a burjátok, pont az egyik legnagyobb kisebbségük, de ők sincsenek többen, mint... (2024.04.10. 20:20) Mi is a tét?
  • Lord_Valdez: @IdomitottFoka: lehet, hogy a nekünk alatt a Fideszt értette. (2024.03.27. 20:19) Tanfolyamot Janinak
  • Lord_Valdez: @gigabursch: Ez egy erősen vitatott kérdés. A két leggyakoribb indok az szokott lenni: 1. nem fen... (2023.08.11. 07:20) Elefánt a szobában

Címkék

abszurdisztán (1) adó (11) ajánló (17) alkotmány (13) alkotmánybíróság (2) állam (65) áltudomány (7) any rand (2) baloldal (19) bastiat (1) belpolitika (33) bevándorlás (5) bürokrácia (4) cigányság (5) co2 (3) család (5) demografia (4) demokrácia (6) diktatúra (13) diszkrimináció (4) dohányzás (1) drog (2) egészségügy (3) egyház (3) emberi természet (17) energia (4) erkölcs (20) etika (13) eu (7) félelem (1) felmelegedés (2) fidesz (34) filozófia (21) fizika (1) friedman (3) fülke (2) gazdaság (83) gender (3) globális (9) heinlein (1) hiány (1) honvédelem (3) imf (4) index (1) individualizmus (9) indulatposzt (5) infláció (4) intro (1) iszlám (1) Izrael (1) jobbik (7) jobboldal (2) jog (12) jogállam (25) kalkulációs probléma (2) kdnp (2) kedvezmények (17) keynesianizmus (12) klíma (4) kollektivizmus (9) kommunizmus (10) konteó (3) konteo (12) konzervatizmus (1) korrupció (14) középosztály (7) közlekedés (1) külpol (18) légkör (3) libertarianizmus (7) lmp (4) malév (1) marx (5) marxizmus (4) média (4) megmondás (59) meleg jogok (1) meritokrácia (2) mesterséges intelligencia (1) mezogazdasag (9) migráció (7) moma (1) morgás (27) MSZP (5) mta (2) multikulti (3) nemiség (3) neoliberalizmus (11) nyugdijrendszer (10) offshore (2) oktatásügy (11) önvédelem (6) Oroszország (1) Palesztina (2) paternalizmus (35) példabeszéd (4) pénz (3) piac (42) polgár (4) politikai korrektség (6) populizmus (26) pratchett (3) profit (1) program (1) propaganda (11) prostitúció (1) protekcionizmus (5) reform (19) rothbard (4) Soros (1) sport (1) szabadság (34) szabad fegyverviselés (3) szarkazmus (2) szdsz (6) szellem (1) szema (1) személyes (2) szociálisrendszer (9) szocializmus (18) szólásszabadság (12) szolgálati közlemény (5) társadalmi igazságosság (4) társadalom (41) tiltás (7) történelem (8) tudomány (7) tulajdon (3) tulajdonjog (3) Ukrajna (2) választás (12) vallás (5) vallásszabadság (1) válság (5) vasút (2) zsidók (3) Címkefelhő

Üldözöttek országa

2012.02.06. 07:36 | Lord_Valdez | 9 komment

Címkék: szdsz

Érdekes egy ország ez, kedves olvasóim. Úgy néz ki, hogy itt mindenkit üldöznek.


Elvileg hazánk tagja az Európai Uniónak, ami garantál egy bizonyos emberjogi minimumot. Ennek ellenére boldog-boldogtalan panaszkodik arra, hogy őt üldözik, elnyomják.
Ez számomra több, mint bizarr.
Most épp Mohácsi Viktória volt EP képviselő és roma jogvédő kért politikai(!) menedékjogot Kanadától. Nem ismerem a kanadai menekültjogot, de politikai menekültnek tipikusan azok szoktak számítani, akiket állami szinten üldöznek. Magyarországon pillanatnyilag egyetlen ember van, akit politikai okokból üldöz(het)nek: Biszku Béla. Való igaz, hogy Mohácsi sokszor kapott életveszélyes fenyegetéseket a múltban, talán még most is, viszont ez nem politikai kategória.
Azt is írja az újságcikk, hogy súlyos anyagi nehézségei vannak, ami meglepő 5 év EP képviselőség után (én kvázi milliomosként jöttem volna vissza azzal a fizetéssel), de ez sem politikai kategória.

Mindezzel azért foglalkozom, mert egy volt SZDSZ képviselőről van szó, tehát ezt az ügyet megint a mi szemünkre fogják vetni, függetlenül attól, hogy vajmi kevés közünk van az SZDSZ-hez.
Azt kell, hogy mondjam, hogy az ilyen esetek igencsak ártanak a "normálisabb" liberalizmust zászlójukra tűzőknek.

Ez az üldözöttségérzet már csak azért is igen sajnálatos, mert vannak, akik ezt életvitelszerűen űzik. Gondolok itt Konrádra és társaira, de mielőtt a szittyák megörülnének, gondolhatnék rájuk is. Ők is örökké arra panaszkodnak, hogy mennyire elnyomják őket, vagy Budaházyra, aki egy hatalmas transzparenssel tüntetett a parlament előtt. A transzparensen az állt, hogy egy román (Medgyessy Péter) uralma alatt bujkálnia kell annak, aki magyar.
Nos, nem tudom, de attól tartok, hogy a bujkálás és üldözésfogalmakkal van itt baj. Mint, ahogy az ember nem a parlament előtt bujkál, úgy az is igen gyanús, hogy ha tökéletesen sértetlenül retteghet az üldözéstől. Ez az egész áldozatkultusz valahogy nagyon mélyen benne van a gondolkodásmódunkban. Erről Shenpen írt egy jót pár éve, én most inkább más irányba terelném a szót.

Mindezzel azért foglalkozom, mert ha segíteni akarunk az országon, akkor meg kell őriznünk, illetve ki kell építenünk a hitelességünket. Ez azt igényli, hogy az ilyen abszurdumoktól elhatárolódjunk. Ez fárasztó, de fontos. Az SZDSZ egyik nagy hibája az volt, hogy nem tette. Például amikor a roma fatolvaj rátámadt baltával az erdészre, az pedig lelőtte. Ekkor az ÖCO kiadta, hogy a Magyar Gárda szellemisége ölte meg. Szerintem pedig pont ekkor kellett volna mind az ÖCO-nak, mind az SZDSZ-nek látványosan elhatárolódnia és deklarálnia, hogy bűncselekmény történt és akkor mindketten sokkal hitelesebbek maradtak volna. És, ami legalább ilyen fontos, hogy nem ártottak volna az ügyüknek.
Ha áldozatot csinálunk boldog-boldogtalanból, csak azért, hogy hősiesen kiálljunk érte, akkor azzal valójában ártunk. Nem csak az ügyünknek, hanem azoknak is, akik valóban áldozatok.

A bejegyzés trackback címe:

https://liberatorium.blog.hu/api/trackback/id/tr154071076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2012.02.06. 13:02:16

... és tessék mondani, csak a nagyfejüeknek van joga itt, ezen kis országban üldözöttnek lenni?

Én most üldözött vagyok, vagy csak egyszerűen üldözési mániám van, ha úgy érzem másodrendű polgár lettem minden az államhoz kötődő kérdésben (állam = GDP több mint 50%-a!).

Lőni még nem lőnek ránk, de már megadták az állami hivataloknak a kilövési engedélyt: anyagilag, egzisztenciálisan tönkretenni bárkit, aki nem hűséges a nagyvezírhez.

Woody Allen egyik párbeszéde, miután a barátnőjével (Deanne Keaton) megnézték a “The Sorrow and the Pity” c. filmet [nem szószerint, tartalmi idézet]:

D: Nem tudom hogyan viseltem volna el azokat a szenvedéseket, kínzásokat a nácik alatt.
W: Neked elég lett volna ha elveszik a hitelkártyádat és mindent bevallasz.

Hát igen, a nemzet (világ) korcsosul. (*)
Ma már itt europában nem a fizikai terror az elnyomás: egyszerűen ha kirúgnak valakit, aki 10 évnyi tanulást feccölt mondjuk az államigazgatásba és 50+ évesen ennyire szakirányú [a piacon nem megbecsült] képzettséggel mi máshoz is kezdhet?

Szóval itt van egy szép kis "jobboldali" elmebaj (na jó más politikusok is csatlakoznak, pl volt EP képviselők), miszerint őket elnyomják, közben taposnak mások fején és valóban a víz alá nyomják őket.
Ilyen ország.
A nagy tömegek meg áhítattal nézik a kényszerképzet "elnyomottakat" és jókat röhögnek a valós károsultakon, akiknek pl. a nyugdíjalapját vagy az állását, állami megrendelését stb. lopták el.

(*): www.youtube.com/watch?v=WfNE73vyd-k

2012.02.07. 06:30:15

2,5 évvel ezelőtt Ónody Tamás írt egy kiváló cikket az SZDSZ lényegében megtörtént kimúlásának okairól. Ebben a következőt írja:
"Az SZDSZ az új rendszer állagvédő pártja volt, mely rendszert a nép megveti. Parlamentestül, sok a vitástul, bankostul, versenyestül, emberi jogostul, ha az a jog a kisebbséget is védi. Sok cikk született arról, hogy az SZDSZ mikor mennyire állt ki népszerűtlen nézetei mellett, de az emberek így is, úgy is az SZDSZ-szel azonosították a buzik felvonulását, a fiatalok drogozását, a cigányok megregulázásának elmaradását, a munkanélküliséget, a megszálló multikat (...), a profitot (ha másé), a sok külföldit, a reformokat....." Nos, a liberatórium blog postja kiválóan példázza mindezt. Mohácsi Viktória távozása kapcsán ismét az SZDSZ kerül rögvest a képbe, mint elrettentő példa és ennek alátámasztására egy állítólagos roma baltás támadást hoz fel, amelytől el kellett volna határolódnia az SZDSZ-nek annak idején látványosan... Csak azt nem értem, hogy ugyan miért? A blog szerzője maga írta le, hogy az OCÖ adta ki a gárdára vonatkozó nyilatkozatot, nem pedig az SZDSZ. Miért kellett volna az SZDSZ-nek ebben az ügyben bármit is tennie, ha egy köztörvényes bűncselemményről volt szó? Miért pont az SZDSZ-nek kellett volna "látványosan" elhatárolódnia ettől. Miért kellett volna magára húznia a bűn terhét és a bűntől való elhatárolódást?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.02.07. 06:52:47

@eMeL:
Mélységesen átérzem ezt az általános nyomasztó hangulatot, és most talán tényleg több okunk van rá, mint eddig, de ez az állandó "jaj, de üldöznek" nem csak most van jelen.
Már vagy 20 éve mindig sír valaki, hogy őt mennyire elnyomják és én marhára unom.

@Zoltanius:
Nekem nem kell bemutatnod. Ahogy Max Headroom mondta, akit utálunk az a liberális, akit nagyon utálunk, az a neoliberális.

Pont azért, mert tudniuk kell(ett volna), hogy az emberek ezzel azonosítják őket. Egy pártnak ügyelnie kell az imidzsére és ha olyan dolgokkal azonosítják, amiket nem tart kívánatosnak, akkor politikai hiba nem lépni ellene. Pláne, amikor alkalom is kínálkozik rá.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2012.02.07. 09:28:18

az, hogy kormánytagok (mostani vagy korábbi) kérnek politikai menedékjogot, egyértelműen jelzi, hogy totális elmebaj lett úrrá az un. politikai eliten.

mert egy dolog, hogy a kormány és sleppje megkergült és csoportos téboly és teljesen téves valóságérzékelés alapján vezetik az országot és aki nem játszik velük ebben a tragikomédiában, azt cseszegetik, ahol tudják. ez persze beteg dolog, de a gazdasági nepotizmus -diktatúrákat leszámítva nem ennyire erősen- de más államokban is jelen van.

ez nem üldöztetés, ez simán csak rossz kormányzás és simán csak a kontraszelektált káderpolitika.

ha meg valakit szerződéstszegve raknak ki egy állásból, az indítson munkaügyi pert, és nyerje meg. nem olyan nehéz.

de arra panaszkodni, hogy a szokásos, haveri körben körbetelefonálós állásszerző módszerek nem működnek, nos, az nem üldöztetés, hanem szintén hibás valóságérzékelés.

egészen elképesztő, mekkora zűrzavar van egyesek fejében.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2012.02.08. 00:24:44

@mcs: "ha meg valakit szerződéstszegve raknak ki egy állásból, az indítson munkaügyi pert, és nyerje meg. nem olyan nehéz."

Mintha a demokrácia építésének újabb aranybetűs lépcsőfokaként bevezették volna az indoklás nélküli elbocsátást: már elnézést, kit és miért is lehet perelni?
Vagy az "ellenzéki" médiák kitől és hogyan kérjék számon, hogy "kiszáradt" az állami vállalatoktól érkező reklám.
Vagy évtizedes üzleti kapcsolatok szakadtak meg, mert "valaki" odaszólt (mint a 'szép emlékű' pártirodáról leszólás, csak most egy másik párt irodájából szólnak le).

Szóval lehet hogy 20 éve alatt sokan (mindenki?) sírt itt, de talán az utóbbi év fejleményei alapján már milliók sírnak JOGOSAN!

Megváltozott a világ. Eddig csak himnuszi okokból búsultunk, ma már a fineszes fiúk valós okot teremtettek. Nem üldözési mániája van ma már a népnek, valóban üldözik!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.02.08. 06:49:56

@eMeL:
Az indoklás nélküli elbocsájtás valóban aljas dolog, de az állami megrendelés elmaradását nem tudom üldözésként felfogni. Az nem olyasmi, ami jár.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2012.02.08. 13:21:50

@Lord_Valdez: "az állami megrendelés elmaradását nem tudom üldözésként felfogni"

Van valahol a neten egy hosszabb lélegzetű írásom, amiben arról értekezek, hogy a korrupcióban nem az a szörnyű, hogy sok adópénz haszontalanul folyik el.
Kellemetlen, de jól működő gazdaságokban túl lehet élni.

Az igazi nagy probléma, hogy a piac/verseny lényege vész el. Nem a jó győz! Ez meg demoralizál, de még nagyobb gond, hogy a versenyképesebb, jobb cégek leépülnek, a "mindig győztesek" meg virágoznak. Tulajdonosaik azonban nem fektetnek be, nem ruháznak be, nem akarják jobbá tenni a céget, mert minek. Így is győznek! Ha meg megfordul a széljárás úgysem ér semmit a befektetés, hiszen a versenyben már nem él meg a cég.

Szóval ez akárhogy is vesszük a "közjó" elleni hatalmas merénylet. Személy szerint az a "jó szaki", akinek meg kellene hogy éljen a munkájából, mert jól csinálja és "megérdemli" a sikert, az nem él meg belőle. Ez pedig a "jók" üldözése a "belsősök" által.
Elvonatkoztatás, de nálam megáll.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.02.08. 20:39:31

@eMeL:
Ez, sajnos, pontosan így van. Mintha megbundáznák az evolúciót.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2012.02.09. 11:14:01

@eMeL: ez nagyjából így van, de ne feledkezzünk meg arról, hogy az államon kívül is van piac, sőt, egyre inkább csak ott lesz.

és akik tényleg jók, azok mindig találnak munkát.

a magyar államnak dolgozni pedig lassan 16 éve már az "intézményes korrupció részese vagyok"-nak a szinonímája.
süti beállítások módosítása